جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

متروی مشهد در ایستگاه توسعه

  • کد خبر: ۲۲۰۰۴۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
متروی مشهد در ایستگاه توسعه
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد برنامه‌های سال جدید را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سال ۱۴۰۳ در همین ابتدایش برای حوزه مترو، سالی خاص محسوب می‌شود، چرا که قرار است در این سال اتفاقات بزرگی در حوزه قطارشهری مشهد رخ دهد. انجام تست گرم، ساخت سه ایستگاه و بهره برداری از فاز نخست خط ۳، پیشرفت قابل ملاحظه در حفاری تونل ها، برنامه ریزی برای تأمین مالی ۷ هزارمیلیاردتومانی ویژه ساخت مترو و اتمام عملیات‌های عمرانی خط ۲، برنامه‌هایی است که برای پیشرفت و توسعه خطوط مترویی مشهد در سال جاری برنامه ریزی شده است. به طور قطع رسیدن به این اهداف که با تلاش مدیران، متخصصان، مهندسان و کارگران ساخت خطوط قطارشهری دور از انتظار هم نیست سبب خواهد شد تا زائران و مجاوران بارگاه رضوی در این سال اتفاقات بزرگی را در بخش مترویی مشهد شاهد باشند.

فاز نخست خط۳  از شهدا تا پایانه مسافربری

در همین باره مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: نخستین برنامه تدوین شده در سال جاری در شرکت بهره برداری قطارشهری، راه اندازی فاز نخست خط ۳ مترو به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) است.

کیانوش کیامرز افزود: بر این اساس قرار است تست گرم این بخش از خط ۳ در ۱۸ فروردین انجام شود و پس از فعالیت‌های ساختمانی سه ایستگاه باب الجواد (ع)، میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا (ع) ادامه می‌یابد تا بتوانیم در این سال شاهد بهره برداری و مسافرگیری فاز نخست خط ۳ مترو مشهد با سه ایستگاه و اتصال خطوط مترویی شهر به حرم مطهر رضوی باشیم. 

وی ادامه داد: البته ۶ کیلومتر ابتدایی خط ۳ دارای هفت ایستگاه است که در مرحله اول سه ایستگاه آن به بهره برداری می‌رسد، از همین رو تا مهر یا آبان مجوز‌های مربوط به ترک تشریفات ساخت چهار ایستگاه ۱۵ خرداد، شارستان، بسیج و دانش دریافت خواهد شد تا بتوانیم در آذرماه امسال عملیات ساخت این چهار ایستگاه را نیز آغاز کنیم و در سال‌های آینده این بخش از خط ۳ با هفت ایستگاه مسافرگیری را آغاز کند.

مهرماه؛ عبور دستگاه حفار از چهارراه مخابرات

کیامرز در ادامه گفت: برای این بخش از خط ۳ حدود ۶ هزار میلیاردتومان منابع مالی مورد نیاز است و امیدواریم این منابع مالی را نیز برای عملیاتی شدن پروژه تأمین کنیم. دومین بخش از اقدامات مهم شرکت قطارشهری مشهد در سال جاری مربوط به حفاری تونل‌های خطوط ۳ و ۴ است که مدیرعامل این شرکت در این باره نیز گفت: در این بخش دو اقدام حفاری خط ۳ و خط ۴ را در برنامه داریم. در خط ۳ برنامه این است که دستگاه حفار که به سمت قاسم آباد حرکت خود را آغاز کرده تا مهرماه از چهارراه مخابرات عبور کرده است و به سمت دانشگاه آزاد حرکت کند. وی ادامه داد: همچنین اکنون عملیات حفاری خط ۴ در خیابان آیت ا... عبادی در حال انجام است و امیدواریم دستگاه حفار این خط نیز مهرماه یا آبان ماه امسال به میدان شهدا برسد و برای حرکت به سمت حرم مطهر رضوی آماده شود.

خط۲  در ایستگاه پایانی

خط ۲ با وجود اینکه در حال بهره برداری است و سال گذشته نیز دسترسی اصلی ایستگاه الندشت در این خط به بهره برداری رسید، همچنان اقدامات عمرانی در این خط در حال انجام است. مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره تکمیل کامل این خط نیز اظهار کرد: برنامه امسال در خط ۲ ساخت و بهره برداری از این ایستگاه سلامت است و امیدواریم این عملیات تا پایان سال به پایان برسد. همچنین یکی دیگر از اقدامات در خط ۲، تکمیل تجهیزات دپوی طبرسی است. در این دپو برخی از سوله‌ها و تجهیزات خارجی باقی مانده و امیدواریم با تأمین ۲ هزارمیلیاردتومان منابع مالی، خط ۲ امسال به صورت کامل تکمیل و تحویل شرکت بهره برداری شود. 

کیامرز همچنین درباره اقدامات مدیریت شهری برای تأمین منابع مالی ساخت مترو در سال جاری گفت: در این باره خوشبختانه در پایان سال گذشته معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اوراق مشارکت برای این پروژه را پایدار کرد و امیدواریم با فروش این اوراق تا تیرماه امسال منابع حاصل از آن به پروژه تزریق شود. 

همچنین برای منابع غیرنقد مربوط به زمین، اقدامات از سوی شرکت قطارشهری و شهرداری برای انجام توافقات انجام شده است و امیدواریم بتوانیم تأمین منابع غیرنقد را هم برای قرارگاه سازندگی فراهم کنیم تا پروژه ساخت مترو پیشرفت کند. وی تأکید کرد: قرار است از محل اوراق مشارکت مبلغ ۳ هزارمیلیاردتومان، از محل منابع غیرنقد مبلغ ۳ هزارمیلیاردتومان و از محل ال سی بانکی مبلغ ۱۰۰۰ میلیاردتومان تأمین منابع مالی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->