پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها: کمیسیون ماده ۵ باید در اختیار شهرداری‌ها باشد

  • کد خبر: ۲۱۳۰۶۰
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها: کمیسیون ماده ۵ باید در اختیار شهرداری‌ها باشد
نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: واگذاری تغییر کاربری باغات به کمیسیون ماده ۵ در دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور بهای عوارض بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها یک فاجعه است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: براساس ماده ۵ قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، کمیسیون ماده ۵ موظف به بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن‌هاست، به عبارت دیگر از وظایف اصلی کمیسیون ماده ۵ تغییر و تصویب طرح‌های تفصیلی است.

وی ادامه داد: بنابراین قرار شده تبدیل وضعیت باغات را به کمیسیون ماده ۵ واگذار کنند که اگر این اتفاق رخ دهد یک فاجعه تمام عیار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۵ به جز تهران در اختیار استانداری‌هاست و شهرداری‌ها در این خصوص اختیاری ندارند، ادامه داد: برای ایجاد رونق ساخت و ساز، بایستی این ماده اصلاح شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرحی را در رابطه با کمیسیون ماده ۵ ارائه کرده‌ایم و ۲ سال است که به مجلس ارسال کرده‌ایم، ولی متاسفانه با پیگیری‌های زیاد اکنون در مرکز پژوهش‌ها گیر کرده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان پارلمان ملی و شورای اسلامی به عنوان پارلمان محلی شناخته می‌شود. اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت عظیم به درستی استفاده کنیم و اگر ما بتوانیم قانون را در حوزه شورا‌ها به درستی اعمال کنیم، بسیاری از مشکلات شورا‌ها حل می‌شود.

حاجی‌بگلو افزود: پیش از این شورای‌عالی استان‌ها ذیل ساختار مجلس بود و انتظار ما این است که دوباره این مناسبات برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: طرحی در دست تدوین داریم که منصوبان دولت در استان‌ها در حوزه اختیارات شوراها، به مدیریت شهری پاسخگو باشند.

نماینده خراسان‌رضوی و نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: بنابراین طرحی را برای پاسخگو کردن استانداران و فرمانداران و منصوبان دولت در استان‌ها از سوی شورا‌ها آماده کرده‌ایم. از این رو درخواست داریم برای وصول طرح و تصویب آن مجلس همکاری لازم را انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->