پوستر بیست‌ونهمین هفته فیلم و عکس مشهد منتشر شد برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد
سرخط خبرها

نگاهی به «رحیل»، سریالی که تا پایان مخاطب را با خود همراه کرد

  • کد خبر: ۲۰۶۰۵۴
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نگاهی به «رحیل»، سریالی که تا پایان مخاطب را با خود همراه کرد
سریال تلویزیونی «رحیل» بعد از دو فصل و بیش از چهل قسمت پخش از شبکه سوم سیما درحالی به کار خود پایان داد که توانست مخاطبان را با خود همراه کند.
مریم ضیغمی
خبرنگار مریم ضیغمی

به گزارش شهرآرانیوز، سریال تلویزیونی رحیل به تازگی بعد از دو فصل و بیش از چهل قسمت پخش درحالی به کار خود پایان داد که سیر داستانی و تعلیق آن باعث شد هر چه سریال به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شود بر دامنه مخاطبانش افزوده شود.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

بسیاری از مخاطبان درحالی پیگیر قسمت‌های بعدی سریال بودند که مدت‌ها خلأ پخش سریالی که بعد از پخش چند قسمت همچنان مشتری داشته باشد، وجود داشت. همچنان که در سال‌های اخیر بیشتر شاهد سریال‌هایی بودیم که پس از پخش چند قسمت اول آن، مخاطبش را رانده است. این طبیعی است که مخاطب متوجه می‌شود سریالی که دارد برای آن وقت می‌گذارد، جان ندارد.

درباره سریال رحیل می‌توان گفت، طراحی داستانی صحیح و تقطیع اپیزودها به‌گونه‌ای که هر اپیزود جذابیت‌های خودش را داشته باشد، باعث شد مخاطبان رفته رفته به سریال متمایل شوند و سریال رحیل را در زمینه بازدید و رضایت مخاطبان در کنداکتور آذر و دی صدرنشین کند.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

بر اساس آنچه در سامانه تلوبیون آمده است،  سریال رحیل فقط در آذرماه بیش از ۷۰ درصد مخاطب در تلوبیون داشت. جالب اینکه این اقبال در روزهایی بوده که بعضا قسمت‌های مختلف سریال به صورت یک در میان بارگذاری شده و هیچ اطلاع‌رسانی ویژه‌ای برای سریال در این سامانه نشده بود. این درحالی است که برای مثال سریال سرزمین مادری از همان ابتدا بخشی ویژه از تلوبیون را تسخیر کرد که بزرگ‌ترین تبلیغش به حساب می‌آید.

بر اساس همین آمارها، ترکیب بازیگران، معادل‌سازی خارجی برای کاراکترها، مایه‌های جادوگری و خرافه، استفاده از هوش مصنوعی و جلوه‌های رایانه‌ای، داستان‌پردازی عاشقانه قابل فهم و خواستنی و موتیف آیینی از جمله ویژگی‌هایی است که نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

قرار گرفتن همه این ویژگی‌ها در یک سریال کار راحتی نیست. حتی آن‌ها که برنامه‌های گفت‌و‌گومحور تولید می‌کنند وقتی با انبوه سوژه‌ها روبه‌رو هستند، باید فقط بر روی یکی دو ویژگی کار کنند یا برنامه را توسعه دهند تا بالاخره در چند فصل به همه ویژگی‌ها برسند.

رحیل با یک داستان‌پردازی جذاب و خرده‌روایت‌های متعدد همه مخاطبانش را با خود همراه کرد.

نتیجه آنکه سریال‌های تلویزیونی، برای اینکه توفیق همراهی مخاطب نصیبشان شود، باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.

همچنان که نزدیک بودن به استانداردهای روز صنعت سریال‌سازی از نوشتن فیلمنامه گرفته تا دیگر ارکان آن از جمله طراحی صحنه و لباس و بازیگر و تصویربرداری، توانسته است چارچوب سریال رحیل را محکم و برای مخاطب قابل اعتماد کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->