معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

سید حسن نصرالله: ترامپ بویی از انسانیت نبرده است/دشمنان برای برهم زدن اعتماد میان مردم و مقاومت تلاش می‌کنند

  • کد خبر: ۲۱۷۰۸
  • ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
سید حسن نصرالله: ترامپ بویی از انسانیت نبرده است/دشمنان برای برهم زدن اعتماد میان مردم و مقاومت تلاش می‌کنند
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد دشمن و رقیب(جریان غربگرای ۱۴ مارس) برای برهم زدن اعتماد میان مقاومت و مردم حامی آن که پشتیبان واقعی آن هستند، فعالیت می کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، درباره تحولات داخلی و منطقه ای به ویژه پرونده عامر الفاخوری مزدور و جاسوس رژیم صهیونیستی که آمریکا با نقض آشکار حاکمیت لبنان با یک فروند بالگرد او را از لبنان خارج کرد و فراری داد، سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش گفت سالروز مبعث شریف نبوی(ص) و سالروز معراج پیامبر اسلام را تبریک می گویم، همچنین سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت عرض می کنم.

وی افزود نیاز به سخن گفتن درباره موضوع «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم اسرائیل برخاسته از علاقه و پایبندی ما به افکارعمومی در سایه شایعات و گمراه سازی است.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد دشمن و رقیب برای برهم زدن اعتماد میان مقاومت و مردم حامی آن که پشتیبان واقعی آن هستند، فعالیت می کنند.

نصرالله افزود نمی دانیم که آیا معامله ای در خصوص آزادی این مزدور وجود داشته است، بلکه آنچه ما می دانیم عدم وجود معامله در این زمینه است.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت از همان ابتدای بازداشت این مزدور، فشارهای شدید آمریکا بر اغلب مسئولان دولت آغاز شد.

وی ادامه داد فشارها بر هر کسی که می توانست تسهیلاتی ارائه کند، اعمال شد، آنگاه آمریکا به تحمیل تحریمهای مختلف و ممانعت از کمکها به لبنان تهدید کرد تا این مزدور بدون قید و شرط آزاد شود.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد فشارها به شکل اساسی بر قضاتی اعمال شد که برخی از آنها در برابر این فشارها ایستادگی کردند، در حالی که برخی دیگر تسلیم شدند.

وی در ادامه گفت طی دو ماه اخیر، طرفهایی در دولت لبنان، مسئله الفاخوری مزدور را درسایه تهدیدهای آمریکا با حزب الله مطرح کردند که حزب الله بر مخالفت خود با آزادی وی تاکید کرد، چرا که حزب الله در قبال این مسئله بی طرف نیست.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت این مسئله انسانی، مسئله مقاومت و حاکمیت است و نباید در برابر فشارها تسلیم شد، باید از هر مسئول یا قاضی که در نبرد فشارها مقاومت می کند، حمایت کرد.

نصرالله گفت از طریق رسانه ها از خبر آزادی الفاخوری مطلع شدم، پس از تصمیم منع سفر الفاخوری، آمریکایی ها تلاش کردند وی را از فرودگاه بیروت قاچاق کنند و فراری دهند، ولی طرف های امنیتی ذیربط با آن مخالفت کردند، ولی با وجود این مخالفت ها، آمریکا این جاسوس را با تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان خارج کردند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد از همان روز نخست بازداشت الفاخوری، حزب الله با لغو اتهامات وی مخالفت کرده و خواستار حکم عادلانه شد، حزب الله همچنین از جلسه محاکمه ای که طی آن حکم آزادی این مزدور صادر شد، اطلاعی نداشت.

نصرالله ادامه داد جنبش امل هم از آنچه در خصوص مسئله الفاخوری رخ داد، اطلاعی نداشت، اطلاعی از بسیاری از احکام دادگاه نظامی و دستگاههای قضایی لبنان نیست و در آن دخالتی صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد دولت لبنان حتی یک روز هم دولت حزب الله نبوده است، بلکه حزب الله یک قدرت سیاسی موجود در لبنان است که نماینده و وزیرانی دارد و تاثیرگذاری دارد که گاهی نسبت به دیگران کاهش یا افزایش می یابد.در معادله داخلی، گروههای سیاسی وجود دارند که تاثیرگذاری آن بیشتر است.

نصرالله در ادامه گفت هر کس که اصرار دارد حزب الله را مسئول آزادی الفاخوری معرفی کند، اصرار دارد در دایره دشمن و رقیب باقی بماند.

وی افزود حادثه هفتم می واکنش به برکناری مدیرکل دستگاه امنیت فرودگاه آن طور که برخی برای آن تبلیغ می کردند، نبود، بلکه با هدف حفظ مقاومت صورت گرفت.آیا منافع کشور و مقاومت که حادثه هفتم می برای الفاخوری رخ دهد؟

دبیرکل حزب الله اظهار داشت حکم آزادی الفاخوری مزدور در دولت مطرح و بررسی نشد و تصمیمی درباره آن در دولت گرفته نشد و هر ایده ای که مطرح شد، هرگز منابع ملی را در نظر نگرفت.

سید حسن نصرالله از برخی خواست جام خشم خود را بر آمریکای جلاد و آدمکشی خالی کنند که اقدام به قاچاق یک مزدور جنایتکار قاتل بر خلاف قانون کرد به جای اینکه، خشم خود را متوجه قربانی کنند. وی همچنین خواستار پیگیری قضایی پرونده شد و تاکید کرد دستگاه قضایی لبنان نباید این پرونده (جاسوس رژیم صهیونیستی) را پایان یافته تلفی کند، چرا که الفاخوری تحت پیگرد قرار دارد.

دبیرکل حزب الله همچنین از درخواست ها در لبنان برای تشکیل کمیته تحقیق قضایی و کمیته پارلمانی(برای پیگیری پرونده جاسوس فراری رژیم صهیونیستی) حمایت کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد مقاومت توصیه و پیشنهاد از سوی دوستانش و انتقاد علنی آنها را می پذیرد، اما دو مسئله را هرگز نمی پذیرد که یکی ایجاد تشکیک و تردیدافکنی در مقاومت و دوم، سرزنش و اهانت است و هرکس این دو کار را انجام دهد، از جاده صداقت و راستی خارج است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد این مقاومت،شریفت ترین و عاقل ترین مقاومت عصر جدید است.

نصرالله درباره ویروس کرونا هم خاطر نشان کرد باید در خصوص تدابیر سختگیری کرد و چارچوبهای اجتماعی برای فشار بر کسانی که با آن مخالفت می کنند، ایجاد شود.

دبیرکل حزب الله بر لزوم قرنطینه کردن هر منطقه ای که این ویروس در آن شیوع پیدا کرده در راستای تبعیت از تصمیم دولت که آن را برای ملت لبنان مناسب دانسته، تاکید کرد.

سید حسن نصرالله از همبستگی اجتماعی همچون به تاخیر افتادن پرداخت اجاره منازل یا مراکز تجاری به عنوان بخش اساسی از این همبستگی تمجید کرد.

سید حسن نصرالله درباره وضعیت مجاهدانی که از سوریه برگشتند، گفت این مجاهدان تحت معاینه و نیز در قرنطینه خانگی قرار گرفتند. وی در این چارچوب بر آمادگی مقاومت برای کمکهای بیشتر در این نبرد تاکید کرد به طوری که در حال حاضر حدود بیست هزار نفر در حال کمک هستند.

وی در ادامه تصریح کرد ما برای کمک در این نبرد(مقابله با ویروس کرونا) با تمام امکانات و توان خود آماده هستیم.

نصرالله با تاکید بر حمایت حزب الله از هر گونه تصمیم و اقدامات دولت لبنان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت که همه در لبنان اعم از شهرندان تا آوارگان فلسطینی و سوری باید به وظایف خود برای مقابله با کرونا عمل کنند.

وی با دروغ خواندن ادعای برخی طرفها مبنی بر مخالفت حزب الله با اعلام وضعیت اضطراری به سبب شیوع کرونا خاطر نشان کرد حزب الله از هرگونه تصمیم دولت در قرنطینه کردن مناطق شیعه نشین حمایت می کند.

دبیرکل حزب الله تاکیدکرد برخی طرفها رفتار نژادپرستانه ای در این جنگ(با ویروس کرونا) دارند، به طوری که نوار غزه، یمن و ایران با محاصره، جنگ و تحریمها و جلوگیری از رسیدن دستگاههای پزشکی و دارویی درمعرض چنین رفتارهایی قرار دارند.

سید حسن نصرالله همچنین از سکوت جامعه بین المللی درباره رفتارهای نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و خواستار تحرک برای لغو تحریمهای دارویی و تجهیزات پزشکی شد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد این نکته برای من اثبات شده که ترامپ بویی از انسانیت نبرده و انسان نیست، چرا که فقط به دنبال واکسنی برای آمریکاست.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->