پاسخ ایران به اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره نقش تهران در جنگ اوکراین طرفداری هریس از اسرائیل در مقابل حزب الله | آن‌هاحق دارند از خود دفاع کنند حمله هوایی به بیروت سه شهید و ۷۴ زخمی برجای گذاشت ترامپ: دموکرات‌ها علیه بایدن کودتا کردند واکنش‌ها به حمله متجاوزانه اسرائیل به بیروت لبنان ارتش اسرائیل: فواد شکر را ترور کردیم ایران حمله مسلحانه به شیعیان در پاکستان را محکوم کرد سازمان ملل: غزه اکنون در شرایط بسیار وخیم انسانی قرار دارد وقوع انفجار‌ پس از حمله به استان بابل عراق (۹ مرداد ۱۴۰۳) تاکید قالیباف بر فعال‌سازی و اجرای تفاهم‌های ایران و امارات عملیات ترور یک فرمانده حزب الله توسط اسرائیل ناموفق بود واکنش ایران به حمله هوایی صهیونیست‌ها به ساختمانی در بیروت اردوغان: اسرائیل مثل یک گروه تروریستی عمل می‌کند زمان احتمالی انتشار فهرست کابینه دولت پزشکیان اعلام شد توصیه قالیباف به پزشکیان | اول از همه صبر و بعد هم تلاش برای حل مشکلات حزب‌الله درخواست‌ها برای عدم پاسخ به حمله اسرائیل را رد کرد معاون نخست وزیر طالبان در تهران: ما خواهان روابط سازنده با همسایگان هستیم پزشکیان: ایران و عربستان باید با هوشیاری توطئه‌ها را خنثی کنند ۲ شهید و چند مجروح در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت (۹ مرداد ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور: گسترش تعاملات ایران و امارات متحده عربی به نفع امت اسلامی است حمله هوایی اسرائیل به بیروت | تل‌آویو مدعی ترور فرمانده حزب‌الله شد + فیلم (۹ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حمدان: کشورهای عربی و اسلامی برای شکستن محاصره غزه اقدام کنند

  • کد خبر: ۲۱۳۴۴۱
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
حمدان: کشورهای عربی و اسلامی برای شکستن محاصره غزه اقدام کنند
اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس جمعه شب در گفت وگو با الجزیره خواستار تحرک فوری کشورهای عربی و اسلامی برای شکستن محاصره غزه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسامه حمدان ضمن مسئول خواندن تمامی شرکت‌کنندگان و حامیان جنگ غزه در جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: جو بایدن و دولت او در کنار کابینه اشغالگر رژیم صهیونیستی مسئول جنایات اتفاق افتاده در غزه هستند.

وی افزود: استفاده آمریکا از حق وتو برای بار سوم بیانگر مشارکت دولت این کشور در نسل‌کشی در غزه است.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: هواپیماهای آمریکایی ۲۴ ساعته در آسمان نوار غزه در حال پرواز هستند و مستقیما اطلاعاتی را در اختیار ارتش رژیم اشغالگر قرار می‌دهند.

حمدان تاکید کرد که اگر حمایت‌های آمریکا نبود، جنگ قطحی و گرسنگی و کشتارها علیه غزه ادامه نمی‌یافت.

وی با بیان اینکه جنگ قطحی و گرسنگی در شمال نوار غزه علیه بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی ادامه دارد، افزود: این جنگ به دستور صریح بنیامین نتانیاهو و وزیر جنگ او آغاز شد.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: از تصمیم برنامه جهانی غذا مبنی بر تعلیق کمک‌رسانی به شمال غزه شوکه و متعجب شدیم.

وی در ادامه گفت: از برنامه جهانی غذا و آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌خواهیم تحت تاثیر اقدامات و تصمیمات رژیم صهیونیستی قرار نگیرند.

حمدان همچنین با بیان اینکه نتانیاهو درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا همچنان تعلل می‌کند و مانع رسیدن به هرگونه توافق می‌شود، افزود: کابینه نتانیاهو همچنان در مقابل خواسته‌های حماس و مقاومت فلسطین سرسختی به خرج می‌دهد.

وی با بیان اینکه اهداف شخصی نتانیاهو با تمامی طرح‌های پیشنهاد شده برای آتش بس مغایرت دارد، گفت: هدف دشمن صهیونیستی در رابطه با بازگرداندن اسرای خود در هیچ مرحله‌ای با حرف محقق نخواهد شد و القسام به مقابله با دشمن ادامه می‌دهد.

این عضو حماس همچنین با تاکید بر اینکه ما با طرح‌های پیشنهادی واسطه‌ها بر پایه آتش‌بس در غزه و لغو محاصره، تعاملی مثبت داشته‌ایم، افزود: طرف‌های واسطه همچنان به تلاش برای رسیدن به توافقی جدید ادامه می‌دهند و ما به خواسته‌های خود پایبندیم.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی هر طرح و برنامه‌ای هم داشته باشد نمی‌تواند بر مسجد الاقصی تسلط و حاکمیت داشته باشد، گفت: هرگونه تعرض به مسجد الاقصی بدون مجازات نخواهد ماند.

حمدان در ادامه خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری بین‌المللی در مورد گزارش‌های بین‌المللی پیرامون تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق زنان فلسطینی شد.

این عضو ارشد حماس در پایان گفت: ما همچنین از برادرانمان در عرصه رسمی و مردمی در کشورهایی که محموله‌های تجاری (رژیم) اسرائیل از آنها عبور می‌کنند، دعوت می‌کنیم که جلوی آنها را بگیرند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->