ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل
سرخط خبرها

استفاده از فیلترشکن و VPN به طور رسمی ممنوع شد مگر با دریافت مجوز!

  • کد خبر: ۲۱۲۸۹۸
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
  • ۲
استفاده از فیلترشکن و VPN به طور رسمی ممنوع شد مگر با دریافت مجوز!
شورای عالی فضای مجازی مصوبه جدیدی را در شش ماده، جهت اجرا ابلاغ کرده است. مهم‌ترین موضوع این مصوبه، ممنوعیت استفاده از ابزار‌های فیلترشکن، مگر با داشتن مجوز قانونی است.

به گزارش شهرآرانیوز - برای اولین‌بار است که در یکی از مصوبات استفاده از فیلترشکن ممنوع می‌شود؛ درواقع تا پیش‌ازاین در قانون جرایم رایانه‌ای صرفاً فروش فیلترشکن جرم‌انگاری شده بود. حال شورای عالی فضای مجازی در مصوبه «بررسی راهکار‌های افزایش میزان سهم ترافیک داخلی و مقابله با پالایش‌شکن‌ها»، استفاده از فیلترشکن را غیرقانونی اعلام کرده است – مگر در مواردی که مجوز قانونی دریافت شود.

از این به بعد استفاده از فیلترشکن به طور رسمی ممنوع است مگر با دریافت مجوز!

در تبصره بند ۶ از این مصوبه مقرر شده است که کارگروهی ۷ نفره برای «بررسی ساماندهی وضعیت ابزار‌های پالایش‌شکن» تشکیل شود. این کارگروه بایستی با مسئولیت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و عضویت دادستان کل کشور، وزرای اطلاعات، ارتباطات، نماینده سپاه پاسداران و دو نفر از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود و نتیجه بررسی‌ها را به شورای عالی ارسال کند.

دولت باید خدمات تحریم‌شکن را به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار مردم قرار دهد

طبق بند ۵ این مصوبه، بر وزارت ارتباطات تکلیف شده است که به‌منظور مقابله با «تحریم‌های ظالمانه خارجی»، خدمت «تحریم‌شکن» را به‌شکل رایگان ارائه دهد. همچنین بخش خصوصی نیز می‌تواند برای ارائه این خدمات مجوز دریافت کند.

از این به بعد استفاده از فیلترشکن به طور رسمی ممنوع است مگر با دریافت مجوز!

ممنوعیت تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی

در بند ۲ این مصوبه، تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی به‌طور صریح ممنوع اعلام شده است. وزارت ارشاد با همکاری صداوسیما، فراجا، وزارت اقتصاد و قوه قضائیه مکلف به اجرایی‌سازی و تأمین لوازم آن بوده و باید هر ۳ ماه یک بار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.

از این به بعد استفاده از فیلترشکن به طور رسمی ممنوع است مگر با دریافت مجوز!

بنابر تبصره این مصوبه، بعد از ابلاغ آن، ۵۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای صفحات و کانال‌های پرمخاطب به‌مدت شش ماه فرصت دارند تا بستر فعالیت خود را از سکو‌های خارجی به سکو‌های داخلی منتقل کنند. لازم به ذکر است که مرجع تعیین شاخص این صفحات، مرکز ملی فضای مجازی کشور است.

از این به بعد استفاده از فیلترشکن به طور رسمی ممنوع است مگر با دریافت مجوز!

دسترسی به پلتفرم‌های خارجی در قالب حکمرانی‌پذیر

طبق بند ۳ این مصوبه، وزارت ارتباطات با همکاری کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک موظف است امکان ارائه خدمات دولتی فراگیر و ضروری را به‌صورت انحصاری در بستر سکو‌های داخلی فراهم کند.

از این به بعد استفاده از فیلترشکن به طور رسمی ممنوع است مگر با دریافت مجوز!

در ادامه آمده این وزارتخانه موظف است امکان ارائه حداقل دو مورد از خدمات فراگیر و ضروری دولتی در سکو‌های داخلی را تا ۶ ماه پس از ابلاغ، فراهم نماید.

در بند ۴ این مصوبه آمده است که تنظیم‌گران بخشی موظف هستند با هدف رفع نیاز و ایجاد تنوع در سند مصرف کاربران و با سازوکار‌های حکمرانی‌پذیر، ظرف مدت یک ماه خدمات و سکو‌های پرکاربرد (بالفعل یا بالقوه) خارجی را شناسایی کنند. در ادامه، امکان فنی برای دسترسی به خدمات مفید خارجی را در قالب‌های حکمرانی‌پذیر بررسی کرده و ضوابط را به مرکز ملی ارائه دهند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
حرف مفت
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
0
0
از یک طرف فیلتر کنید از اون طرف هم فیلتر شکن ها رو غیرقانونی و گرون به مردم تحویل بدین هزینه اینترنت مردم رو هم چند برابر کنید .... خدا به شمایی که ظلم کردید انشاالله عذاب شدید بدهد .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->