بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یک نظرسنجی از شکست زلنسکی در صورت برگزاری انتخابات خبرداد

  • کد خبر: ۲۱۵۶۸۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
  • ۱
یک نظرسنجی از شکست زلنسکی در صورت برگزاری انتخابات خبرداد
بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که در صورتی که همین امروز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین برگزار شود، زلنسکی در آن شکست خواهد خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نظرسنجی در حالی برگزار شده که کی‌یف تمامی انتخابات‌ها را در دوره جنگ با روسیه به تعویق انداخته است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «SOCIS» اوکراین نشان داد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور در صورت برگزاری انتخابات در دور اول آرای مطلوب را کسب نخواهد کرد و با کشیده شدن انتخابات به دور دوم به والری زالوژنی، ژنرال برکنار شده ارتش اوکراین می‌بازد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که زالوژنی می‌تواند در دور نخست ۴۱ درصد آرا و در دور دوم ۶۷.۵ درصد آرا را کسب کند درحالیکه زلنسکی تنها ۲۳.۷ درصد در دور اول و ۳۲.۵ درصد در دور دوم را کسب خواهد کرد.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین گفتند «پیوتر پوروشنکو» رئیس جمهور سابق اوکراین نیز در دور اول ۶.۴ درصد را کسب درحالیکه «دیمیتری رازوموف» رئیس سابق پارلمان اوکراین هم ۵.۶ درصد آرا را کسب می‌کند.

همچنین در این نظرسنجی اعلام شد که اگر انتخابات پارلمانی همین امروز برگزار شود، «ائتلاف فرضی زالوژنی» می‌تواند ۴۶.۴ درصد کرسی‌ها را کسب کند و حزب زلنسکی تنها ۲۱.۱ درصد را به دست می‌آورد و پوروشنکو هم ۷.۵ درصد کرسی‌های پارلمان اوکراین را خواهد داشت.

نظرسنجی اواخر ۲۰۲۳ نیز نشان داد که زالوژنی یک چالش برای زلنسکی است. البته پیش بینی می‌شد که زلنسکی بیش از ۴۷ درصد آرا را در دور نخست به دست می‌آورد و می‌تواند این ژنرال برکنار شده ارتش اوکراین را در دور دوم شکست دهد.

همچنین در بخش دیگری از این نظرسنجی مشخص شد که بیش از ۶۵ درصد از شرکت کنندگان موافق هستند که انتخابات نباید در دوران جنگ با روسیه برگزار شود.

نظرسنجی اخیر ۲۲ فوریه تا اول مارس ۲۰۲۴ و از ۳۰۰۰ بزرگسال انجام شده است.

پیش از آنکه زلنسکی وارد سیاست شود، یک کمدین بود. در سال ۲۰۱۹ کارزار انتخاباتی او درباره یک پلتفرم صلح آمیز بود و توانست پوروشنکو را با ۷۳ درصد آرا در دور دوم انتخابات شکست دهد.

دسامبر سال گذشته میلادی، زلنسکی اعلام کرد مادام که قوانین حکومت نظامی در کشور بر قرار است، هیچ انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری در اوکراین برگزار نخواهد شد.

زالوژنی نیز فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین تا هشتم فوریه ۲۰۲۴ بود و در نهایت «الکساندر سیرسکی»، ژنرال متولد روسیه جای او را گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
1
0
زلنسکی شکست می خورد
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->