دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب تا ساعتی دیگر لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
سرخط خبرها

تجمع حامیان فلسطین پیش از رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره آتش‌بس در غزه

  • کد خبر: ۲۱۳۱۷۶
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
تجمع حامیان فلسطین پیش از رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره آتش‌بس در غزه
هزاران تن از حامیان فلسطین امشب (چهارشنبه) در آستانه دومین رای‌گیری کلیدی پارلمان انگلیس درباره طرح حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، تجمع کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت کنندگان مقابل ساختمان پارلمان انگلیس صف کشیده‌اند تا به نمایندگان حوزه‌های انتخابیه خود تاکید کنند که از طرح آتش‌بس حمایت کنند. افراد حاضر در این حرکت اعتراضی هشدار داده‌اند که به نمایندگان مخالف آتش‌بس، در انتخابات سراسری پیش‌رو که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، رای نخواهند داد.

پارلمان انگلیس امشب برای دومین بار از آغاز جنگ در غزه، صحنه رای‌گیری نمایندگان درباره طرح حمایت از آتش‌بس بشردوستانه در این باریکه خواهد بود. حزب ملی اسکاتلند با ابراز نگرانی درباره تداوم کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه، این طرح را به پارلمان ارائه کرده است.

دولت انگلیس همسو با ایالات متحده خواستار آتش‌بس موقت در جنگ غزه است. مقام‌های انگلیسی ادعا می‌کنند که توقف کامل جنگ، گروه‌های مقاومت را جسورتر می‌کند. نخست وزیر انگلیس ساعاتی پیش در پارلمان ادعا کرد: درخواست کردن برای آتش‌بسی که ظرف چند روز شکست بخورد به نفع کسی نیست. ما باید در راستای تحقق آتش‌بس با دوام تلاش کنیم.

ریشی سوناک با تشریح رویکرد دولت لندن در قبال تحولات فلسطین، ادعا کرد: بهترین مسیر، مسیری است که ما در پیش گرفته‌ایم مبنی بر برقراری آتش‌بس موقت برای خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و انتقال کمک‌های امدادی به داخل غزه، تا در نتیجه آن شرایط برقراری آتش‌بس پایدار فراهم شود.

از سویی حزب مخالف دولت (کارگر) تحت فشار زیادی قرار دارد که از طرح حزب ملی اسکاتلند حمایت کند. این حزب روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که از آتش‌بس فوری در غزه حمایت می‌کند اما اصلاحیه‌ای را پیشنهاد کرده است که دست رژیم صهیونیستی را برای تداوم جنگ باز می‌گذارد. در این اصلاحیه ادعا شده است که در صورت ادامه مبارزات حماس «نمی‌توان از اسرائیل انتظار داشت جنگ را متوقف کند.»

رئیس مجلس انگلیس پیشتر در اقدامی بحث‌برانگیز با بررسی اصلاحیه حزب کارگر موافقت کرد. اگر این طرح رای بیاورد، احتمالاً طرح حزب ملی اسکاتلند به رای گذاشته نخواهد شد. به هر روی امشب، رویداد مهمی در کارنامه فعالیت پارلمان انگلیس به شمار می‌رود و باید منتظر نتیجه این رای‌گیری مهم ماند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->