آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه + فیلم حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ یمنی در حملات ارتش عربستان زخمی شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد حمله حزب الله به سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها موشک ۱۰ تروریست در درگیری با نیرو‌های امنیتی پاکستان کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت زخمی شدن ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد آیت‌الله علم‌الهدی: «پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد | ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سوریه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه غزه؛ هشت ماه در جنگ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
سرخط خبرها

آمریکا به دنبال اضافه کردن نام حوثی‌ها در فهرست «تروریسم» است

  • کد خبر: ۲۰۶۷۲۴
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
آمریکا به دنبال اضافه کردن نام حوثی‌ها در فهرست «تروریسم» است
خبرگزاری رویترز از تصمیم دولت آمریکا برای درج دوباره نام جنبش انصارالله یمن در فهرست به اصطلاح «تروریسم» خود خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامی از وی نبرده است، اعلام کرد: قرار است که دولت آمریکا اقداماتی را برای درج دوباره نام «حوثی‌ها» (جنبش انصارالله) در فهرست تروریسم خود به شکلی ویژه اتخاذ کند.

آمریکا ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ جنبش نام جنبش انصارالله یمن را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد و در سایه تحولات دریای سرخ به نظر می‌رسد که آمریکا با حملات به یمن قادر به متوقف کردن عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی نبوده و به همین دلیل بار دیگر به سلاح تحریم و «تروریسم» روی آورده است.

ارتش‌های آمریکا و انگلیس بامداد جمعه چندین حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند و طی روز‌های گذشته نیز حملات مشابهی انجام شد.

با توجه به این حملات، اما مقامات یمن به کرات تاکید کردند که دست از حمایت از ملت فلسطین بر نخواهند داشت و عملیات ارتش یمن در دریای سرخ فقط کشتی‌های رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌های مرتبط با آن را تهدید می‌کند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->