بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری
سرخط خبرها

پیروزی نامزد مخالف چین در انتخابات تایوان

  • کد خبر: ۲۰۵۹۷۳
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
پیروزی نامزد مخالف چین در انتخابات تایوان
«لای چینگ ته» نامزد مخالف چین از حزب حاکم این جزیره، در انتخابات امروز تایوان پیروز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «لای چینگ ته» (Lai Ching-te) نامزد مدعی استقلال طلبی از چین به عنوان سرزمین اصلی، از حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان، پیروزی خود را در انتخاب ریاست دولت این جزیره اعلام کرد.

به گزارش این خبرگزاری، «لای چینگ ته» پس از اعلام پیروزی خود در انتخابات ریاست این جزیره در سخنانی وعده داد که «از تایوان در برابر تهدید‌ها و ارعاب مداوم چین محافظت کند!»

وی در ادامه گفت که قصد دارد وضعیت موجود در تنگه تایوان را حفظ کند.

رییس جدید جزیره تایوان ادعا کرد که مایل است در گفتگو و همکاری با چین برای ایجاد یک محیط صلح آمیز و مرفه مشارکت کند، اما تنها در صورتی که «برابری و کرامت» وجود داشته باشد، تمایل به این رایزنی دارد!

این سیاستمدار سپس وعده داد که توسعه صنعت نیمه هادی تایوان را ارتقا دهد.

برخی از رسانه‌های چینی و تایوانی در نخستین گزارش‌ها از شمارش آرای انتخابات امروز در جزیره تایوان از پیروزی «لای چینگ ته» نامزد حزب حاکم با کسب بیش از ٤٠ درصد آرا خبر می‌دهند. این رسانه‌ها اعلام کردند که «لای چینگ ته» در آغاز رای گیری از رقبای خود پیش افتاد و این فاصله را تا پایان حفظ کرد. خبر‌ها از کسب بیش از ۱۹ میلیون رای از سوی وی حکایت دارد.

از سوی دیگر، «هو یو آی» (Hou Yu-ih) نامزد اصلی حزب اپوزیسیون تایوان (کومینتانگ؛ Kuomintang)، شکست خود را در انتخاب ریاست این جزیره پذیرفت.

«هو یو آی» خطاب به رای دهندگان گفت: من همه را ناامید کردم، من اینجا هستم تا عمیقا تاسف خود را ابراز کنم. مرا ببخشید.

هم‌زمان با برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی در تایوان، «ژانگ شیائوگانگ» سخنگوی ارتش چین اعلام کرد که پکن هرگونه اعلام رسمی استقلال این جزیره را «درهم می‌کوبد» و تاکید کرد که هیچ چیزی از جمله ارسال تسلیحات آمریکایی نمی‌تواند اتحاد مجدد تایوان و چین را متوقف کند.

سخنگوی ارتش چین همچنین افزود که پکن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اعلام استقلال تایوان را به کار خواهد گرفت.

وی در این باره گفت: ارتش آزادی بخش خلق چین همیشه در حالت آماده باش قرار دارد و تمام اقدامات لازم را برای سرکوب قاطعانه هر شکلی از توطئه‌های جدایی‌طلبانه «استقلال تایوان» و دفاع قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی انجام خواهد داد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->