رضاامیرخانی: فهم صنعت نشر شرط لازم برای موفقیت نویسنده است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳ نقش آفرینی حسین مهری در فیلم کال مارجین ماجرای دستمزدهای میلیاردی بازیگران برنامه مافیا سارا بهرامی با فیلم خاتی در راه جشنواره فیلم فجر + پوستر درگذشت برتران بلیه، کارگردان پیشروی سینمای فرانسه معرفی نامزد‌های تمشک طلایی + اسامی استقلالی‌ها در برنامه ۱۰۰۱ محسن کیایی (۳ بهمن ۱۴۰۳) آزادی ۳۰ زندانی در کرمانشاه با حمایت محسن چاوشی دلیل زخم‌های روی صورت پارسا پیروزفر چیست؟ + عکس رایان گاسلینگ بازیگر قسمت جدید جنگ ستارگان شد رونمایی از کتاب «بسازنفروش‌ها» محمد خسروی‌راد در مشهد + فیلم انتشار نماهنگی دوزبانه به یاد سید حسن نصرالله + فیلم آغاز چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر با یادمان زنده‌یاد آتیلا پسیانی دبیرعلمی جایزه ادبی جلال آل‌احمد: تنوع آثار ادبی در این دوره نسبت به قبل بیشتر است فیلم کوتاه مورچه نامزد جشنواره پریدریشیا هندوستان شد سریال حضرت اجل، اثر جدید سعید سلطانی هدایت هاشمی با فصل دوم سریال فراری روی آنتن تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

نگاهی به «رحیل»، سریالی که تا پایان مخاطب را با خود همراه کرد

  • کد خبر: ۲۰۶۰۵۴
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نگاهی به «رحیل»، سریالی که تا پایان مخاطب را با خود همراه کرد
سریال تلویزیونی «رحیل» بعد از دو فصل و بیش از چهل قسمت پخش از شبکه سوم سیما درحالی به کار خود پایان داد که توانست مخاطبان را با خود همراه کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سریال تلویزیونی رحیل به تازگی بعد از دو فصل و بیش از چهل قسمت پخش درحالی به کار خود پایان داد که سیر داستانی و تعلیق آن باعث شد هر چه سریال به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شود بر دامنه مخاطبانش افزوده شود.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

بسیاری از مخاطبان درحالی پیگیر قسمت‌های بعدی سریال بودند که مدت‌ها خلأ پخش سریالی که بعد از پخش چند قسمت همچنان مشتری داشته باشد، وجود داشت. همچنان که در سال‌های اخیر بیشتر شاهد سریال‌هایی بودیم که پس از پخش چند قسمت اول آن، مخاطبش را رانده است. این طبیعی است که مخاطب متوجه می‌شود سریالی که دارد برای آن وقت می‌گذارد، جان ندارد.

درباره سریال رحیل می‌توان گفت، طراحی داستانی صحیح و تقطیع اپیزودها به‌گونه‌ای که هر اپیزود جذابیت‌های خودش را داشته باشد، باعث شد مخاطبان رفته رفته به سریال متمایل شوند و سریال رحیل را در زمینه بازدید و رضایت مخاطبان در کنداکتور آذر و دی صدرنشین کند.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

بر اساس آنچه در سامانه تلوبیون آمده است،  سریال رحیل فقط در آذرماه بیش از ۷۰ درصد مخاطب در تلوبیون داشت. جالب اینکه این اقبال در روزهایی بوده که بعضا قسمت‌های مختلف سریال به صورت یک در میان بارگذاری شده و هیچ اطلاع‌رسانی ویژه‌ای برای سریال در این سامانه نشده بود. این درحالی است که برای مثال سریال سرزمین مادری از همان ابتدا بخشی ویژه از تلوبیون را تسخیر کرد که بزرگ‌ترین تبلیغش به حساب می‌آید.

بر اساس همین آمارها، ترکیب بازیگران، معادل‌سازی خارجی برای کاراکترها، مایه‌های جادوگری و خرافه، استفاده از هوش مصنوعی و جلوه‌های رایانه‌ای، داستان‌پردازی عاشقانه قابل فهم و خواستنی و موتیف آیینی از جمله ویژگی‌هایی است که نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

قرار گرفتن همه این ویژگی‌ها در یک سریال کار راحتی نیست. حتی آن‌ها که برنامه‌های گفت‌و‌گومحور تولید می‌کنند وقتی با انبوه سوژه‌ها روبه‌رو هستند، باید فقط بر روی یکی دو ویژگی کار کنند یا برنامه را توسعه دهند تا بالاخره در چند فصل به همه ویژگی‌ها برسند.

رحیل با یک داستان‌پردازی جذاب و خرده‌روایت‌های متعدد همه مخاطبانش را با خود همراه کرد.

نتیجه آنکه سریال‌های تلویزیونی، برای اینکه توفیق همراهی مخاطب نصیبشان شود، باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.

همچنان که نزدیک بودن به استانداردهای روز صنعت سریال‌سازی از نوشتن فیلمنامه گرفته تا دیگر ارکان آن از جمله طراحی صحنه و لباس و بازیگر و تصویربرداری، توانسته است چارچوب سریال رحیل را محکم و برای مخاطب قابل اعتماد کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->