اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی جات به دلیل بارندگی‌ها در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد دلال‌ها باید بترسند | طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی دلال‌بازی‌ها را می‌گیرد ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

پژو پارس مجوز تولید گرفت

  • کد خبر: ۲۰۸۹۰۱
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
پژو پارس مجوز تولید گرفت
دو هفته پیش، رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد تولید پژو پارس تنها تا نیمه اسفند ماه امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد

به گزارش شهرآرانیوز ۲۴ دی ماه بود که مهدی اسلام‌پناه ضمن تاکید بر اینکه قانون مربوط به استاندارد‌های اجباری در صنعت خودرو، قطعا اجرا می‌شود و تولیدکنندگان نیز بایستی خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند، اعلام کرد که گروه صنعتی ایران‌خودرو تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودرو پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌های پس از مهلت قانون توقف تولید، ندارد و تولید کنندگان خودرو بایستی بن‌سازه‌های تولیدات خود را منطبق بر استاندارد‌های ملی کشور قرار داده و بر اساس مجوز‌های لازم از جمله رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه اقدام به پیش فروش خودرو‌های خود کنند.

در حالی که بر این اساس قرار بود تنها (حدود) یک ماه دیگر، خط تولید این خودرو فعال و روشن باشد، گروه صنعتی ایران‌خودرو از رایزنی با سازمان ملی استاندارد برای تمدید این مهلت و توافق بر تمدید این مهلت تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

در این رابطه، علیمردان عظیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- اعلام کرد: بر اساس توافقی که با سازمان ملی استاندارد صورت گرفت و در پی حمایت این سازمان، برنامه ما این است که خودروی پژو پارس را تا پایان سال تولید کرده و تحویل دهیم؛ کمی تاخیر در تحویل این خودرو پیش آمده که از بابت آن از مشتریان پوزش می‌طلبیم، اما این طمینان را نیز می‌دهیم که قطعا به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز رایزنی‌ها در حال انجام است تا خودروی پارس همچنان تولید شود؛ اما چنانچه نتوانیم دیگر خودروی پارس را با استاندارد‌های فعلی، تولید کنیم، حتما خودروی جایگزین که به لحاظ استاندارد از خودروی پارس فعلی بهتر است را برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

گفتنی است که خودروی پژو پارس از سال ۱۳۷۹ برای اولین بار، در ابتدا با نام تجاری پرشیا و سپس با نام پژو پارس که نسخه فیس‌لیفت شده محصول پژو ۴۰۵ بود، در گروه صنعتی ایران‌خودرو به تولید رسید و طی سال‌های اخیر جزو پرتیراژ‌ها و پرطرفدارترین محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گرفت؛ چنانچه برای سال آینده این محصول دیگر مجوز تولید از سوی سازمان ملی استاندارد، اخذ نکند، پرونده آن پس از ۲۳ سال بسته خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->