تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماراتن انتخابات مرکز خراسان رضوی به ۲ نفر رسید

  • کد خبر: ۲۱۶۶۱۰
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
ماراتن انتخابات مرکز خراسان رضوی به ۲ نفر رسید
استان خراسان رضوی تاکنون ۱۶ نماینده را به بهارستان فرستاده و قرار است مردم مرکز استان در دور دوم انتخابات نیز تکلیف تنها کرسی باقی مانده مشهد و کلات را روشن کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییرات زیادی در ترکیب نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت ایجاد کرد و از آن میان ۲ نامزد برای کسب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات به دور دوم یافتند که اکنون به معرفی آنان می‌پردازیم.

در دور نخست، تکلیف ۱۶ نفر از ۱۸ نماینده ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر نیز باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیرعامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش‌های دولتی و خصوصی را در کارنامه خود دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای را به دست آورده است.

نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای را از آن خود کرده بود.

تلاش ائتلاف‌ها جمع بندی برای یک نفر خواهد بود

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و رییس ائتلاف وحدت در مشهد گفت: تلاش‌ها بر این است که ائتلاف‌ها برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات بر روی یکی از ۲ نفر راه یافته به این دور به جمع بندی برسند.

حمیدرضا ترقی ادامه داد: بدون شک در دور دوم انتخابات، شمار آرا کاهش خواهد داشت، اما به احتمال فراوان ترکیب رای نامزد‌های باقی مانده بر اساس آرایی خواهد بود که در مرحله اول کسب کرده بودند.

وی ادامه داد: اگر یک نامزد معرفی شده مورد توافق همه باش، به احتمال فراوان ائتلاف جدیدی شکل خواهد گرفت.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: اگر هم نظر همگی تامین نشود تلاش می‌شود روی نفرات تمرکز انجام پذیرد.

این ۲ نامزد، بهار سال آینده برای تصاحب یک کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه مشهد و کلات در بهارستان، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، ۱۱ اسفند، همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد که در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، به ترتیب آرا حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، میثم ظهوریان، علی اصغر نخعی راد و احسان عظیمی راد، حائز بیشترین میزان آرا شدند.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد، ۲۵۰ هزار نفر برای نخستین بار امکان حضور در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی را می‌یافتند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور داشتند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای بود و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این استان را بر عهده داشتند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->