ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا نرخ دلار کاهش می‌یابد؟

  • کد خبر: ۲۰۹۸۶۴
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
آیا نرخ دلار کاهش می‌یابد؟
کارشناس پولی و بانکی در خصوص نوسانات نرخ عرض توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس جعفری با اشاره به تحولات منطقه و وضعیت دارایی های ارزی ایران افزایش نرخ ارزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم به دلیل تنش‌های خاورمیانه است و دلیل بنیادی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد. در این باره باید دقت داشت که سرمایه‌گذار، هم هوشمند است و هم ترسو و در چنین شرایطی تصمیم می‌گیرد که سرمایه خود را به بازار‌های پایدار مانند بازار‌های طلا و ارز ببرد، اما تجارب قبلی نشان داد که با فروکش کردن بحران‌ها سرمایه گذاری و خرید هیجانی در بازار طلا و دلار نیز کاهش خواهد یافت.

دارایی‌های ایران در خارج در حال آزادسازیست  

وی ادامه داد: منابع زیادی از دارایی‌های ایران در خارج از کشور در حال آزاد سازی است، به خصوص وزیر امور خارجه در صحبت‌های اخیر خود تاکید کرد که منابع ایران در قطر آزاد و قابل استفاده است، زیرا هم دولت امریکا و هم قطر مشکلی با آزاد سازی منابع ارزی ایران ندارند و در سازکاری مشخص، این منابع استفاده می‌شود. این موضوع موجب تزریق جو روانی به جامعه و کاهش انتظارات مردم خواهد شد که کاهش نرخ ارز را در بر خواهد داشت.

بحران‌های منطقه در حال کاهش است

جعفری تصریح کرد: از طرف دیگر فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و شاهد تغییراتی در رویکرد این رژیم خواهیم بود و در کنار آن دیگر بحران‌های منطقه‌ای نیز فروکش خواهد کرد که در نتیجه نرخ ارز در داخل کشور کاهش می‌یابد؛ یعنی نرخ دلار از کانال فعلی عقب نشینی می‌کند و قطعا تا سطوح قبلی ریزش خواهد داشت.

اثر روانی تحولات منطقه بر بازار

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به این که بعد روانی ناشی از بحران‌های سیاسی خارجی و داخلی عامل افزایش نرخ ارز بوده است، گفت: با توجه به روابط دوستانه ایران با کشور‌های منطقه، دسترسی به منابع و افزایش درآمد‌های ارزی ناشی از فروش نفت و صادرات غیرنفتی و البته با مدیریت هوشمندانه بازار ارز، شاهد بازگشت قیمت‌ها خواهیم بود.

رفتار بازارساز هوشمندانه است

وی در پایان تاکید کرد: بازارساز در این شرایط بسیار هوشمندانه رفتار می‌کند و بدون ارزپاشی و با ابزار‌هایی که در اختیار دارد، نوسان بازار ارز را مانند تجارب قبلی در ماه‌های گذشته کنترل خواهد کرد و قیمت دلار را کاهش خواهد داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->