شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زندگی «اینگمار برگمان» فیلم می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۰۷۱۸
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
زندگی «اینگمار برگمان» فیلم می‌شود
فیلمی درباره زندگی اینگمار برگمان، کارگردان بزرگ سینمای جهان، در دست ساخت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلمی درباره زندگی اینگمار برگمان، کارگردان بزرگ سینمای جهان، در دست ساخت است. رابرت گوستافسون در نقش این سینماگر مولف بازی خواهد کرد. این فیلم که هنوز عنوانی برای آن در نظر گرفته نشده است، یک فیلم هیجان‌انگیز سیاسی است که در جریان انتخابات سوئد در سال ۱۹۷۶ اتفاق می‌افتد، زمانی که برگمان توسط پلیس مظنون به فرار مالیاتی شد و در حین تمرین نمایش «رقص مرگ» اثر آگوست استریندبرگ در تئاتر سلطنتی دراماتیک در استکهلم دستگیر شد. تاثیر این رویداد بر برگمان ویرانگر بود و او در اثر این تحقیر دچار فروپاشی عصبی شد و در حالت افسردگی عمیق در بیمارستان بستری شد.

کمپانی «SF Studio» حق پخش این فیلم را در منطقه اسکاندیناوی در اختیار دارد و قرار است این فیلم در سال ۲۰۲۵ میلادی مقابل دوربین برود. رابرت گوستافسون که نقش برگمان را در این فیلم بازی می‌کند، بیشتر به خاطر بازی در نقش آلن کارلسون در فیلم نامزد اسکار «پیرمرد ۱۰۰ساله‌ای که از پنجره بالا رفت و ناپدید شد» شناخته شده است که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای سوئد محسوب می‌شود.

یابا هولست، رئیس بخش اسکاندیناوی کمپانی «SF Studios»، درباره این پروژه سینمایی گفت: «ما در گفتن داستان خودمان به عنوان یک ملت در سوئد خیلی خوب نیستیم. در مورد اینکه چه کسی بودیم و چه چیزی ما را شکل داده است. وقایع آن زمان که یک چهره فرهنگی مشهور جهانی به اندازه یک دزد در زندان آسیب‌پذیر شد، داستانی شگفت‌آور، تعلیق‌آمیز و فریبنده را رقم زد. ما برای به اشتراک گذاشتن این گنجینه تاریخی با عموم تماشاگران هیجان‌زده‌ایم.» اینگمار برگمان از چهره‌های برجسته تاریخ سینمای جهان بود که در طول شش دهه فعالیت هنری، ۹ بار نامزد جایزه اسکار شده بود و در توصیف شرایط زندگی انسانی از مایه‌های کمدی، امید، یاس و ناامیدی بهره می‌گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->