افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد

  • کد خبر: ۲۲۷۴۰۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد
هوا دارد کم‌کم رو به گرمی می‌رود و تازه این روز‌ها عده‌ای به این فکر می‌افتند که از پوستشان در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت کنند و کرم ضدآفتاب تهیه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، با اینکه این روز‌ها با وجود شبکه‌های اجتماعی و بالاتر رفتن اطلاعات عمومی مردم، کمتری کسی است که از فواید و نیاز ضروری به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب خبر نداشته باشد و نداند که استفاده از این کرم تابستان و زمستان ندارد، اما هنوز هم خیلی‌ها فقط در گرما و زیر نور آفتاب از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند؛ ضمن اینکه تعداد مردانی که برای محافظت از پوستشان ضدآفتاب می‌زنند خیلی کمتر از تعداد زنان است و اصولا استفاده از ضدآفتاب برای آقایان همیشه سخت است؛ چرا که فکر می‌کنند این کار زنانه است و آنها نیازی به استفاده از آن ندارند یا معتقدند که ریش صورتشان مانعی در برابر آفتاب است؛ اما اینطور نیست.

آمار‌ها نشان می‌دهد که فقط ۱۸ درصد از مردان روزانه از ضدآفتاب‌ها استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که اهمیت استفاده از ضدآفتاب برای آقایان دقیقا برابر خانم‌هاست. هرچند پوست آقایان در مقایسه با خانم‌ها ضخیم‌تر است، اما آنها معمولا مدت بیشتری در معرض آفتاب هستند؛ بنابراین در مقابل اشعه خورشید آسیب‌پذیرند.

به جز پیری و چروک شدن یا تغییر رنگ پوست که از اثرات اشعه خورشید است، سرطان پوست هم یکی از بلا‌هایی است که درصورت استفاده نکردن از ضدآفتاب‌ها ممکن است به سرمان بیاید.
در نتیجه شما چه مرد باشید چه زن، باید به‌صورت روزانه از یک کرم ضدآفتاب باکیفیت استفاده کنید؛ حتی اگر احساس می‌کنید آنقدر‌ها هم زیر نور خورشید سپری نمی‌کنید. اگر در حال رانندگی با ماشین هستید یا کنار پنجره اتاقتان کار می‌کنید، باز هم می‌توانید با نور خورشید در تماس باشید.

اگر در سایت‌های فروش محصولات بهداشتی یا داروخانه‌ها بگردید، می‌بینید که انواع و اقسام ضدآفتاب‌ها و مرطوب کننده‌ها وجود دارند که برخی از آنها مخصوص آقایان و بی‌رنگ است و با خیالی راحت می‌توانید آن را تهیه کنید و بدانید که ضدآفتاب یک کالای آرایشی نیست و نباید در استفاده از آن هیچ ابایی داشته باشید، برعکس استفاده از ضدآفتاب نشان می‌دهد که شما به سلامتتان اهمیت می‌دهید و فرد مطلعی هستید.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->