پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

ورق در بورس برمی‌گردد؟ (۱۶ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۰۱۷۱
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
ورق در بورس برمی‌گردد؟ (۱۶ بهمن ۱۴۰۲)
اخبار و شایعات مثبتی که برای بازار سرمایه به گوش می‌رسد نشان می‌دهد که احتمالا فضا برای صعودی شدن بازار می‌تواند مهیا شود و می‌توان به آینده بازار سرمایه خوش‌بین بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اوراق گواهی سپرده خاص ۳۰ درصدی قبل از موعد یک‌هفته‌ای در بعضی از بانک‌ها به اتمام رسید و نام‌نویسی برای خودرو‌های وارداتی مقصد جدید پول‌های سربه‌هوا شد.

نقدینگی موتور محرکه رشد بازارهاست و بازارساز با استفاده از ابزار‌های مختلف در حال رام کردن اسب سرکش نقدینگی است تا از شوک‌های تورمی در بازار‌ها جلوگیری کند.

در حالیکه دلار در نزدیکی سقف تاریخی خودش قرار گرفته بود و انتظارات از اصلاح دلار بالا بود بانک مرکزی با استفاده از سپرده خاص ۳۰ درصدی افسار اسب سرکش نقدینگی را کشید.

هزینه فرصت سرمایه‌گذاری افزایش یافته‌است

در دیدبان روز‌های گذشته مطرح شد که سیاست‌های مالی و پولی فعلی در کنار گواهی سپرده خاص، میزان سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و رییس بانک مرکزی روز قبل اعلام کرد تحت شرایط کنونی ممکن است بعضی شرکت‌های تولیدی دچار مشکل شوند و برخی شرکت‌ها تامین مالی نشوند. محمدرضا فرزین گفت در دنیا اینطور نیست که تامین مالی صرف فقط بر عهده بانک‌ها باشد و تمرکز صرف بر نظام بانکی می‌تواند آثار تورمی داشته باشد.

این ادعا از طرف رییس بانک مرکزی صحیح است، ولی باید توجه داشت وقتی اوراق سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد منتشر می‌شود، در حقیقت هزینه فرصت سایر سرمایه‌گذاری‌ها افزایش می‌یابد و وقتی انتظارات جامعه از نرخ بهره بدون ریسک افزایش پیدا کند سطح سود مورد انتظار سرمایه‌گذار نسبت به پذیرش ریسک افزایش پیدا می‌کند و باتوجه به شرایط موجود و سودآوری بسیاری از شرکت‌ها توانایی شرکت در دریافت تسهیلات از سرمایه گذار خصوصی تضعیف می‌شود.

شرط نزولی ماندن بازار ارز

از نظر تکنیکی دلار در نزدیکی حمایت مهمی است که اگر از دست برود انتظارات کاهشی از اسکناس آمریکایی تقویت می‌شود.

سکه رفاه در روز جاری بازهم صف فروش شد و بالاتر از محدوده قیمتی بازار آزاد به همین خاطر حجم معاملاتی گواهی‌های سکه کم بود.

در معاملات دیروز درهم امارات به محدوده حمایت روانی ۱۵ هزار تومان نزدیک شده و اگر این محدوده شکسته شود با توجه به لیدری درهم در بازار‌ها انتظارات کاهشی برای شروع موج جدید اصلاح تقویت می‌شود.

خوش‌بینی به بورس برمی‌گردد؟

این روز‌ها شرایط برای سهام‌های کوچک بهتر از شاخص‌سازهاست. دیروز هم با وجود اصلاح بازار سرمایه، شاخص کل منفی بیشتری نسبت به شاخص هم‌وزن تجربه کرد.

بازار بورس روی حمایت تاریخی ایستاده و رفتار امروز معامله‌گران مهم خواهد بود باید دید شاخص کل می‌تواند سقف تاریخی سال ۹۹ را حفظ کند و یا این حمایت مهم شکسته خواهد شد؟ مطمئنا در صورتی که شاخص کل از این محدوده به خوبی حمایت شود انتظارات افزایشی تقویت خواهد شد، ولی شکست حمایت برای بازار جالب نخواهد بود و اگر چنین شود محدوده حمایتی دو‌میلیون و ۴۹ هزار تومان حمایت مهم پیش روی بازار سرمایه خواهد بود.

در گزارش‌های گذشته موضوع افزایش عوارض صادرات مواد معدنی خام و نیمه‌خام مورد بررسی قرار گرفت و اثر کاهشی آن بر سودآوری شرکت‌های معدنی، صادرات و بازار سرمایه از دیدگاه تحلیلگران مطرح شد. ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس روز قبل از تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

شورای پول و اعتبار با پرداخت ۱۵ همتی تسهیلات به ایران‌خودرو و سایپا موافقت کرده است. اخبار این چنینی و شایعات مثبتی که برای بازار سرمایه به گوش می‌رسد نشان می‌دهد که احتمالا فضا برای صعودی شدن بازار می‌تواند مهیا شود و می‌توان به آینده بازار سرمایه خوش‌بین بود.

چرا که بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازار‌ها از تورم چندساله عقب مانده‌است.

منبع: اکوایران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->