هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴ تفاوت راکتور هسته‌ای و مرکز غنی‌سازی اورانیوم چیست؟ | بمباران کدام‌یک خطرناک‌تر است؟ همه‌چیز درباره بمب‌افکن B‑2، مشخصات آن و مأموریت‌هایش + عکس و جدول فعال استرالیایی حمایت گوگل از صهیونیست‌ها را افشا کرد آیا پلتفرم «رمزینکس» هک شده است؟ توضیحات جدید مدیرعامل «نوبیتکس» درباره حمله هکری اخیر (۳۱ خرداد ۱۴۰۴) آیا اینترنت استارلینک در ایران فعال می‌شود؟ | کمک ایلان ماسک به رژیم صهیونیستی؟! آیا امشب اینترنت بین‌الملل کشور متصل می‌شود؟ (۳۱ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟

  • کد خبر: ۲۲۰۴۲۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟
پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) درآمد تبلیغاتی این شرکت از اینستاگرام را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت که ۲۷ درصد از کل درآمد متا را تشکیل می‌دهد. این رقم از درآمد تبلیغات یوتوب نیز (۲۸.۸ میلیارد دلار) بیشتر است. متا این ارقام را در یک پرونده قضایی علنی کرد که رشد سریع اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات اینستاگرام ۳۲ میلیارد دلار بود که از ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی یوتوب بیشتر است. برخلاف یوتوب که ۵۵ درصد از هر دلار درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می‌دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار کمتر از این رقم را هزینه می‌کنند.

اسنادی که در دادگاه FTC منتشر شده است، به‌خوبی نشان می‌دهد که در این سال‌ها اینستاگرام تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. متا در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را زمانی که تنها یک استارتاپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت‌شماری کارمند بود، خریداری کرد.

اکنون براساس اسناد و گزارش‌های مختلف، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

شکاف درآمدی یوتوب با اینستاگرام تنها به سال ۲۰۲۱ محدود نمی‌شود؛ درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل در گزارش سالانه خود ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بود. به‌طور کلی، اینستاگرام با صرف هزینه بسیار کمتری توانسته است تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به‌سمت خود بکشاند.

طبق گزارش‌ها، این ارقام نشان می‌دهند که سهم درآمد متا از اینستاگرام از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰، به تقریباً ۳۰ درصد در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->