واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد
سرخط خبرها

آغاز به کار اولین دادگاه کودک و نوجوان در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۱۷۵۳
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
آغاز به کار اولین دادگاه کودک و نوجوان در مشهد
اوایل تیرماه دو سال قبل بود که مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی «شوق زندگی» با هدف پایش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر شهر، به عنوان الگویی برای محل فرماندهی متمرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مرکز که رفته رفته به عنوان الگویی موفق در حال گسترش به سایر کلان‌شهر‌های کشور است، در ادامه مسیر خود روز گذشته شاهد آغاز به کار اولین دادگاه کودک و نوجوان بود.

آسیب‌های اجتماعی پیچیده شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این مراسم گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی در دنیا پیچیده شده و یکی از دلایل آن توجه به فضای مجازی، اختلافات فرهنگی و انتقال خرده فرهنگ‌ها و تعارضات فرهنگی از گوشه گوشه دنیاست و اگر نخواهیم کار چند وجهی و پیچیده انجام دهیم، موفق نخواهیم شد.
اصغر جهانگیر اظهار کرد: زمانی که کودکان آسیب ببینند، تأثیر آن مدت‌دار خواهد بود.

تمرکز خدمات برای حل مشکلات اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز گفت: اکنون خدمات مربوط به رفع تمام آسیب‌ها در یک مرکز متمرکز شده و با اضافه شدن دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان این مدل توسعه پیدا کرده است.

سیدامیر مرتضوی اظهار کرد: از زحمات همه نهاد‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی تشکر می‌کنم، زیرا این مدل شوق زندگی که امروز می‌بینیم، ماحصل چهار تا پنج سال تلاش مستمر و شبانه‌روزی است و اگر پشتکار و اهتمام همکاران نبود، علی‌رغم تمام سختی و موانع و محدودیت‌های قوه قضاییه نمی‌توانستیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: اکنون خدمات مربوط به رفع تمام آسیب‌ها در یک مرکز متمرکز شده و با اضافه شدن دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان، این مدل توسعه پیدا کرده و در کشور الگو است. تصمیم به توسعه آن داریم و نکته حائز اهمیت این است که مأموریت‌ها و وظایف نباید وابسته به شخص باشد، بلکه این مدل باید آن‌قدر پایدار باشد که بتوان آن را استمرار داد و اگر دغدغه اجتماعی و روحیه پیشگیری نباشد، کار ابتر خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین در راستای حل مشکلات مربوط به خانواده در نظر داریم تفاهم‌نامه‌ای با حضور دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استانداری، شهرداری و دادگستری تحت عنوان پیوند ماندگار امضا شود تا شش ساعت دوره آموزشی قبل از ازدواج تا سه سال اول زندگی ادامه یابد.

افتتاح دادگاه کودکان و نوجوانان در مجتمع شوق زندگی

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مطابق ماده ۳ حمایت از کودکان، کودکان بزهکار نیستند، بلکه یا خود بزه دیده‌اند یا بزه معارض با قانون انجام داده‌اند. بنابراین، با ایجاد دادگاه کودکان و نوجوانان در تلاش هستیم با مدل اجرایی علمی و مطابق با زیست بوم مشهد، فعالیت خود را آغاز کنیم.

نیره عابدین‌زاده اظهار کرد: شوق زندگی در حوزه پیشگیرانه با مدل اجرایی، خدمات خود را ارائه دهد و برای هر قسمت فکر شده و با انتخاب هر مدل در صورت هماهنگی این مدل با زیست‌بوم مشهد، کار تداوم می‌یابد و اگر به نفع مردم نباشد، متوقف می‌شود، در واقع موفقیت در شبکه‌سازی است.

مأموریت شورا و شهرداری در حل مشکلات اجتماعی

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، ذاتا یک سازمان اجتماعی هستند و وظایف متفاوتی در شناسایی و حل‌وفصل مشکلات اجتماعی دارند و یکی از اتفاقات مبارک در مشهد، ایجاد مجتمع شوق زندگی است.

مهدی ناصحی افزود: مسائل اجتماعی آثار متعددی در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند و در سایه این همدلی، مشارکت و تلاش جمعی توانستیم بسیاری از شاخص‌ها را توسعه و بسیاری از بزه‌های اجتماعی را مدیریت کنیم.

آموزش ۱۵ هزار زوج مشهدی در طرح «با هم»

دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان کرد: یکی از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری، اجرای طرح باهم برای همسران مشهدی است که ۱۵ هزار زوج در این طرح آموزش دیده‌اند و از ابتدای آغاز طرح تاکنون آمار طلاق در مشهد کاهش چشمگیری داشته است.

هاشم دائمی اظهار کرد: طرح باهم، زوجین را از ابتدای زندگی تا سه سال تحت پوشش مشاوره‌های روان‌شناسی قرار می‌دهد و جزو اقدامات بسیار خوب شهرداری مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->