پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ عکس‌های سه‌بعدی اینستاگرام به هدست‌های Meta Quest می‌آیند استخراج قانونی رمزارز فقط در زمان‌های غیرپیک مجاز است هوش مصنوعی گراک تاچندماه دیگر به تلگرام اضافه می‌شود + فیلم وزیر ارتباطات: باید معیشت مردم در افزایش تعرفه اینترنت مدنظر قرار بگیرد هوش مصنوعی در آینده وردپرس نقش محوری خواهد داشت مالکیت رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۵ افزایش چشمگیری یافته است اپ گوگل در زبانه‌ای جدید تصاویر موضوعی نمایش می‌دهد همه چیز درباره فصل سوم سریال The Last of Us: زمان پخش، بازیگران و خلاصه داستان ترامپ به دلیل سفرنکردن تیم کوک به عربستان برای اپل تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرد مناطق آزاد سایبری چیست؟ | اینترنت بدون فیلتر برای عده‌ای خاص! کدام برند بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ را داشت؟ نتیجه نظرسنجی در بریتانیا: حدود ۷۰ درصد جوانان پس از استفاده از شبکه‌های اجتماعی احساس بدی دارند شعار الکامپ ۱۴۰۴ مشخص شد: «سرمایه‌گذاری هوشمند و توسعه پایدار» انتقال خدمات بانکی و سلامت به بستر سکو‌های داخلی تا سال ۱۴۰۷ اگر هوش مصنوعی را تهدید کنید پاسخ‌های بهتری می‌گیرید سازنده چت‌جی‌پی‌تی به دنبال انقلاب در استفاده از کامپیوتر و گوشی هوشمند اختلال در سایت‌های موبایلی در پی قطعی برق | اپراتورها توانمندی نوسازی ندارند! قطعی پیام‌رسان‌های ایتا و بله برطرف شد (۲ خرداد ۱۴۰۴) خبر‌های جدید از زمان عرضه عینک هوشمند اپل (۲ خرداد ۱۴۰۴) اختلال گسترده در پیام‌رسان‌های ایتا و بله (۲ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟

  • کد خبر: ۲۲۰۴۲۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟
پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) درآمد تبلیغاتی این شرکت از اینستاگرام را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت که ۲۷ درصد از کل درآمد متا را تشکیل می‌دهد. این رقم از درآمد تبلیغات یوتوب نیز (۲۸.۸ میلیارد دلار) بیشتر است. متا این ارقام را در یک پرونده قضایی علنی کرد که رشد سریع اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات اینستاگرام ۳۲ میلیارد دلار بود که از ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی یوتوب بیشتر است. برخلاف یوتوب که ۵۵ درصد از هر دلار درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می‌دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار کمتر از این رقم را هزینه می‌کنند.

اسنادی که در دادگاه FTC منتشر شده است، به‌خوبی نشان می‌دهد که در این سال‌ها اینستاگرام تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. متا در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را زمانی که تنها یک استارتاپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت‌شماری کارمند بود، خریداری کرد.

اکنون براساس اسناد و گزارش‌های مختلف، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

شکاف درآمدی یوتوب با اینستاگرام تنها به سال ۲۰۲۱ محدود نمی‌شود؛ درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل در گزارش سالانه خود ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بود. به‌طور کلی، اینستاگرام با صرف هزینه بسیار کمتری توانسته است تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به‌سمت خود بکشاند.

طبق گزارش‌ها، این ارقام نشان می‌دهند که سهم درآمد متا از اینستاگرام از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰، به تقریباً ۳۰ درصد در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->