مشخصات سرفیس پرو جدید با نمایشگر ۱۲ اینچی لو رفت گوگل به زودی به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه استفاده از چت‌بات Gemini را می‌دهد کشف انقلابی دانشمندان درباره منشأ طلا: مگنتارها، کارخانه‌های جدید تولید عناصر گرانبها! نسخه آزمایشی One UI ۸ سامسونگ احتمالا ماه آینده منتشر می‌شود ویدئو | موتورسیکلت پرنده Volonaut که از پیشرانه جت برای پرواز استفاده می‌کند زمان انتشار بازی GTA VI به تأخیر افتاد + دلیل و تاریخ جدید هشدار اپل به کاربران آيفون: مراقب حمله جاسوس‌افزاری باشید نتیجه تحقیقات جدید: رژیم غذایی فستینگ منجر به تغییرات پویا در مغز می‌شود گوگل پلی از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون ۴۷ درصد از برنامه‌هایش را کاهش داده است جمینای گوگل احتمالا تا پایان ۲۰۲۵ با آیفون ادغام می‌شود بزرگ‌ترین ساختار کیهانی ممکن است ۵۰درصد بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کردیم نامه انجمن «فین‌تک» ایران به رئیس جمهور در اعتراض به ضرب‌الاجل بانک مرکزی به صرافی‌های رمزارزی ابزارهای جدید هوش مصنوعی گوگل برای یادگیری زبان معرفی شدند گوگل زبان فارسی را به هوش مصنوعی پادکست‌ساز NotebookLM اضافه کرد ویدئوکست | اخبار علم و فناوری در هفته گذشته (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) ازبین‌بردن عوارض قرص‌های لاغری و راهکار‌های علمی و مؤثر برای بازگرداندن سلامتی راهکار‌های جلوگیری از قطع اینترنت در تابستان | ارتباطات زیر سایه خاموشی‌ها دانشمندان، به‌صورت اتفاقی، فرضیه ۶۷ ساله درباره ویتامین B1 را تأیید کردند نتیجه تحقیقات جدید: ضرر استرس کاری و دود دست‌دوم سیگار برابر است! بسته هدیه ایرانسل به مناسبت دهه کرامت ۱۴۰۴ + روش فعالسازی
سرخط خبرها

آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟

  • کد خبر: ۲۲۰۴۲۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟
پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) درآمد تبلیغاتی این شرکت از اینستاگرام را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت که ۲۷ درصد از کل درآمد متا را تشکیل می‌دهد. این رقم از درآمد تبلیغات یوتوب نیز (۲۸.۸ میلیارد دلار) بیشتر است. متا این ارقام را در یک پرونده قضایی علنی کرد که رشد سریع اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات اینستاگرام ۳۲ میلیارد دلار بود که از ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی یوتوب بیشتر است. برخلاف یوتوب که ۵۵ درصد از هر دلار درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می‌دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار کمتر از این رقم را هزینه می‌کنند.

اسنادی که در دادگاه FTC منتشر شده است، به‌خوبی نشان می‌دهد که در این سال‌ها اینستاگرام تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. متا در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را زمانی که تنها یک استارتاپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت‌شماری کارمند بود، خریداری کرد.

اکنون براساس اسناد و گزارش‌های مختلف، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

شکاف درآمدی یوتوب با اینستاگرام تنها به سال ۲۰۲۱ محدود نمی‌شود؛ درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل در گزارش سالانه خود ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بود. به‌طور کلی، اینستاگرام با صرف هزینه بسیار کمتری توانسته است تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به‌سمت خود بکشاند.

طبق گزارش‌ها، این ارقام نشان می‌دهند که سهم درآمد متا از اینستاگرام از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰، به تقریباً ۳۰ درصد در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->