سرخط خبرها
معاون فرهنگی منطقه در نخستین کارگروه مربیان و رابطان ورزشی خبر داد

ایجاد سایت ورزشی بانوان در «نصرت»

  • کد خبر: ۲۲۸۱
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
ایجاد سایت ورزشی بانوان در «نصرت»

شهرکی- معاون فرهنگی منطقه در نخستین کارگروه مربیان و رابطان ورزشی گفت: درصدد هستیم فضایی همچون پارک ریحانه در بوستان نصرت ایجاد کنیم.
به گزارش شهرآرا محله ،عطیه نیک جوانی افزود: ما خانم‌ها آن قدر درگیر خانواده می‌شویم و هیچ وقتی برای خودمان باقی نمی‌گذاریم. این اشتباه است. در صورتی خانواده‌ای شاداب است که یک زن شاداب در آن خانه باشد. زنی که خودش را فدای بچه و همسر کند نمی‌تواند خانواده سالمی داشته باشد. ای کاش بانوان ما به آنجا برسند که اول سلامت و تندرستی خود را در نظر بگیرند.وی با اشاره به اینکه سلامت روان، سلامت جسم را هم می‌خواهد، افزود: شرایط ما الان طوری نیست که بتوانیم در کلاس‌های ورزشی مختلف ثبت‌نام کنیم اما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق ساعت‌هایی از روز را به خودمان اختصاص بدهیم. پیاده‌روی، پارک و شادی و هیجانی را برای خودمان باید ایجاد کنیم.
معاون فرهنگی منطقه در ادامه بیان کرد: کمبودها درباره ارائه امکانات ورزشی برای بانوان زیاد است. اما با تلاش توانستیم سایت پارک بانوان امید را برای خانم‌ها ایجاد کنیم. فضای خوبی در محله انصار است. در سایت پارک رجا و امید ساعت‌هایی برای ورزش خانم‌ها با حضور مربی اختصاص داده می‌شود. این 2پارک طوری طراحی شده‌اند که بانوان می‌توانند با راحتی بیشتری در آنجا به فعالیت ورزشی بپردازند.
نیک جوانی، نوید ایجاد سایت ورزشی بانوان در نصرت را نیز داد: در برنامه‌های تربیت‌بدنی سایتی در پارک نصرت برای بانوان راه‌اندازی خواهد شد که شبیه پارک ریحانه است. وی به دهمین المپیاد محلات بانوان منطقه6 اشاره کرد: بانوان منطقه6 در حاشیه هستند و زندگی را با صبر و استقامتی مثال زدنی پیش می‌برند. امیدوارم در عرصه ورزش هم قهرمان باشند.در ادامه نوری، مسئول تربیت بدنی بانوان منطقه، گفت: یکی از مشکلات ما مخاطب است. در محله‌های کارمندان و مصلی استقبال بیشتر است. در محله‌های شهید باهنر و شهید رجایی متأسفانه از کلاس‌های ورزشی کمتر استقبال می‌کنند.وی با بیان اینکه حتی بازیکنی که در لیگ به عنوان بازیکن تیم ملی شرکت می‌کند به عنوان شهروند محله می‌تواند در مسابقات محلات شرکت کند، افزود: امسال برای مسابقات می‌خواهیم رقابت ایجاد کنیم و مبلغی را برای نفر اول و دوم و سوم در نظر می‌گیریم.نوری، درباره نحوه اطلاع‌رسانی دهمین دوره المپیاد محلات بانوان گفت: نحوه اطلاع‌رسانی به مخاطب هم از طریق پخش تراکت و بنر است. در فضای مجازی کانال‌هایی درست کردیم و تبلیغات انجام شده است.
وی هدف این مسابقات را ایجاد فضای شور و نشاط محلی و سلامت بانوان دانست و افزود: خیلی از مربی‌ها تیم‌هایشان را به مناطق دیگر می‌برند و در مناطق دیگر بازی می‌کنند، از طرفی هدف برد و باخت نیست. هدف این است که افراد محله از این طریق، جذب فعالیت‌های ورزشی شوند. تیم محلات یک تیم آماتور است. ممکن است اعضای تیم افرادی باشند که تا به حال دست به توپ نزده یا ورزش نکرده‌اند. اما گاه از دل آن‌ها، ستاره‌ها و استعدادهایی شناسایی می‌شوند که این موضوع طبق تجارب در سال‌های گذشته اثبات شده است.نوری درباره برگزاری کارگاه آموزشی ورزشی نیز گفت: برای بحث مسابقات ما هم ورک شاپ بسکتبال را برگزار کردیم و هم والیبال. اولین مسابقه ما سوم مرداد برگزار می‌شود. قبل از این زمان از یکم تا دوم ورک شاپ برگزار خواهیم کرد. مسئول تربیت بدنی بانوان منطقه به رشته‌های ورزشی و انفرادی این المپیاد نیز اشاره کرد: والیبال و بسکتبال و فوتسال و دارت و آمادگی جسمانی و داژبال و هفت سنگ، ورزش‌های این جشنواره ورزشی است که در سالن رجا شهرک شهید رجایی برگزار می‌شود.
نوری درباره رده‌های سنی شرکت‌کننده‌ها گفت: 6رشته ورزشی تیمی و انفرادی در 4 رده سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان و امید با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->