آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

تهیه نقشه گسترش کروناویروس با آزمایش فاضلاب شهری

  • کد خبر: ۲۱۸۰۰
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
تهیه نقشه گسترش کروناویروس با آزمایش فاضلاب شهری
یک استارتاپ ایرانی با همکاری "نیوشا قائلی" پژوهشگر ایرانی دانشگاه "ام.آی.تی" سعی دارد نقشه گسترش کروناویروس را با بررسی فاضلاب شهری تهیه کند.
به گزارش شهرآرانیوز،  به نقل از دیلی‌میل، این استارتاپ موسوم به "بیوبوت" (Biobot) که توسط پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی" (MIT) و با همکاری "نیوشا قائلی" (Newsha Ghaeli)، پژوهشگر ایرانی این دانشگاه تاسیس شده، قصد دارد به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سیستم فاضلاب شهری سراسر آمریکا بپردازد تا با کمک آنها، نقشه‌ای از گسترش کروناویروس تهیه کند.

این روش علاوه بر کمک به تهیه نقشه‌ای در مورد نحوه گسترش کروناویروس، می‌تواند نیاز به کیت‌های تشخیصی را نیز کاهش دهد.

"مراکز کنترل و پیشگیری بیماری" (CDC) در حال حاضر، نیاز به کیت‌های تشخیصی بیشتر را برای بررسی کروناویروس اعلام کرده است.

"نیوشا قائلی" و "ماریانا ماتوس" (Mariana Matus)، بنیان‌گذاران بیوبوت در پست وبلاگ خود نوشتند: در برخی بیماری‌ها، ویروس پیش از ظهور نشانه‌ها دفع می‌شود؛ به همین دلیل فاضلاب شهری می‌تواند یک شاخص خوب برای بررسی گسترش بیماری باشد.

شاید روش بیوبوت بتواند به گردآوری داده در مورد افرادی کمک کند که حتی نشانه‌های بیماری را بروز نداده‌اند، زیرا این آزمایش، نیاز به شناسایی افراد بیمار ندارد.
این روش علاوه بر کمک به بررسی گسترش کروناویروس، می‌تواند متخصصان حوزه سلامت را برای پیش‌بینی تاثیر ویروس و کارآیی روش‌های درمانی یاری کند.

گروه پژوهشی این استارتاپ، از زیست‌شناسان، همه‌گیرشناسان، متخصصان برنامه‌ریزی شهری و مهندسان تشکیل شده که به بررسی نمونه‌ها و ارسال داده‌ها به مقامات دولتی و مقامات مسئول می‌پردازند.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->