تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲۷ همت تسهیلات کمک ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی پرداخت شد

  • کد خبر: ۲۱۵۲۵۱
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
۲۷ همت تسهیلات کمک ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی پرداخت شد
طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز مجموعاً ۴۵۴.۳۵۸ متقاضی به مبلغ ۱۳۸ هزار میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن  از محل منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.  

به گزارش شهرآرانیوز، طی این مدت از مجموع ۴۵۴ هزار و ۶۰۱ متقاضی معرفی شده از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن که نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده‌اند، تعداد ۳۹۳.۸۵۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۶۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و الباقی متقاضیان نیز (تعداد ۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر) در حال سپری کردن فرآیند تشکیل پرونده می‌باشند تا درصورت واجد الشرایط بودن نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.


این گزارش حاکی است، طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز مجموعاً ۴۵۴.۳۵۸ متقاضی به مبلغ ۱۳۸ هزار میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن  از محل منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.  

گفتنی است تسهیلات کمک ودیعه مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن به متقاضیان واجد الشرایط معرفی شده از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی که دارای اجاره‌­نامه رسمی یا اجاره­‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (دارای کد رهگیری) می‌باشند پرداخت می‌شود.

بر این اساس، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره نامه دارای کدرهگیری‌ رسمی حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت‌درخواست، نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند. پالایش اولیه متقاضیان بابت بررسی مالکیت مسکن متقاضی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و واجدین شرایط اولیه پس از دریافت پیامک تایید نسبت به انتخاب بانک و شعبه اقدام می‌کنند.  

بانک یا موسسه اعتباری غیر بانکی نیز موظف است قبل از پرداخت تسهیلات نسبت به اخذ استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی بابت عدم دارا بودن تسهیلات جاری در بخش مسکن شامل تسهیلات ساخت، خرید، جعاله و ودیعه مسکن برای متقاضی و همسر ایشان اقدام و درصورت مثبت بودن این استعلام نسبت به رد درخواست متقاضی در سامانه با ذکر دلیل اقدام کند.  

لازم به ذکر است متقاضی می بایست متاهل بوده و چنانچه متقاضی مجرد باشد در خصوص زنان بایستی بالای ۳۵ سال سن و در خصوص مردان بالای ۴۵ سال سن داشته باشند. لذا متقاضیان پس از بررسی در صورت واجد الشرایط بودن از تسهیلات مزبور بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است در راستای تنظیم بازار اجاره مسکن و حمایت از مستاجرین، موضوع اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در جلسه ۳۱ خردا ۱۴۰۱ شورای پول و اعتبار مطرح و با  اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال، در سقف های فردی ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، کلانشهرها و سایر مناطق شهری و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱) موافقت کرد.  



همچنین به منظور تاثیرگذاری بهتر این تسهیلات حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ مقرر شد: سقف کلی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن به مبلغ ۸۰۰ هزار میلیارد ریال و همچنین سقف فردی تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از یک میلیارد ریال به دومیلیارد ریال، در مراکز  استان ها از ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافت. ضمن اینکه تسهیلات ودیعه مسکن در روستاها که پیش از این تعریف نشده بود، به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی لازم به ذکر است بخشنامه اعطای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.

در همین راستا بانک مرکزی با همکاری وزارت راه و شهرسازی به منظور تسریع در اعطای تسهیلات مزبور و رفع ابهامات بانک های عامل در اعطای تسهیلات یادشده، دستورالعمل اجرایی تسهیلات مذکور را پس از پیگیری‌های مکرر از وزارت راه و شهرسازی و برگزاری جلسات کارشناسی تهیه و به بانک های عامل ابلاغ کرد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->