کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد شیب نزولی قیمت گوشت قرمز در مشهد (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰ نوع واریزی به حساب مالیات ندارد + جزئیات قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام سهام عدالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات مهم جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق صنایع اعلام شد تغییر دامنه نوسان بورس از روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ نماز عید سعید قربان در حرم مطهر رضوی (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان!
سرخط خبرها

علت حساسیت بازار ارز نسبت به انتخابات ریاست مجلس چه بود؟ (۷ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۰۵۱۳
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
علت حساسیت بازار ارز نسبت به انتخابات ریاست مجلس چه بود؟ (۷ خرداد ۱۴۰۳)
بعد از کاهش قیمت طلا و سکه و رسیدن آن به سطوح حمایتی در بازار شنبه، قیمت دلار هم در پشت خط نزولی شد. بازار ارز و سکه بعد از کاهش روز شنبه، در روز بعد از سطوح پایینی حمایت شد و برگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان شروع کرد و در نیمه اول بازار بر مدار نزول بود و تا مرز حمایتی، پایین رفت. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات از کف حمایت ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان برگشت خورد و تا ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان بالا آمد.

روند قیمت درهم امارات هم مثل دلار بود و تا ۱۲ ظهر بر مدار نزول بود و تا ۱۵ هزار و ۶۶۰ تومان پایین آمد. در ادامه و در نیمه دوم، قیمت درهم با افزایش در ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان به کار خودش پایان داد. در مجموع قیمت دلار و درهم با افزایش به نرخ روز گذشته رسید.

قیمت سکه امامی که در معاملات شنبه کانال ۴۰ میلیون را از دست داده بود یکشنبه با افزایش کانال ۴۰ میلیون را پس گرفت و در ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه هم با افزایش به محدوده ۲۰ درصد رسید.

قیمت طلای آبشده هم از مرز حمایت ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان برگشت خورد و به محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله بر مدار افزایش بودند. قیمت دلار در مرکز مبادله با افزایش به یک قدمی ۴۵ هزار تومان رسید.

در روز یکشنبه بالاخره بازار طلا در تهران و شهرستان‌ها بعد از سه هفته تعطیلی باز شدند. البته در بازار شنیده می‌شد که بازار طلای مشهد همچنان بسته است. به عقیده معامله‌گران همانطوری که از قبل به آن اشاره کرده بودند، یکی از دلایل برگشت قیمت‌ها بازگشایی بازار طلا بوده است. آنها با استناد به این موضوع که قیمت نقدی طلا را خوب می‌خریدند می‌گفتند این تاثیر بازگشایی بازار است.

بحث داغ بازار هم ریزش ادامه‌دار بورس بود. از دلایل ریزش، تحلیل وجود داشت تا خروج پول حقیقی از بازار سهام. به عقیده معامله‌گران این پول‌ها در هر بازاری که برود می‌تواند موجب نوسان شود. سوژه معامله‌گران هم درمورد بورس بود. از منظر معامله‌گران بازار سهام به واسطه سیاست‌هایی که در این چند وقت توسط بانک مرکزی اتخاذ شده خلوت و خلوت‌تر شده است. آنها می‌گویند تعداد کاربر‌های فعال در بورس تهران ۱۷۴ هزار نفر است، اما درعوض تعداد کاربران ایرانی در بازار رمزارز نزدیک به ۱۵ میلیون نفر تخمین زده شده است.

از جمله اخبار اقتصادی که در بازار دست به دست می‌شد صادرات نفت ایران و معافیت مالیاتی برای واردکنندگان شمش طلا بود. در روز یکشنبه وزیر نفت خبر داده صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها، از مرز ۲ میلیون بشکه گذشت.

علاوه بر اخبار اقتصادی، خبر‌های سیاسی هم مورد توجه بازار بود. در بازار یکشنبه یک توییت دست به دست می‌شد که پرونده هسته‌ای به علی شمخانی واگذار شده است. دو نظر متفاوت درمورد این خبر وجود داشت. گروه اول با توجه به جایگاه شمخانی معتقدند با حضور علی شمخانی، احتمال نتیجه‌بخشی و سرعت افزایی مذاکرات افزایش پیدا می‌کند. در مقابل گروهی هم با اشاره به سفر شینزوآبه، نخست‌وزیر ژاپن در سال ۹۴ به ایران و دیدارش با شمخانی، که در آن زمان مثمر ثمر نبود می‌گفتند این بار هم تفاوتی نخواهد داشت.

اتفاق سیاسی دیگری که در بازار شاخک معامله‌گران را تیز کرده احتمال انتخاب آقای ذوالنور نماینده قم به عنوان رئیس مجلس بود. از منظر معامله‌گران انتخاب این شخص از حزب پایداری که سابقه آتش زدن برجام را هم دارد، می‌تواند مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار بدهد، از این منظر بازار یک ریسک سیاسی جدید پیدا کرده است.

در روز یکشنبه آمار تورم در اردیبهشت هم از جمله صحبت‌هایی بود که در بازار شنیده می‌شد. طبق این آمار روند چهار ماهه کاهش تورم، در اردیبهشت متوقف شده که معامله‌گران می‌گفتند هدف تورمی بانک مرکزی محقق نشد.

گروهی از معامله‌گران امروز مدعی بودند یک جلسه رصد اقتصادی با ریاست مخبر تشکیل شده که خروجی آن کنترل و مدیریت قیمت دلار تا انتخابات بوده است.

همچنین در بازار شنیده می‌شد جمهوری اسلامی دارد لابی می‌کند که برای منابعش در ترکیه، معافیت تحریمی بگیرد تا از آن برای نقل و انتقالات بشر دوستانه استفاده کند.

به عقیده تحلیلگران فنی، بازار با واگرایی منفی که در مرز‌های حمایتی شکل گرفت برگشت. در مورد برگشت قیمت دلار و سکه دو نظر وجود داشت. گروه اول می‌گفتند که بازار بعد از بالایی، دوباره به محدوده حمایتی برمی‌گردد و از دامنه نوسان رنج خارج نمی‌شود. اینها معتقدند برگشت قیمت روز یکشنبه توسط آیدی‌های فیک اتاق‌های معاملاتی برای نوسانگیری بوده است. در مقابل گروهی معتقدند که بازار در محدوده‌های قیمت روز شنبه، کف زده است.

بازار یکشنبه دو نکته داشت. نکته اول این بود که قیمت دینار عراق در بازار تهران بالاتر از برابری آن در معامله است. قیمت جهانی دینار در کانال ۳۹ هزار تومان به محاسبه می‌شود، اما در بازار تهران در ۴۰ هزار و ۴۱ هزار تومان به فروش می‌رفت. البته در بازار گفته می‌شد که در بازار غیررسمی عراق تزریق بوده و به واسطه آن ارزش دینار در بازار غیررسمی تقویت شده است.

نکته دوم درمورد آزادسازی پول‌های بلوکه شده برای خودرو‌های برقی بود. در بازار گفته می‌شد که این پول‌ها در انتهای هفته آزاد می‌شود و به هر بازاری که برود احتمال نوسان هم افزایش می‌یابد.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->