فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به جشنواره تئاتر فجر

  • کد خبر: ۲۰۷۴۹۳
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به جشنواره تئاتر فجر
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهل‌ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ادامه آمده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«به نام خداوند زیبایی­‌ها

هنر دیرینه، متنوع و پردامنۀ نمایش، در آغاز شکل­‌گیری تمدّن و زیست اجتماعی انسان و از هنگامی که آموخت به جای بهره­‌گیری از ابزار بیرونی، از طریق کلمات و واژگان، مناسبات و شرایط حاکم بر زندگی فردی و جمعی خود را به دیگران بنمایاند، همزاد سیر اندیشه و بیانگر ذهن و جان جست­جوگر بشر بوده است؛ هنری پیوند یافته از قوی‌ترین مؤلفه‌های بیانی و اجرایی برای نمایاندن آنچه بوده، آنچه هست و آنچه برای بودن بایسته‌تر است، به‌شمار می‌رود.

این پیکار پیوستۀ آدمی در میانۀ روشنایی و تاریکی، همواره انتخاب میان رستگاری یا بدفرجامی او را رقم زده است و خواهد زد؛ به­‌سان آنچه میان «اصحاب النار» و «اصحاب الجنّه»، همیشه در حال وقوع و جریان است.

و هم از این روست که زیست حقیقی و هستی­‌شناختی این هنر، هزاران سال است که ادامه یافته و دستاوردهای صنعتی و فناوری‌های مدرن دنیای امروز نیز نتوانسته در ماهیّت و کارکرد آن، مانعی باشد و بنیان‌های هستی­‌شناسانۀ آن را دگرگون کند.

در ایران اسلامی نیز، به پشتوانۀ پیشینه‌ای درخشان در عرصۀ تمدّن­‌سازی، گونه­‌های مختلف نمایشی، همواره جوهره زیستی سازنده، والا و پویایی داشته­‌اند.

در سدۀ معاصر هم، مردمان این مرز و بوم، پس از طی تکوینی انقلاب تاریخی خود، بیش­ازپیش به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان این هنر، به دیدۀ تحسین می‌نگرند.

در این راستا فرازها و فرودهای حوادث چهار دهۀ گذشته از وقوع شگفتی­‌ساز انقلاب اسلامی نه تنها، در پویایی این هنر خللی وارد نکرده، بلکه بر سرعت پیشرفت آن افزوده است.

از این نگاه و نگرش «چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»، می‌تواند و بایسته است که گسترۀ معنایی و رسالتی شایسته را در واژه­‌واژۀ متون و لحظه­‌لحظۀ اجرای آثار و عرضۀ محتواهای گونه­‌های مختلف نمایشی به چشم و دل مشتاقان فرهنگ و هنر ایران اسلامی، در داخل کشور و خارج از مرزهای این سرزمین سربلند، ارائه دهد.

بی‌گمان چهل‌ودوّمین نوبت از تحقّق برگزاری این رخداد جهانی، می­‌تواند نمایشی از ارتقای کیفی آثار ایرانی راه‌یافته به مرحلۀ نهایی و مطلوبیّت محتوایی و اجرایی آثار میهمانان خارجی باشد.

با اعتماد به حصول این چشم­‌انداز، توفیق تمامی تلاشگران و حاضران در صحن و صحنه‌های این رویداد بزرگ را از درگاه منیع الهی خواستارم و به تداوم سیر تکاملی امور هدایتی و اجرایی این جشنوارۀ نشاط­‌بخش و پیشرو امیدوارم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->