افزایش آمار شهدا در زندان‌های اشغالگران به ۷۱ نفر استرداد روزانه چهار هزار تبعه غیرمجاز افغانستانی از مرز دوغارون ایلان ماسک: کنگره در حال ورشکست کردن آمریکا است روسیه برای مشارکت در مذاکرات ایران-آمریکا پیشنهاد داد تاکید رؤسای جمهور ایران و آذربایجان بر اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی پزشکیان و امیر کویت تلفنی گفت‌و‌گو کردند نگهداری بیش از ۱۰ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر پیشنهاد آتش‌بس زلسنکی به روسیه گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور پزشکیان با امیر قطر| تاکید بر تقویت پیوندهای دوجانبه و تلاش برای توقف جنایات در غزه وال‌استریت‌ژورنال: واشنگتن انتظار داشت تهران پیشنهاد اولیه را رد کند | احتمالا مذاکرات این هفته از سر گرفته می‌شود زاخارووا: مسیر حل‌وفصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران از راه دیپلماسی می‌گذرد وزیر کشور: وظیفه ماست که راه امام(ره) و شهیدان را ادامه دهیم برنامه آمریکا برای حمایت از قطعنامه ضدایرانی اروپا در آژانس تعداد شهدای غزه به ۵۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید اسلامی: مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای را با قدرت ادامه می‌دهیم ایران، بین ۸ تا ۱۴ کشور دنیا در حوزه دستاورد‌های دفاعی و نظامی عراقچی: با نفی غنی‌سازی، توافقی در کار نخواهد بود سردار تنگسیری: جمهوری اسلامی ایران به هر حمله‌ای پاسخ قوی خواهد داد سردار سلامی: یمن شهامت بی‌نظیری را در دفاع از فلسطین نشان داد مکتب امام‌خمینی(ره)، فراتر از زمان و مکان | روایت آیت‌الله علم‌الهدی از ۳۶ سال زندگی دوم امام راحل گفت‌وگوی تلفنی سلطان عمان با پزشکیان | تأکید بر تقویت روابط دوجانبه عراقچی با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد عراقچی: فصلی نوین در روابط تاریخی ایران و لبنان گشوده شده است سخنگوی وزارت امور خارجه: امام خمینی (ره) معمار استقلال ایران و منادی عزت ایرانیان بود رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): تنزل شدید جایگاه آمریکا در دنیا متاثر از حضور امام است | صنعت هسته‌ای ملت ایران ربطی به آمریکا ندارد (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس ویدئو| مقاومت سوریه حمله به رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت مظفری: سهم خراسان رضوی از بودجه ملی عادلانه نیست| باوجود حضور ۸ درصد جمعیت کشور، فقط ۵.۵ درصد از بودجه را داریم فرار بیش از ۲۰۰ زندانی در پاکستان درپی زلزله
سرخط خبرها

وحیدی: باید ظرفیت‌های انسان‌ها را در روند آموزشی شکوفا کنیم

  • کد خبر: ۲۰۶۳۴۱
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
وحیدی: باید ظرفیت‌های انسان‌ها را در روند آموزشی شکوفا کنیم
وزیر کشور گفت: هیچ مکتب و اندیشه سیاسی یا غیرسیاسی در جهان همچون مکتب‌های الهی و اسلام به شکوفا کردن ظرفیت‌های انسانی توجه ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی، ظهر امروز (دوشنبه ۲۵ دی) در همایش ملی تقدیر از شورا‌های آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم این نهاد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت موضوع آموزش و پرورش گفت: آینده کشور، انقلاب و مرز و بوم درگیر آن چیزی است که امروز در مدارس می‌گذرد. یعنی هر آنچه امروز در مدارس اتفاق می‌افتد شکل دهنده آینده است و نه فقط شکل‌دهنده آینده است بلکه آینده تمدن ساز ما را شکل می‌دهد.

وی افزود: تمدن ما انسان محور است. البته باید فناوری تجهیزات و تکنولوژی را دنبال کنیم و رتبه‌های خوبی هم در این زمینه داریم، ولی برجستگی اصلی تمدن ما انسان محور بودن است. این انسان‌ها در چنین مسیر‌هایی ساخته می‌شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: مهم‌ترین بحث انسان هم نوع نگاه اسلام عزیز به انسان و انسان شناسی است که در اسلام وجود دارد. مهم‌ترین کار ما یافتن چگونگی شکوفا کردن ظرفیت‌های انسان‌ها است. الفاظی مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم و آموزش عالی تقسیمات اعتباری بوده و چاره‌ای از انجام آن است. اما آنچه باید اتفاق بیفتد شکوفا کردن ظرفیت‌های انسانی است.

وی ادامه داد: هیچ مکتب و اندیشه سیاسی یا غیر سیاسی در جهان همچون مکتب‌های الهی و اسلام به شکوفا کردن ظرفیت‌های انسانی توجه ندارد. وظیفه ما بسترسازی برای شکوفایی است، اگر این شکوفایی اتفاق بیفتد ما مشکلی نداریم و همه چیز در سایه آن تحقق می‌یابد. بخشی از این شکوفه‌ها این است که خودشناسی و نحوه شکوفایی ظرفیت‌هایشان را به افراد بیاموزیم.

وحیدی ضمن انتقاد از تعریف یک مسیر بسته در فرآیند آموزشی، گفت: ما باید راه شکوفایی ظرفیت‌ها را فراهم کنیم، اگر دانش آموز یا دانشجو را در یک مسیر بسته هدایت کردیم امکان شکوفایی ظرفیت آن‌ها وجود ندارد. اگر انسان‌ها به نقطه‌ای برسند که چنین ضرورتی را احساس کنند، راه را یافته و آن را طی خواهند کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->