قدردانی شهردار تهران از خدمات و پروژه‌های توسعه‌ای در مشهد شهردار مشهد مقدس: وظیفه شهرداری‌ها خدمت به مردم است سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر
سرخط خبرها

کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم

  • کد خبر: ۲۰۶۸۸۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت گفت: ما دولت را برای احداث ایستگاه در محله مهرمادر مجاب کردیم.
مهران سپهران
خبرنگار مهران سپهران

به گزارش شهرآرانیوز، خط ۴ متروی مشهد قرار است که از محدوده مهرمادر و محله خواجه ربیع آغاز و بعد از گذشتن از میدان شهدا و حرم مطهر رضوی به میدان عدالت و شهرک شهید رجایی و پس از آن به شهرک شهید باهنر برسد.

در همین حال صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شهردار مشهد، شماری از اعضای شورای شهر، مدیرکل دادگستری، دادستان خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از مراحل حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد بازدید کردند.

کیانوش کیامرز، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه این بازدید عنوان کرد که تاکنون حدود ۳/۵ کیلومتر از حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد انجام شده و با ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری در روز، دستگاه حفاری TBM از میدان امام حسین (ع) گذشته و به خیابان آیت‌الله عبادی رسیده است.

او در ادامه هدف بعدی دستگاه حفاری را برای انجام کار، میدان شهدا دانست و گفت: با توجه به ورود دستگاه حفاری به محدوده مسکونی و لزوم رعایت نکات ایمنی تلاش‌ها بر این است که تا سال ۱۴۰۳ این اتفاق بیفتد. با رسیدن دستگاه حفاری به میدان شهدا، حفاری خط ۴ به نیمه راه خوهد رسید.

۳۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر تونل برای خط ۴ حدودا ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه این ۳/۵ کیلومتر حفاری حدود ۱ همت (یک هزار میلیارد تومان) هزینه داشته است. با این حال در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت و اولین ایستگاه خط ۴ در نزدیکی آرامگاه خواجه ربیع بود، اما به دلیل ورود دستگاه حفاری TBM از این نقطه، دولت را مجاب کردیم که ایستگاه جدیدی در این منطقه احداث شود.

کیامرز ادامه داد: بنابراین در آینده محله مهرمادر و روستای زرکن دارای ایستگاه مترو خواهند شد و دسترسی مردم منطقه به این امکان عمومی تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۴ قطار شهری مشهد مصوب شده و در حال عملیاتی شدن است. این باعث خواهد شد که سرعت کار خط ۴ قطار شهری مشهد در سال آینده بیشتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->