برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

عرضه گوشت در خراسان رضوی به صورت بسته‌بندی انجام شود

  • کد خبر: ۲۲۵۲۱
  • ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
عرضه گوشت در خراسان رضوی به صورت بسته‌بندی انجام شود
با توجه به این که تماس دستها با محیط و سطوح آلوده به ویروس در اماکن عمومی وجود دارد بسته‌بندی شدن گوشت مهم و ضروری است.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واحد‌های صنفی فرآورده‌های خام دامی در این استان به‌منظور کنترل محیطی برای مقابله با ویروس کرونا گوشت را در بسته‌بندی‌های مورد تأیید سازمان دامپزشکی عرضه کنند.

 علی‌اصغر حسنی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاعات، انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، ترشحات بینی و دهان صورت می‌گیرد افزود: با توجه به این که تماس دست‌ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس در اماکن عمومی وجود دارد بسته‌بندی شدن گوشت مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا به تمام واحد‌های صنفی از جمله واحد‌های عرضه گوشت و مرغ در خراسان رضوی داده شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: فرآورده‌های خام دامی از جمله مرغ، ماهی، میگو و گوشت باید در بسته‌بندی‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی که در واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه‌ می‌شود عرضه گردد.
حسنی به پرهیز از عرضه انواع گوشت به‌صورت روباز اشاره کرد و گفت: در صورت عرضه انواع گوشت به‌صورت سنتی، این موادغذایی باید حداقل دارای پوشش مناسب بوده و به‌صورت رو بازعرضه نشود.
وی تاکید کرد: در صورت تقاضای چرخ کردن گوشت توسط شهروندان فقط در حضور مشتری با رعایت بهداشت فردی و تجهیزات محیطی می‌تواند این کار انجام شود به طوری که برای هر بار چرخ‌کردن شست‌وشوی دست،  تعویض دستکش و گندزدایی توسط قصاب صورت گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عرضه و فروش محصولات گوشتی و هرگونه فرآورده خام دام و طیور به‌صورت دست‌فروشی و سیار در خارج از محل‌های صنفی ممنوع است و این نوع فرآورده‌ها باید فقط در یخچال نگهداری شود.
حسنی افزود: هرگونه اقدامی جهت نقل و انتقال انواع محصولات دام و طیور باید با خودرو‌های حمل و نقل تحت نظر سازمان دامپزشکی انجام شود و قبل از انجام این کار نیز خودروی مذکور گندزدایی شود.
وی بیان کرد: در مجموع تمامی نظارت‌ها در حوزه فرآورده‌های خام دام و طیور برعهده دامپزشکی است و در بحث عرضه این محصولات از نوع پخته آن هم منعی وجود ندارد، زیرا هنوز مصوبه‌ای برای تعطیلی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها صادر نشده است.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فعالیت این مجموعه‌ها فقط اجازه عرضه غذای  بیرون‌بر داده شده است و سرو در داخل سالن غذاخوری و همچنین اجاره سالن برای مجالسی از قبیل عروسی و عزا ممنوع بوده که تاکنون مورد خاصی که تخلف از این مصوبه باشد مشاهده نشده است.

حسنی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرنوع تخلف در این رابطه موضوع را به شماره تلفن‌های ۱۹۰، ۱۹۱ و ۴۰۳۰ گزارش کنند تا بازرسان گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بلافاصله در محل حاضر شده و با فرد یا افراد متخلف برخورد لازم و قانونی انجام دهند.

منبع: ایرنا





 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->