فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
سرخط خبرها

آیا سن بازنشستگی معلولان افزایش پیدا می کند؟

  • کد خبر: ۲۰۶۴۰۳
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
  • ۱
آیا سن بازنشستگی معلولان افزایش پیدا می کند؟
با تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی و تایید شورای نگهبان، اینک این سوال مطرح می شود که سرنوشت خدمت معلولان شاغل در نهادهای دولتی چه خواهد شد؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ در پی اعلام سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر تائید مصوبه افزایش سن بازنشستگی در کشور، یکی از دغدغه‌هایی که اینک مطرح می‌شود در مورد کارمندان معلول است که آیا از قانون جدید مستثنا خواهند بود یا مانند سایر کارمندان با افزایش سال‌های خدمت مواجه می‌شوند؟

پیشتر و در سال ۱۳۶۷، قانونی تصویب شد که افراد معلول می‌توانند ۵ سال زودتر از موعد مقرر و قانونی بازنشستگی در ایران، به خدمت خویش پایان دهند. قانون حمایت از حقوق معلولان که در اسفند ۱۳۹۶ به تصویب رسید نیز در مورد شرایط کاری معلولان شدید و خیلی شدید حکم کرده بود این افراد می‌توانند یک ساعت زودتر کار خود را به پایان برسانند یا معادل همان یک ساعت قانونی را جمع و پنجشنبه‌ها تعطیل باشند.

تصویب قانون جدید بازنشستگی در حالی اتفاق افتاده است که با مطالعه آن متوجه می‌شویم در فاز نخست، تصمیمی برای شاغلان معلول، چه خانم و چه آقا گرفته نشده است و تنها در تبصره ۳ این قانون به ایثارگران پرداخته و نوشته شده است: «ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.»

اینک باید دید اشتغال افراد معلول در دسته مشمولان سخت و زیان آور تعریف خواهد شد یا خیر. اما آنچه مسلم است این است که هر فرد دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید جسمی حرکتی با توجه به مشکلات بدنی و فرسودگی بالا در طی سال‌ها و همچنین، مشکلات پزشکی و درمانی‌ای که دارد، هم کارایی کمتری نسبت به دیگران دارد و هم متاسفانه عمر طولانی‌ای نیز نخواهد داشت و بعید است که کارمند معلول، تمام سنوات خدمتی خود را سپری کند.

تغییری در سن بازنشستگی معلولان نخواهیم داشت

رئیس اداره بازنشستگی و رفاه کارکنان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز ضمن اشاره به قانون جدید بازنشستگی عنوان کرد: سن بازنشستگی معلولان همچون گذشته بوده و تغییری نخواهد کرد.

علی مظفرپور ادامه داد: براساس قانون بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی، معلولان و مشاغل خاص مصوب سال ۱۳۶۷، سن بازنشستگی معلولان ۲۰ سال بود که این عدد با اصلاحیه سال ۱۳۸۳ و بنا به نظر صندوق بازنشستگی کشور به حداکثر ۲۵ سال ارتقا یافت و از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است.

وی افزود: ۵ سال دیگر از خدمت کارمندان دارای معلولیت مشمول سنوات ارفاقی می‌شود که این سنوات براساس درصد معلولیت فرد متقاضی تعریف می‌شود و از حداقل ۲ تا حداکثر ۶ سال خواهد بود.

مظفرپور خاطرنشان کرد: هر کارمندی که بخواهد از این قانون و چگونگی بهره مندی از از سنوات ارفاقی خود مطلع شود، باید با در دست داشتن درخواست کتبی اداره محل خدمت خود به اداره کل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مستقر در تهران آمده و درصد معلولیت وی توسط ۳ پزشک معتمد سازمان مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن اعلام شود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهر سندگل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
0
افرادمعلول مغزی که توان رفتن به‌ تهران نداردبایدچکارکندآیادرشهرزاهدان بهزیستی یاجایی برای درصدمعلول شدیدنیست بخداسخته رحم کنیدمعلول بیچاره یک عمرزحمت کشیده تشنجی شده داروهاگران است عمری هم نمیکندهمون مردن براش بهتره ازاینهمه زجربهتره خداخودش نجات بده یاعلی مدد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->