ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد
سرخط خبرها

تحلیلگر عرب: پاسخ ایران به اسرائیل، آرزوی همه عرب ها و مسلمانان بود

  • کد خبر: ۲۲۲۰۸۲
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
تحلیلگر عرب: پاسخ ایران به اسرائیل، آرزوی همه عرب ها و مسلمانان بود
یک تحلیلگر عرب درباره پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، گفت عملیات کوبنده ایران، آرزوی همه عرب ها و مسلمانان در سراسر دنیا بود.

به گزارش شهرآرانیوز، «علی الزبیدی» کارشناس شبکه النجباء عراق در برنامه «جمله مفیده» درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، گفت: برایمان آرزو بود که اسرائیل با این شدت در هم کوبیده شود.

وی تأکید کرد: گفته می شود در پایگاه نفتالین، ۴۴ افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند و وضعیت ۱۸ افسر دیگر نیز بسیار وخیم است.

الزبیدی افزود: این عملیات، برای مسلمانان و عرب ها در همه مناطق یک آرزو بود.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: ارزیابی های اولیه نشان دهنده آن است که میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی بر اثر حمله شب گذشته ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

الزبیدی با اشاره به خویشتنداری ایران و خودداری از واکنش شتابزده، گفت: ایران فقط ۱۴ روز منتظر ماند. در ابتدای ماه آوریل، کنسولگری اش مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در بامداد ۱۴ آوریل به این حمله پاسخ داد.

الزبیدی افزود: عده ای به دلیل صبر و بردباری و برنامه ریزی که از ایران دیده بودند، بر این باور بودند که ایران پس از چهار تا شش ماه یا یک سال به این تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. اما ایران با برنامه ریزی دقیق و دقت بالا به رژیم اشغالگر پاسخ داد که میزان خسارات آن، ۱.۳ میلیارد دلار بود.

کارشناس عراقی با اشاره به خسارت های جانبی این حمله برای رژیم اشغالگر تصریح کرد: به دنبال پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، شرکت های بیمه در سرزمین های اشغالی میلیاردها دلار دچار خسارت شدند. موضوع دیگر، فرار صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی است که با توجه به اینکه صهیونیست ها از مناطق مختلف دنیا به سرزمین های اشغالی آمده اند، بخش زیادی از آنها به فکر فرار از این منطقه افتاده اند.

الزبیدی با اشاره به خسارت وارده به اعتبار رژیم اشغالگر، گفت: قبل از این حمله، رژیم صهیونیستی از امنیت نسبی برخوردار بود و از سال ۱۹۴۸ تاکنون، هیچ کدام از حاکمان عرب به اسرائیل حمله نکرده است. بلکه آنها حافظان این رژیم بوده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->