اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد رتبه سوم هوشمندسازی را در منطقه غرب آسیا و اوراسیا دارد + فیلم تنش ترافیکی در خیابان شهدای سلامت مشهد | اینجا پارک دوبله ظاهراً ممنوع نیست! تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری مشهد برای اتمام ۵ کلان‌پروژه شاخص شهر سامان‌دهی املاک قولنامه‌ای در مشهد، گامی حیاتی در توسعه متوازن شهر اجرای آزمایشی طرح پیشگیری از بیماری با فناوری هوش مصنوعی در مشهد | افزایش پوشش بیمه ناباروری تا ۷۰ درصد در خراسان رضوی به نام مادر، به یاد پسر | روایتی از دیدار صمیمانه بانوان رسانه‌ای مشهد با مادر شهید آیت‌الله رئیسی واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم

  • کد خبر: ۲۰۶۸۸۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت گفت: ما دولت را برای احداث ایستگاه در محله مهرمادر مجاب کردیم.
مهران سپهران
خبرنگار مهران سپهران

به گزارش شهرآرانیوز، خط ۴ متروی مشهد قرار است که از محدوده مهرمادر و محله خواجه ربیع آغاز و بعد از گذشتن از میدان شهدا و حرم مطهر رضوی به میدان عدالت و شهرک شهید رجایی و پس از آن به شهرک شهید باهنر برسد.

در همین حال صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شهردار مشهد، شماری از اعضای شورای شهر، مدیرکل دادگستری، دادستان خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از مراحل حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد بازدید کردند.

کیانوش کیامرز، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه این بازدید عنوان کرد که تاکنون حدود ۳/۵ کیلومتر از حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد انجام شده و با ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری در روز، دستگاه حفاری TBM از میدان امام حسین (ع) گذشته و به خیابان آیت‌الله عبادی رسیده است.

او در ادامه هدف بعدی دستگاه حفاری را برای انجام کار، میدان شهدا دانست و گفت: با توجه به ورود دستگاه حفاری به محدوده مسکونی و لزوم رعایت نکات ایمنی تلاش‌ها بر این است که تا سال ۱۴۰۳ این اتفاق بیفتد. با رسیدن دستگاه حفاری به میدان شهدا، حفاری خط ۴ به نیمه راه خوهد رسید.

۳۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر تونل برای خط ۴ حدودا ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه این ۳/۵ کیلومتر حفاری حدود ۱ همت (یک هزار میلیارد تومان) هزینه داشته است. با این حال در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت و اولین ایستگاه خط ۴ در نزدیکی آرامگاه خواجه ربیع بود، اما به دلیل ورود دستگاه حفاری TBM از این نقطه، دولت را مجاب کردیم که ایستگاه جدیدی در این منطقه احداث شود.

کیامرز ادامه داد: بنابراین در آینده محله مهرمادر و روستای زرکن دارای ایستگاه مترو خواهند شد و دسترسی مردم منطقه به این امکان عمومی تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۴ قطار شهری مشهد مصوب شده و در حال عملیاتی شدن است. این باعث خواهد شد که سرعت کار خط ۴ قطار شهری مشهد در سال آینده بیشتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->