سرلشکر موسوی: ملت ایران از دل آتش‌ها همیشه سربلند بیرون آمده است زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری (۶ خرداد ۱۴۰۳) آیا انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟ پوتین با سفر به تاشکند آخرین تحولات منطقه‌ای را بررسی می‌کند انگلیس به‌دنبال احیای «سربازی اجباری» دریادار سیاری: شهدا موجب سرافرازی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران هستند مکتب امام‌ رضا (ع) وحدت ملی و همگرایی بین‌المللی گاف جدید بایدن | بایدن در ۴ ماه، ۱۵۰ گاف داده است ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارت دو کشور توافق کردند برلین در تلاش برای مهار پناهندگان اوکراینی وزیر دفاع اسپانیا جنگ غزه را نسل‌کشی واقعی دانست ادای احترام دیپلمات‌های حدود ۱۰۰ کشور و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت‌مردان شهید، در نیویورک صلیب سرخ: وضعیت رفح فاجعه‌بار است کلمبیا: روابط با اسرائیل را به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین حقوق‌بشری قطع کردیم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) شهادت ۶ فلسطینی در بمباران جنوب غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) هلاکت و اسارت جدید چند نظامی صهیونیست توسط مقاومت فلسطین + فیلم (۶ خرداد ۱۴۰۳) لاپید: کابینه نتانیاهو باید فورا با مبادله اسرا موافقت کند پیام تسلیت اسماعیل هنیه در پی درگذشت مادر سید حسن نصرالله
سرخط خبرها

آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای

  • کد خبر: ۲۲۶۲۱۸
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به مدت سه روز در هتل عباسی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انجمن هسته‌ای ایران پس از ۲۹ دوره برگزاری کنفرانس هسته‌ای در سطح ملی، شرایط را برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این چارچوب کنفرانس مذکور برتامه ریزی شد. حدود ۵۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که با داوری‌های دقیق توسط اساتید بیش از ۵۰ دانشگاه کشور، این آثار بررسی شدند. حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شده که به‌صورت شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند.

همچنین ۵۰ دانشمند از پنج قاره جهان میهمان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستند و بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه‌ها، بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای ایران و نیز خارج از کشور در ۱۶ میزگرد علمی و پنل‌های تخصصی سخنرانی می‌کنند. سطح استقبال سایر کشور‌ها از این کنفرانس بسیار خوب بوده به‌طوری‌که بیش از ۵۰ نفر از سخنرانان را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه آخرین دستاورد‌های فناوری هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

چرخه سوخت، کاربرد پرتوها، تغییرات اقلیمی به عنوان موضوعی جدید و حکمرانی هسته‌ای از دیگر محور‌های این کنفرانس هستند که درباره آنها بحث خواهد شد.

برگزار کننده این کنفرانس بر این نظر است که، این کنفرانس بستر مناسبی را برای حضور صنعت هسته‌ای و دانشجویان حوزه هسته‌ای فراهم می‌کند و تلاش شده است تا دانشجویان دانشگاه‌ها، اساتید صنعت هسته‌ای و نیز علاقه‌مندان با آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران آشنا شوند.

شایان ذکر است، در این کنفرانس علاوه بر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسانی از آژانس حضور دارند. یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمایت از رخداد‌های بین‌المللی برای توسعه علوم هسته‌ای است، بنابراین آژانس از برگزاری این رویداد استقبال گسترده‌ای داشت و حضور رافائل گروسی در این مراسم مهر تاییدی بر حمایت آژانس از رخداد‌های علمی بین‌المللی است.

گفتنی است این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتومی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->