لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو
سرخط خبرها

هراس نتانیاهو از خالی شدن پشتش از سوی آمریکا و وعده بایدن

  • کد خبر: ۲۱۸۱۵۳
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
هراس نتانیاهو از خالی شدن پشتش از سوی آمریکا و وعده بایدن
در پی افزایش نارضایتی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین و آمریکا از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و پیشنهاد برگزاری انتخابات زود هنگام، او از برکناری خود در میانه جنگ علیه غزه و حماس بشدت در هراس است تا آنجا که این موضوع از محورهای مذاکرات روز دوشنبه او با جو بایدن رئیس جمهور امریکا بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تارنمای آمریکایی آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو منبع آگاه نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس روز دوشنبه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که پس از بیش از یک ماه صورت می گرفت، گفت که به دنبال تضعیف سیاسی و برکناری نتانیاهو نیست.

نتانیاهو در هفته‌های اخیر چه به صورت خصوصی و چه به صورت عمومی از تلاش‌های کاخ سفید و دموکرات‌ها در کنگره برای تضعیف سیاسی او در داخل اسرائیل ابراز نارضایتی کرده است.

بایدن رویکردی پیچیده داشته که شامل جدایی از نتانیاهو و استراتژی جنگ او در غزه و حمایت از اسرائیل و مبارزه با حماس می شود.

نتانیاهو ابتدا پس از اینکه دو هفته پیش، بنی گانتس یکی از اعضای کابینه جنگ و رقیب سیاسی اصلی وی از واشنگتن بازدید کرد، نگران شد که کاخ سفید در تلاش است او را تضعیف کند.

سوء ظن نتانیاهو زمانی افزایش یافت که بایدن در مصاحبه ای با ام اس ان بی سی در اوایل این ماه گفت نتانیاهو بیشتر از اینکه به اسرائیل کمک کند به آن آسیب می زند.

هفته گذشته، جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی سالانه غیرمحرمانه خود را منتشر کرد که در آن می گوید آینده سیاسی نتانیاهو در خطر است.

اما سخنرانی هفته گذشته توسط چاک شومر، رهبر اکثریت سنا بود که نتانیاهو را خشمگین کرد. شومر گفت نتانیاهو راه خود را گم کرده است و خواستار برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل با پایان یافتن جنگ شد. بایدن بعداً از انتقاد شومر از نتانیاهو حمایت کرد.

نتانیاهو، که در طول سال‌ها بارها به دخالت در سیاست ایالات متحده متهم شده است، به شدت به اظهارات شومر پاسخ داد.

حزب حاکم لیکود در بیانیه ای که شومر را به تضعیف دولت منتخب دموکراتیک متهم کرد، گفت: «اسرائیل یک جمهوری وابسته نیست، بلکه یک دموکراسی مستقل است که نتانیاهو را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد».

نظرسنجی‌هایی که روز چهارشنبه توسط سه شبکه تلویزیونی اصلی اسرائیل منتشر شد، نشان داد که اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پس از پایان جنگ هستند - و اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، نتانیاهو از بنی گانتس شکست می‌خورد.

منتقدان نتانیاهو در آمریکا و اسرائیل معتقدند که او به دلایل سیاسی جنگ را طولانی می کند تا اعتراضات عمومی را به تاخیر بیندازد و خواستار برکناری او نشوند.

روز یکشنبه، دانا باش خبرنگار و مجری سی‌ان‌ان، چهار بار از نتانیاهو در مورد نظرسنجی‌ها و اینکه آیا همانطور که شومر پیشنهاد کرد پس از پایان جنگ، انتخابات جدید برگزار می کند، پرسید. نتانیاهو بارها از سؤالات طفره رفت و درخواست برای انتخابات زودهنگام را «مضحک» خواند.

نتانیاهو طی تماس با بایدن در روز دوشنبه از سخنرانی شومر و حمایت بایدن از آن انتقاد کرد. وی همچنین مدعی شد که حملات عمومی سیاسی علیه وی در آمریکا، مداخله در سیاست اسرائیل است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->