اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

سنگین‌ترین تورم ماهانه دی‌ماه مربوط به اینترنت بوده است

  • کد خبر: ۲۰۹۱۳۴
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
سنگین‌ترین تورم ماهانه دی‌ماه مربوط به اینترنت بوده است
در دی‌ماه امسال سنگین‌ترین تورم ماهانه در سبد مصرفی خانوارها با رشد ۸.۵ درصدی سهم اینترنت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز آمار ایران با انتشار آمار رشد ماهانه قیمت ۲۰ کالا و خدمات از بروز سنگین‌ترین تورم در سبد مصرفی خانوارها، با رشد ۸.۵ درصدی اینترنت خبر داد. این جهش قیمتی به‌دنبال درخواست اپراتور‌ها برای افزایش تعرفه اینترنت و موافقت وزارت ارتباطات با رشد ۳۴ درصدی آن رخ داده است.

در دی ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوار‌های کشور به عدد ٢٢٢،٧ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٦ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٣٨.٥ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٣.٦ درصد افزایش داشته است.

بر اساس داده‌های مرکز آمار، تورم ماهانه اینترنت در دی‌ماه امسال، در مقایسه با آذر، ۸.۵ درصد بوده و این میزان رشد در مقایسه با تورم دیگر کالا‌ها و دیگر خدمات مصرفی خانوار‌های کشور، بیشترین میزان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

سنگین‌ترین تورم ماهانه دی ماه مربوط به اینترنت بوده است

رشد قیمت فروش اینترنت در شرایطی است که فیلترینگ گسترده کاربران را ناچار به استفاده از فیلترشکن و البته مصرف بالای اینترنت در ازای استفاده از آن کرده است، آن هم در حالی که نارضایتی درباره کیفیت و سرعت اینترنت افزایش یافته است.

در دی‌ماه امسال همچنین، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ٣٨.۵ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ٣٨.۵ درصد بیشتر از دی‌ماه ۱۴۰۱ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند. این شاخص به‌طور کلی در مقایسه با ماه قبل، ۱.۷ واحد درصد کاهش داشته است، اما طبق بررسی مرکز آمار، رقم تورم نقطه به نقطه برای خدمات ارتباطی در دی‌ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با دی‌ماه سال پیش ۲۳.۲ درصد است.

سنگین‌ترین تورم ماهانه دی ماه مربوط به اینترنت بوده است

بر پایه این گزارش در دی‌ماه ۱۴۰۲، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۴۳.۶ درصد رسیده است. دامنه تغییرات این تورم برای دهک‌های مختلف برابر با هزینه‌ای از ۴۰.۶ درصد برای دهک­­ اول، تا ۴۵.۲ درصد برای دهک دهم است و افزایش ۰.۵ درصدی فاصله تورمی دهک‌ها را نشان می‌دهد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->