ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

تاکید عضو شورای شهر مشهد بر تقویت اقتصاد گردشگری این کلانشهر

  • کد خبر: ۲۲۰۱۴۷
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
تاکید عضو شورای شهر مشهد بر تقویت اقتصاد گردشگری این کلانشهر
عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: توجه به موضوعاتی چون اقتصاد گردشگری و رویدادهایی در این خصوص، لازمه‌های شهر مشهد هستند که شرکت گردشگری شهرداری باید مورد توجه قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی با اشاره به بازدید اخیر خود از ارتفاعات جنوب و کمربند سبز شهر مشهد، اظهارکرد: با توجه به تشرف سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی به مشهد و نگاه ویژه‌ای که شورای ششم در حوزه افزایش حضور زائر دارد، تاکید داریم تا در موضوع گردشگری از تمام ظرفیت‌های ویژه و بالقوه شهر در این بخش استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، شرکت «گردشگری هفت حوض» بود که با توجه به نگاه شورای ششم به گردشگری نام این شرکت به «توسعه گردشگری شهرداری مشهد» تغییر کرد و هفت حوض نیز یکی از بخش‌های ذیل این شرکت شد.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برنامه‌های گردشگری برای این شرکت تدوین می‌شود، اظهارکرد:در این راستا، طرح جامع هفت حوض مشهد و ظرفیت‌های تفریحی و شهربازی فعال خواهد شد.

حسامی ادامه داد: امسال اجرای بخشی از برنامه‌ها مانند زیپ لاین و موضوعات گردشگری و اقامتی در منطقه ویژه هفت حوض پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از این پروژه‌ها در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده و توسط شورای اسلامی شهر کمیسیون اقتصادی تصویب و از سوی شرکت توسعه گردشگری عملیاتی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه معتقدیم این شرکت می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را در افق برنامه‌های خود ببیند، خاطرنشان کرد: البته در این دوره بخشی از این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

حسامی ادامه داد: در این بازدید، بسیاری از زیرساخت‌های شرکت را مشاهده و بررسی کردیم و امیدواریم بتوانیم با تصویب لوایحی که از سوی شهرداری و شرکت به شورای شهر ارائه می‌شود، بتوانیم در حوزه اقتصاد رویداد و اقتصاد گردشگری که لازمه شهر مشهد است، اقدامات خوبی را ببینیم.

تاکید بر تقویت ظرفیتهای گردشگری مشهد جهت تحقق بودجه شهرداری

حسامی گفت: امسال برای شهرداری مشهد بودجه ۵۶ هزار میلیاردی تومانی پیش بینی شده است که باید برای تحقق آن حتما از ظرفیت‌های اقتصادی و مشارکتی استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا مدیران شرکت گردشگری باید ارتباط خوبی را با سرمایه‌گذرانی که در مشهد و خارج از آن هستند برقرارکنند تا بتوانند از این طبیعت بکری که در ارتفاعات جنوب وجود دارد استفاده کرده و ظرفیت‌های اقتصادی را فعال کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امیدواریم امسال سال شکوفایی شرکت توسعه گردشگری بوده و در این راستا شورای شهر نیز از اقدامات این شرکت حمایت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->