شهرآرانیوز - طبق گزارش وال استریت ژورنال، متا امیدوار است که ویژن پرو «تلاش ۵۰ میلیارد دلاری این شرکت در متاورس را _ که مصرفکنندگان هنوز آنچنان از آن استقبال نکردهاند _ دوباره تقویت کند».
این گزارش توضیح میدهد که مدیران متا، از جمله مارک زاکربرگ، درباره انتشار ویژن پرو خوشبین هستند. آنها بر این باورند که ورود اپل به دسته هدستها، به کسبوکار موجود آنها اعتبار میدهد و مشتریان بیشتری را جذب میکند.
در این گزارش توضیح داده شده است که کارمندان متا، کوئست و اکوسیستم نرمافزاری آن را جایگزین اصلی اپل ویژن و شبیه نقش اندروید گوگل در گوشیهای هوشمند میدانند. نبرد مدیران متا و رقبایشان در این صنعت بیشتر بر سازندگان نرمافزار متمرکز است که نقش بزرگی در توسعه برنامهها و جذب مخاطب دارد.
اگرچه ویژن پرو هنوز عرضه نشده است، اما این محصول قبلاً بر تفکر متا تأثیر گذاشته است. طبق گزارشها، این شرکت بیش از آنچه در ابتدا بود، روی واقعیت ترکیبی متمرکز شده است.
تمرکز متا بر واقعیت ترکیبی است که به کاربران اجازه میدهد تصاویر مجازی را در محیط واقعی اطرافشان ببینند. پیش از این، متا بیشتر درباره متاورس صحبت میکرد، یک مفهوم بیشکل که افراد را در حال کار و بازی در واقعیت مجازی تصور میکرد.
مدیران اپل در گذشته از اصطلاح «متاورس» انتقاد کردهاند. برای مثال، گرگ جوسویاک گفته که «متاورس» کلمهای است که او هرگز از آن استفاده نخواهد کرد. در همین حال، تیم کوک این سوال را مطرح کرد که آیا فردی متوسط میتواند به شما بگوید متاورس چیست؟
مشخص است که Apple Vision Pro تنها آغاز برنامههای اپل در فضای واقعیت مجازی است. این شرکت در حال حاضر روی نسخههای ارزانتر ویژن پرو کار میکند؛ چیزی که احتمالا رقابت آنها در این زمینه را آسانتر میکند.