به‌زودی مشکل هزینه سرویس مدارس استثنایی در مشهد حل می‌شود رشد و توسعه جامعه با مشارکت فراگیر معلولان قول ویژه رئیس جمهور به معلولان + فیلم سهم ناعادلانه معلولان از امکانات همگام با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان همه ما ساکنان یک خیابانیم روایت اهالی آسایشگاه فیاض بخش که معلولیت مانع رسیدن به اهدافشان نیست | زندگی به توان امید لزوم مناسب‌سازی ۲۰۰۰ مکان در سند تحول مناسب‌سازی مشهد نامه‌ افراد دارای معلولیت به رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۳ هزار نفر متقاضی حق پرستاری در خراسان رضوی علت و معلول استخدام نصفه ونیمه معلولان وعده پیگیری اعتراض توان یابان که در آزمون استخدامی اخیر رد شده اند | صدای معلولان شنیده می‌شود؟ ۲۱‌هزار نابینا و کم‌بینا زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی درباره برخی بالا‌وپایین‌های زندگی نابینایان مشهد به بهانه روز عصای سفید | چشم نیمه‌باز شهر به مشکلات روشن‌دلان مناسب‌سازی‌نشدن مدارس خراسان رضوی، مانعی پیش پای معلولان مراکز پیشخوان دولت در خراسان رضوی برای تردد معلولان مناسب‌سازی می‌شود بررسی مشکلات تحصیلی دانش آموزان استثنایی در مشهد؛ از هزینه‌های حمل‌ونقل تا کمبود نیروی انسانی راهیابی دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی خراسان رضوی به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ محاسبات سریع ذهنی راه‌اندازی سامانه اعزام مترجم، حلال مشکلات ناشنوایان | تسهیلات مناسب‌سازی منازل ناشنوایان خراسان رضوی به ۴۰ میلیون تومان رسید
سرخط خبرها

ارائه بیش از ۱۶۴ هزار ساعت آموزش برای دانش آموزان با نیاز های ویژه در ایام تعطیلی مدارس

  • کد خبر: ۲۰۸۲۵
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
ارائه بیش از ۱۶۴ هزار ساعت آموزش برای دانش آموزان با نیاز های ویژه در ایام تعطیلی مدارس
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۱۶۴ هزار و ۳۸۴ ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره‌ای برای ۷ طیف دانش آموز با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی، آموزش‌های منزل محور و آموزش فرد به فرد در ایام تعطیلی مدارس ارائه شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: این میزان ساعت خدمات برای ۷ طیف دانش آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و  دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استان‌های کشور در بیش از ۲ هزار و ۳۴ مدرسه اجرا شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه بیش از  ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش  به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مشغول هستند اظهار داشت: ۹ هزار و ۹۳۰ گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزش‌های راه دور و مجازی از طریق این گروه‌ها به دانش آموزان داده می‌شود.

وی افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استان‌ها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاس‌ها از طریق این سامانه اجرا می‌شود.

 حسینی با بیان اینکه ۱۱۷ هزار و ۵۸۳ دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره‌مند شده اند اظهار داشت: ۷۳ هزار و ۵۶۶  دانش آموز با نیاز ویژه و در ۷ طیف و ۴۴ هزار و ۱۷ دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر  در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزش‌ها استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: شبکه‌ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس  و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی  و مشاوره‌ای  در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است افزود:  این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیت‌های مدارس  استثنایی کشور رصد می‌شود.   

معاون وزیر با  تاکید بر تولید لوح‌های آموزشی برای تمامی گروه‌های هدف افزود: در سازمان لوح‌های آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استان‌ها بانک کاملی از محتوا‌های آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه ها، روزنامه ها، خبرگزاری‌ها و صدا سیما ‌ می‌تواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->