ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید
سرخط خبرها

مهاجران قانونی می‌توانند در حوزه مشاغل مربوط به مواد غذایی فعالیت کنند

  • کد خبر: ۲۰۵۶۵۶
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
مهاجران قانونی می‌توانند در حوزه مشاغل مربوط به مواد غذایی فعالیت کنند
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سئوال شهرآرانیوز درباره موضوع عدم به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در تولید، بسته‌بندی و فروش مواد غذایی پاسخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های گذشته نامه‌ای از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور منتشر شد که موضوع آن «عدم به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در تولید، بسته‌بندی و فروش مواد غذایی» بود. این وزارتخانه در این نامه از نهاد‌های زیربط خواسته است که اقدامات مقتضی را در این باره انجام دهد.

مهاجران قانونی می‌توانند در حوزه مشاغل مربوط به مواد غذایی فعالیت کنند

در همین راستا مرکز بهداشت شماره یک مشهد در نامه‌ای خطاب رئیس سازمان صنعت و معدن و رئیس اتاق اصناف مشهد با موضوع «عدم به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در تولید، بسته‌بندی و فروش مواد غذایی» نوشته و در این نامه از این دو دستگاه خواسته است که موضوع به‌نحو مقتضی به کلیه اتحادیه‌ها و اصناف اطلاع رسانی شود.

مهاجران قانونی می‌توانند در حوزه مشاغل مربوط به مواد غذایی فعالیت کنند

این موضوع درحالی نگرانی مهاجران افغانستانی فعال در حوزه موادغذایی را به همراه داشته است که کارت‌های کار آن‌ها که در واقع مجوز قانونی از سوی وزارت کشور برای اشتغال آن‌ها است از ماه‌های گذشته توسط دفاتر کفالت تمدید نشده و دفاتر کفالت که مسئولیت رسیدگی به این امور را دارد اعلام کرده است که در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

مهاجران قانونی مشکلی برای ادامه کار ندارند

فرشید وفا، معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سئوال شهرآرانیوز درباره این نامه و وضعیت مهاجران قانونی که تاریخ کارت کار آن‌ها به پایان رسیده است گفت: به کارگیری اتباع خارجی که مجوز‌های [اقامتی] لازم را ندارند از نظر قانونی منع دارد. این ممنوعیت شامل مسائل بهداشتی هم می‌شود، بالاخره فردی که مجوز اقامت ندارد پس اجازه فعالیت هم ندارد.

وی در ادامه گفت: افرادی که کارت آمایش دارند از نظر قانونی آن چیزی که سازمان متولی اعلام می‌کند، ولی از نظر بهداشتی ما مشکلی از نظر صدور کارت بهداشت نداریم و کارت صادر می‌شود. اما کارت صادر نمی‌کنیم. چون کارت توسط دفاتر پیشخوان صادر می‌شود و دفاتر پیشخوان هم این امکان را ندارند که برای این افراد کارت را صادر کند. ولی ما مطالبه‌گری می‌کنیم، این فرد می‌آید در مراکز بهداشت آزمایش‌ها انجام می‌شود و نتیجه آزمایش‌ها در برگه آزمایش نوشته می‌شود. اگر مشکلی نداشت، می‌تواند برود به فعالیت خود ادامه بدهد. اگر منع قانونی از نظر سازمان متولی نداشته باشد، ما پیگیری مسائل کارت بهداشت را انجام می‌دهیم. حتی اگر تاریخ اعتبار کارت اقامت منقضی شده باشد.

داشتن کد یکتا ملاک خدمت‌رسانی به اتباع خارجی است

مجید جعفری نژاد، معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: ما با اداره اتباع جلسه داشتیم و قرار شد که خدمات]درمانی ما به اتباعی که دارای کد یکتا هستند و ثبت شده‌اند ادامه یابد. مگر خدمات بحرانی. مثلا اگر ما یک بیماری تشخیص بیماری سل بدهیم و به او خدمات ارائه ندهیم به خودمان آسیب زده ایم و زنان باردار هم همینطور.

او خاطرنشان کرد: در رابطه با عدم به کارگیری از اتباع خارجی در بسته‌بندی موادغذایی و ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه در واحد‌های تولیدی و مواد غذایی باید تعاملی بین اداره اتباع، وزارت کشور و وزارت بهداشت صورت بگیرد و ما طبق دستورالعمل اقدام می‌کنیم. در غیر آن براساس بخشنامه عمل خواهد شد. صدور این نامه به معنای این است که تفاهم انجام نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->