آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان
سرخط خبرها

مرگ خلبان نیروی هوایی انگلیس در پی سانحه هوایی

  • کد خبر: ۲۳۰۲۳۰
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
مرگ خلبان نیروی هوایی انگلیس در پی سانحه هوایی
رسانه‌های انگلیس روز شنبه از مرگ یک خلبان نیروی هوایی این کشور بر اثر سقوط یک فروند جنگنده «اسپیت‌فایر» خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، این سانحه در مزرعه‌ای نزدیک پایگاه نیروی هوایی انگلیس در منطقه لینکلن‌شایر رخ داد. نیروهای امدادگر ساعت یک و ۲۰ دقیقه بعداز ظهر شنبه (به وقت محلی) در محل سانحه حاضر شده اما قادر به نجات جان خلبان نبودند.

نام قربانی و علت وقوع این سانحه اعلام نشده است. وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تأسف فراوان باید مرگ یک خلبان نیروی هوایی را در حادثه غم انگیز امروز تائید کنیم. به خانواده خلبان اطلاع داده شده است و می‌خواهیم که در این زمان سخت به حریم خصوصی آنها احترام گذاشته شود.

یک سخنگوی پلیس هم گفت که خلبان «تنها سرنشین هواپیما» بوده و او در محل حادثه فوت شده است. وی افزود: «پلیس در موقعیتی نیست که نام او را تائید کند، اما نزدیکان او مطلع شده‌اند.»

بر اساس اعلام نیروی دریای انگلیس، تحقیقات درباره علت سقوط هواپیما جریان دارد. گفته می‌شود که این هواپیما در جریان یک مراسم یادبود نبرد بریتانیا سقوط کرده است.

اسپیت‌فایر یک هواپیمای جنگنده تک‌سرنشینه انگلیسی است که در جریان جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی این کشور و دیگر کشورهای متفقین مورد استفاده قرار می‌گرفت. گونه‌های زیادی از اسپیت‌فایر با استفاده از چندین پیکربندی بال ساخته و به تعداد بیشتری نسبت به هر هواپیمای بریتانیایی دیگر تولید شد.

این هواپیما تنها جنگنده بریتانیایی بود که به‌طور مداوم در طول جنگ جهانی تولید می‌شد. گفته می‌شود، نزدیک به ۷۰ فروند از این هواپیما قابل پرواز و بسیار دیگر در موزه‌های هوانوردی موجود است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->