«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

بازیگر «آپاراتچی»: چرا بازیگران شاخص خانه‌نشین شده‌اند؟ | بسیاری از هنرمندان سکته می‌کنند و می‌میرند

  • کد خبر: ۲۱۱۲۱۴
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بازیگر «آپاراتچی»: چرا بازیگران شاخص خانه‌نشین شده‌اند؟ | بسیاری از هنرمندان سکته می‌کنند و می‌میرند
بازیگر فیلم «آپاراتچی» گفت: چرا باید عده‌ای در سینمای ایران و تلویزیون باندبازی کنند؟ بسیاری از هنرمندان ما به دلیل بیکاری سکته می‌کنند و می‌میرند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین عابدینی که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با فیلم "آپارتچی" حضور داشت و با سریال "سرزمین مادری" مهمان تلویزیون است، نسبت به باندبازی در سینما و تلویزیون گلایه کرد.

بازیگر «آپاراتچی»: چرا بازیگران شاخص خانه‌نشین شده‌اند؟ | بسیاری از هنرمندان سکته می‌کنند و می‌میرند

حسین عابدینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره دلایل کم‌کاری سال‌های اخیرش توضیح داد: گلایه و درددل و بغض فروخورده ۱۵ساله‌ای دارم. رسانه‌ها و جشنواره فیلم فجر تریبون ما هستند و صدای ما را به گوش مسئولان و مخاطبان می‌رسانند. سوال من این است که حسین عابدینی با توجه به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر، بهترین بازیگر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی لهستان، بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم "پدر"، برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره شیکاگو برای فیلم "باران" و سه جایزه داخلی دیگر، چرا در ۵-۶ سال اخیر کمتر کار کرده است؟

چرا باید عده‌ای در سینمای ایران و تلویزیون باندبازی کنند؟  گویی زمین دهان باز کرده و تنها همان ۱۰-۱۵ بازیگر یا تعدادی کارگردان باید کار کنند. دیگر کارگردان و بازیگر وجود ندارد و انحصاری شده است، این غم انگیز است و سبب می‌شود کارگردان‌ها و بازیگران شاخص و درجه یک خانه‌نشین شوند.

وی افزود: سوال من از سازندگان فیلم‌ها این است که یک غذای خوشمزه را چند بار می‌توان خورد؟ بعد از چند بار خوردن دلت را می‌زند و حالت به‌هم می‌خورد! در اماکن عمومی مردم به من می‌گویند چقدر پول بدهیم فلان بازیگر تکراری در فیلم‌ها و سریال‌ها نباشد حالمان بهم خورد!

به من می گویند شما و امثال شما با آثاری چون باران، بچه‌های مدرسه همت، مارمولک، رسم عاشق کشی و پدر که از دوران کودکی بازی کردید برایمان خاطره ساختید چرا دیگر بازی نمی‌کنید و نیستید؟

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش ادامه داد: یکی از دوستانم که دکترای تئاتر و کارگردانی دارد و ساکن خارج کشور است، ۱۵ سال پیش به من گفت که حسین تو اگر این ۵ جایزه داخلی و خارجی را در ترکیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و.... می گرفتی تو را روی سرشان می‌گذاشتند و حلوا حلوایت می‌کردند چرا در مملکت خودت به تو بها نمی‌دهند؟ چرا  استعداد نخبه‌ها را در ایران می‌کشند؟ من فقط سکوت کردم و بغض.

به گفته وی غم‌انگیز است بازیگران نوجوان، جوان و میانسال درجه یک داریم که خانه‌نشین شده‌اند، چون وصل به این گروه‌ها و باند‌ها نیستند، به آن‌ها کار داده نمی‌شود در نتیجه افسرده و بیمار می‌شوند و بعد در خبر‌ها می‌آید فلان بازیگر یا کارگردان سکته یا ایست قلبی کرد. ما هنرمندان با کارمان زنده هستیم اگر کار را از ما بگیرند مرده متحرک می‌شویم.

عابدینی اظهار داشت: سوال من این است که امثال فرامرز صدیقی بازیگر "باران" و "دندان مار" کجاست؟ یا غلامحسین لطفی، حسین محجوب و ... کجا هستند؟ این‌ها چرا خانه‌نشین شده اند؟ صدا و سیما، وزارت ارشاد و خانه سینما وظایفی دارند که غافل شده‌اند یا می‌دانند و انجام نمی‌دهند در حالی که خیلی راحت می‌توانند نظارت کنند و بعد از تصویب فیلم‌نامه در لیست بازیگر نظارت داشته باشند. اگر تقسیم کار شود ناعدالتی و تبعیض به وجود نمی‌آید.

وی گفت: در این سال‌ها شاهد بودم بازیگری با وجود اینکه توانایی ندارد و بازیگر بزرگی نیست در یک سال ۴-۵ فیلم بازی کرده است در حالی که بازیگر تواناتر از او یکی دو سال بیکار و خانه نشین است. به نظر فاجعه و غم انگیز است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->