مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران واکنش وزارت خارجه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نمایندگان در نظارت، افراط یا تفریط نکنند تجهیزات هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی در خدمت تأمین امنیت زائران اربعین حسینی علی اکبر ولایتی با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کرد انصراف «سید عباس صالحی» از فرایند انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم عطریانفر: مجلس با دادن رأی اعتماد به دولت چهاردهم، به توصیه‌های رهبری عمل کند ۱۲۹ قانونگذار کنگره آمریکا سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند تغییر ساعت کاری ادارات خراسان شمالی در روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) ساعات کاری ادارات شیراز و استان فارس تغییر کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) نماینده فلسطین در سازمان ملل: نتانیاهو دروغگو است حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل (۳ مرداد ۱۴۰۳) حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار شهیدان حادثه پرواز اردیبهشت و مدافع حرم + تصاویر احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه کشورمان (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حامیان عمران خان به «تقلب» در انتخابات اعتراض کردند

  • کد خبر: ۲۱۱۳۸۷
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
حامیان عمران خان به «تقلب» در انتخابات اعتراض کردند
علی‌رغم هشدار پلیس پاکستان مبنی بر برخورد با تجمعات غیرقانونی در رابطه با درخواست حزب «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان برای اعتراض به تقلب در انتخابات، حامیان او اعتراضاتی را در سرتاسر پاکستان برگزار کردند که با سرکوب پلیس و شلیک گاز اشک‌آور مواجه شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج انتخابات پاکستان که در روز پنجشنبه برگزار شد، حاکی از آن است که کاندیدا‌های مستقل که بیشتر به حزب تحریک انصاف عمران خان مرتبط هستند بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات پارلمانی به دست آورده‌اند.

روزنامه گاردین در این خصوص نوشت، اما از آنجایی که کاندیدا‌های مستقل نمی‌توانند دولت تشکیل دهند، کشور با چندین هفته بی‌ثباتی سیاسی مواجه می‌شود و احزاب رقیب باید بر روی ائتلاف‌های احتمالی گفتگو کنند.

علی‌رغم هشدار‌های پلیس پاکستان، حزب عمران خان روز یکشنبه به دلیل «تقلب در انتخابات» اعتراضاتی را در خارج از دفاتر کمیسیون انتخابات برگزار کرد. در پی این اعتراضات، صد‌ها پلیس ضد شورش گرد هم آمدند تا اعتراضات این حزب را سرکوب کنند و در برخی موارد حتی با گروه‌هایی که ظاهرا اعتراضات مسالمت‌آمیز داشتند، برخورد کرده و آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

حامیان عمران خان به «تقلب» در انتخابات اعتراض کردند

گزارش شده که در شهر راولپندی، واقع در جنوب اسلام‌آباد درگیری‌هایی میان حامیان عمران خان و پلیس پاکستان شکل گرفته که به شلیک گاز اشک‌آور توسط پلیس ضد شورش برای متفرق کردن این حامیان ختم شده است.

رسانه‌های محلی هم‌چنین از دستگیری چندین تن از افراد در کراچی خبر داده‌اند.

سران حزب تحریک انصاف پاکستان مدعی‌اند که اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد، می‌توانستند اکثریت کرسی‌ها را کسب کنند. اینترنت تلفن‌های همراه در روز انتخابات در سراسر کشور قطع بود و شمارش آرام آرا این ظن را به وجود آورده که ارتش در روند تضمین موفقیت حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز نفوذ کرده است.

پلیس اسلام‌آباد پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: با تجمعات غیرقانونی در اطراف کمیسیون انتخابات و سایر ادارات دولتی برخورد قانونی خواهد شد. لازم به ذکر است که درخواست برای تجمع نیز جرم است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->