۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است
سرخط خبرها

خنثی‌سازی تمامی تهدیدات مرزی و داخلی با اشراف اطلاعاتی در کمیته امنیتی انتخابات + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۴۰۵۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
خنثی‌سازی تمامی تهدیدات مرزی و داخلی با اشراف اطلاعاتی در کمیته امنیتی انتخابات + فیلم
رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: گروه‌های تروریستی برای استان و مشهد به صورت ویژه هدف‌گذاری کردند، اما با اشراف جامعه اطلاعاتی شمار قابل ملاحظه‌ای از این عناصر شناسایی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا دبیری امروز، ۸ اسفندماه، باحضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان‌رضوی درخصوص آخرین اخبار انتخاباتی اظهار کرد: امنیت انتخابات از تکالیف اساسی کمیته امنیتی انتخابات است، بعد از مشخص شدن فرایند‌های انتخاباتی برابر ابلاغ استاندار در گام اول کمیته امنیتی انتخابات را پایه‌گذاری کردیم که این کمیته تفاوت‌هایی با سایر استان‌ها دارد.


رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با بیان اینکه خراسان‌رضوی استانی شرقی است و عمده تهدیدات استانی منشا خارجی دارد، تصریح کرد: به مبناهای تهدیدات استانی اشراف پیدا کردیم و دستگاه‌های مسئول را پای کار آوردیم، این دستگاه‌ها همه حوزه‌های تاثیرگذار بر امر انتخابات را رصد و پایش می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی تهدیدات منشأ مرزی دارند و ممکن است شهرستان‌های مرزی را تحت‌الشعاع قرار دهند، افزود: یکی از موضوعاتی که رصد و پایش کردیم نارضایتی‌های مترتب بر حوزه ستاد بود. کمیته رصد و پایش نارضایتی‌ها را فعال کردیم و با مسئول‌سازی مدیرانی که نارضایتی‌ها به آن‌ها برمی‌گشت، تلاش کردیم تا رفع کنیم.


وی افزود: ما اراذل و اوباشی داریم که بخشی متحرک هستند و از سایر استان‌ها تولید ناامنی می‌کنند. قطعا این ناامنی‌ها بُعد روانی بستر امن انتخابات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در شرایطی به استقبال برگزاری انتخابات می‌رویم که شدیدترین تهدیدات متوجه نظام است. تمامی گروه‌های سیاسی ضد انقلاب و معاند با هر تفکری زیر یک چتر جمع شدند و بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند تا افکار عمومی را مدیریت کنند. نیاز بود این تبلیغات مسموم و فضاسازی ناسالم خنثی‌سازی شود.
دبیری بیان کرد: با تدبیر ستاد انتخابات استان و راهبرد استاندار، قرارگاه جهاد تبیین شکل گرفت، گروه‌های معاند کارکرد‌های سختی هم اتخاذ کردند و در نتیجه فضاسازی فعالیت‌های این گروه‌ها، آموزش ساخت بمب و اقلام انفجاری را در شبکه‌های مرتبط با این گروه‌ها شاهد بودیم که هواداران خود در داخل کشور را اغنا می‌کردند تا این موارد را تولید کنند.

وی با بیان اینکه قومیت‌ها پاشنه‌آشیل حاکمیت‌ها هستند، تصریح کرد: در استان ما همه قومیت‌ها حضور دارند که برخی با اشراف در حوزه قومیت‌ها و کارکرد‌های مذهبی تلاش کردند انحرافاتی در مبانی برگزاری انتخابات ایجاد کنند که به آن‌ها نیز پاسخ و جلوی هرگونه فعالیت انحرافی گرفته شد.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در این فضا با یک سلسله اقدامات از سوی گروه‌های تروریستی و تکفیری مواجه هستیم که تاکنون تولید ناامنی کرده‌اند، تصریح کرد: این گروه‌ها برای استان و مشهد به صورت ویژه هدف‌گذاری کردند، اما با اشراف جامعه اطلاعاتی شمار قابل ملاحظه‌ای از این عناصر شناسایی شدند.

وی افزود: ما فعالیت‌هایی علیه نظام داریم که تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن بر زیرساخت‌های کشور اثرگذار باشند؛ زیرساخت‌هایی که اگر هرکدام دچار ناترازی شود، می‌تواند زمینه ناترازی اجتماعی را فراهم کند.
پایش‌های خوبی ازسوی ارکان نظامی، امنیتی و جامعه اطلاعاتی صورت می‌گیرد و سطح پایداری از امنیت و آرامش در استان داریم که با همین فضا به انتخابات ورود پیدا می‌کنیم.
دبیری گفت: از چند ماه پیش امن‌سازی انتخابات را دنبال می‌کردیم، اما ملاحظات حفاظتی داریم که آمار ارائه دهیم با چه تعداد افراد ضد انقلاب و معاند برخورد شده و چه تعداد گروه تروریستی شناسایی و دستگیر شدند و الان تحمل کیفر می‌کنند که در اعترافات خود اذعان می‌کردند قرار است چه اقداماتی را رقم بزنند. اقدامات شایان توجهی انجام شده که اگر اهتمام در برخورد با این عناصر نبود، اتفاقات مشابه شیراز و کرمان می‌توانست در مشهد نیز رقم بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->