روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟
سرخط خبرها

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به پیونگ یانگ رزمایش دریایی برگزار کردند

  • کد خبر: ۲۰۶۷۵۱
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به پیونگ یانگ رزمایش دریایی برگزار کردند
آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن رزمایش دریایی مشترکی را که در آن یک ناو هواپیمابر آمریکایی نیز شرکت کرد با هدف قدرت نمایی به کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، رزمایش این سه کشور در آب‌های اطراف جزیره جیجو، از جزایر تحت کنترل کره جنوبی و بعد از آن برگزار شد که کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد یک موشک جدید مافوق صوت سوخت جامد با برد متوسط را آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اخیرا در یک سخنرانی در پارلمان پیونگ یانگ اعلام کرد کشورش تعهد پرسابقه به اتحاد مجدد صلح آمیز با کره جنوبی را کنار خواهد گذاشت و دستور به بازنویسی قانون اساسی کره شمالی با هدف حذف ایده مربوط به اتحاد مشترک این دو کشور جدا افتاده در اثر جنگ را داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد، رزمایش دریایی این کشور با آمریکا و ژاپن که به برنامه سه روزه خود در روز چهارشنبه پایان داد با شرکت ۹ ناو جنگی این کشور‌ها از جمله ناو هواپیمابر آمریکایی کارل وینسون و ناوشکن‌های مجهز به سیستم «ایجس» کره جنوبی و ژاپن برگزار شد.

ستاد مشترک ارتش سئول هدف از اجرای این رزمایش را تقویت توانمندی‌های پاسخگویی و بازدارندگی مشترک این سه کشور در برابر تهدیدات هسته‌ای، موشکی و زیردریایی کره شمالی و تمرین در جهت «جلوگیری از نقل و انتقال نامشروع دریایی تسلیحات کشتار جمعی» اعلام کرد. این ستاد اشاره مستقیم به ادعا‌های اخیر غرب و آمریکا درباره اینکه کره شمالی تسلیحاتی را به روسیه برای کمک به آن در جنگ اوکراین انتقال می‌دهد، نکرد.

کیم گان، فرستاده هسته‌ای کره جنوبی در سئول قرار است با نامازو هیرویوکی، همتای ژاپنی خود طی امروز چهارشنبه دیدار کند و هر دو فرستاده، فردا پنجشنبه نشستی سه جانبه را با جونگ پاک، معاون نماینده ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی با هدف هماهنگ سازی پاسخ خود به کره شمالی برگزار خواهند کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور محافظه کار کره جنوبی در مواجهه با تهدیدات هسته‌ای فزاینده کره شمالی اقدام به گسترش همکاری و مانور نظامی با آمریکا و ژاپن کرده در حالی که رهبر کره شمالی مانور‌های نظامی آن‌ها را تمرینی برای حمله به خاک کشورش می‌داند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->