ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
سرخط خبرها

دانشکده‌های «معدن» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات» در دانشگاه فردوسی مشهد احداث می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۲۹۳۶
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
دانشکده‌های «معدن» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات» در دانشگاه فردوسی مشهد احداث می‌شود
سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در جلسه‌ای با دانشکده مهندسی تصمیم گرفته شد که دانشکده «معدن» و دانشکده «فناوری اطلاعات و ارتباطات» به زودی احداث شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود میرزائی شهرابی در نشستی خبری با موضوع «ارائه برنامه تحولی دانشگاه» اظهار کرد: ما با سیاست دولتمردان غربی مخالفت داریم، اما با کار‌های دانشگاهی و فناوری آن‌ها مشکلی نداریم. دانشگاه‌های غربی ارتباط تنگاتنگی با حل مسئله جامعه دارند.
۵.۶ درصد مقالات داغ دنیا متعلق به ایران است.

وی افزود: در سال ۱۳۷۸ با تاکیدات رهبری به تولید علم شروع کردیم. در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت جهان را دارد، اما ۲.۵ درصد تولید علم مربوط به ایران است. ۵.۶ درصد مقالات داغ دنیا که ارزشی معادل لیتیوم، طلا و نفت دارد متعلق به ایران است.
سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: ۲۰ درصد مقالات منتشر شده در دنیا خوانده می‌شود که ۵.۶ درصد از کل آن مربوط به ایران است. به ازای مقالات داغ چاپ شده توسط ایران پولی در سطح میلیارد دلار نسیب ما می‌شود.

میرزائی با بیان اینکه طبق بررسی ما دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و اصفهان در خراسان رضوی پروژه دارند، عنوان کرد: چرا سرمایه استان باید از استان خارج شود؟ اعتقاد به تجربه داریم، اما مدیران و معاونین را باید از قشر جوان انتخاب کرد. وضعیت زیرساختی خوابگاه‌های دانشگاه نیازمند توجه است.

وی اضافه کرد: جهت اینکه رشد اقتصادی و رشد علم و فناوری داشته باشیم، دانشگاه فردوسی مشهد طرحی به نام «منش» (مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی) را آغاز کرده است. قصد داریم دانشگاه فردوسی را به مکانی علمی، تفریحی، سیاحتی و فرهنگی تبدیل کنیم. باید پارک علم و فناوری جذاب و در ترازی را آماده کنیم که آنقدر جذابیت داشته باشد که خانواده‌ها ترغیب به بازدید از آن شوند.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی سه مزیت استانی از جمله صنایع معدنی، صنایع غذایی و صنایع خلاق و فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان پارک معروفی است، اما ما اصلا به خواف نپرداخته‌ایم. با دستور رئیس جمهور احداث پردیس فناوری صنایع معدنی آغاز شد. نمی‌توان تنها وابسته به بودجه تهران بود.

میرزائی اضافه کرد: در جلسه‌ای با دانشکده مهندسی تصمیم گرفته شد که دو دانشکده معدن و دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات به زودی احداث شود.

احداث پژوهشکده علم و دین در دانشگاه فردوسی مشهد

وی بیان کرد: همچنین چند پژوهشکده از جمله پژوهشکده علم و دین در دانشگاه فردوسی مشهد احداث خواهد شد. ما مسلمانیم و علم و پژوهش جهت‌دار می‌خواهیم.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: پردیس مشترک فناوری اطلاعات و ارتباطات با پارک علم و فناوری استان در حال احداث در دانشگاه فردوسی است. اگر با همین فرمان که دانشگاه‌ها می‌روند ادامه دهیم، تا چند سال دیگر در دانشگاه‌ها دانشجویی نخواهیم داشت.

میرزائی در رابطه با موضوع برداشته شدن دیوار و نرده‌های دانشگاه فردوسی گفت: جهت مردمی‌سازی دانشگاه لازم نیست حتما دیوار و نرده‌های دانشگاه برداشته شود. اعتبار دانشگاه فردوسی مشهد طوری است که بودجه آن باید بالای ۱ همت باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای در رابطه با بازگرداندن اساتیدی که طی یک سال اخیر با ان‌ها قطع همکاری شده است، وجود دارد، اظهار کرد: در این رابطه در حال تلاش هستیم و جلسه‌ای خصوصی با این افراد داشته‌ایم، اما قوانین باید رعایت شود. ما هر انتقادی را می‌پذیریم به شرطی که امنیت را به خطر نیندازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->