هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها + فیلم محور فیروزکوه مسدود است
سرخط خبرها

آموزش تهیه چند نوع دسر و نوشیدنی با توت فرنگی

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
آموزش تهیه چند نوع دسر و نوشیدنی با توت فرنگی
توت فرنگی یکی از میوه های خوشمزه و همه‌پسند بهاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، توت فرنگی یک میوه بهاری قرمز رنگ، آبدار و مخروطی شکل است که به دلیل طعم خوب و خواص متعددی که دارد جذاب بوده و می‌توانیم از این میوه برای سالاد و تهیه خوراکی‌های مختلف استفاده کنیم.

خواص زیاد این میوه بسیار زیاد است که از جمله آن می‌توانیم به خاصیت ضد پیری، ضد سکته مغزی، درمان یبوست اشاره کنیم و همین موضوع در کنار طعم دلنشین این میوه باعث شده است تا بسیاری از مردم آن را میهمان خانه‌های خود کنند.

با به انتها رسیدن فصل توت فرنگی بر آن شدیم تا در این مطلب به شما دوستداران این میوه دلچسب و خوش آب و رنگ، طرز تهیه چند نوع نوشیدنی و دسر را آموزش دهیم تا در طول سال طعم خوش این میوه را به یاد داشته باشید.

طرز تهیه چند نوع دسر با توت فرنگی

تیرامیسو توت فرنگی:

 یک دسر یخچالی است و نیاز به پخت و پز ندارد.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ:

توت فرنگی تازه ۳۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای ۳۰۰ گرم

خامه ساده ۲۰۰ گرم

بیسکویت لیدی فینگر ۱ بسته

شکر به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی با لیدی فینگر

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را آماده کنید

برای طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ، توت فرنگی‌ها را کاملا بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. حتما در نحوه شستن و تمیز کردن توت فرنگی‌ دقت کنید تا کرم‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند. چند عدد از توت فرنگی‌ها را کنار بگذارید تا در آخر آنها را تزیین کنید. نصف توت فرنگی‌ها را به صورت ریز خرد کنید.

مرحله دوم: توت فرنگی‌ها را پوره کنید

نصف توت فرنگی‌های باقی‌مانده را به صورت درشت خرد کنید و با گوشت‌کوب برقی یا با مخلوط کن، کاملا پوره کنید تا آب آنها خارج شود. توت فرنگی‌های پوره شده را از صافی رد کنید تا آب آنها خارج شود. عصاره توت فرنگی را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.به جای این عصاره می‌توانید از شربت توت فرنگی هم استفاده کنید. پوره توت فرنگی و توت فرنگی‌های ریز خرد شده را هم با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: خامه را بزنید

برای لایه خامه‌ای و پنیری تیرامیسو توت فرنگی، در یک کاسه خامه را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا رد همزن برقی روی خامه بماند. حدود ۱۰ دقیقه خامه را بزنید تا به صورت یکنواخت هوادهی شود و فرم بگیرد.  خامه فرم گرفته را کنار بگذارید. می‌توانید به خامه یا به عصاره توت فرنگی کمی شکر یا پودر قند اضافه کنید. البته اگر توت فرنگی‌تان شیرین است، می‌توانید شکر را حدف کنید.

مرحله چهارم: مایه پنیری را آماده کنید

در ادامه پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای بدون نمک را در یک کاسه بریزید و با همزن ۱۰ دقیقه بزنید تا مثل خامه نرم و یکنواخت شود. اگر پنیر سفت است، می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق غذا‌خوری شیر به آن اضافه کنید تا کمی نرم‌تر شود. پنیر که زده شد، به خامه فرم گرفته اضافه کنید و ۱ یا ۲ دقیقه دیگر با همزن بزنید تا پنیر و خامه با هم کاملا ترکیب شوند.

مرحله پنجم: مواد ترامیسو را در قالب بچینید

بعد از آماده کردن همه مواد به صورت جداگانه، قالب را آماده کنید. کف قالب را می‌توانید یک سلفون بگذارید. یک لایه از مخلوط پنیر  و خامه را کف قالب بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید. برای لایه دوم بیسکویت‌های لیدی فینگر را ابتدا در عصاره توت فرنگی بزنید تا عصاره را به خود جذب کند و کمی نرم شود. بیسکویت‌ها را روی لایه پنیری بچینید.

مرحله ششم: تیرامیسو توت فرنگی را تزیین کنید

برای لایه سوم، ترکیب پوره توت فرنگی و توت فرنگی خرد شده را اضافه کنید. دوباره یک لایه پنیری، یک لایه بیسکویتی و یک لایه توت فرنگی را اضافه کنید. برای لایه آخر، مخلوط پنیری و خامه‌ای را در قیف بریزید و با ماسوله به صورت شکوفه‌ای، روی لایه توت فرنگی را تزیین کنید.

در نهایت، توت فرنگی‌هایی را که از مرحله اول برای تزیین کنار گذاشته بودید، به صورت حلقه‌ای برش بزنید و روی لایه خامه‌ای یا اطراف آن بچینید. در کل تزیین آخرین لایه تیرامیسو سلیقه‌ای است.

مرحله هفتم: تیرامیسو توت فرنگی را در یخچال بگذارید

همه مواد که تمام شدند، قالب را در یخچال بگذارید و حداقل ۲ ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد. بین ۲ تا ۸ ساعت می‌توانید تیرامیسو را در یخچال بگذارید. سپس قالب را بیرون بیاورید. اگر قالب کمربندی استفاده کرده‌اید، کمربند آن را باز کنید. در غیر این صورت،  تیرامیسوی توت فرنگی را با چاقوی تیز، برش دهید و برش‌ها را در ظرف سرو بگذارید. تیرامیسو توت فرنگی را با چای یا قهوه سرو کنید.

فرنی توت فرنگی 

مواد لازم برای تهیه فرنی توت فرنگی:

توت فرنگی تازه و متوسط ۱۴۰ گرم (حدود ۱۰ عدد توت فرنگی)

شیر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۴ قاشق غذاخوری

بستنی وانیلی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد برنج ۲ قاشق غذاخوری سرخالی

نشاسته ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

پودر یا خلال پسته به مقدار دلخواه برای تزیین

پودر نارگیل به مقدار دلخواه برای تزیین

مراحل طرز تهیه فرنی توت فرنگی

مرحله اول: مواد را از یخچال خارج کنید

اولین قدم در طرز تهیه فرنی توت فرنگی خارج کردن مواد یخچالی مثل شیر از یخچال ۳۰ دقیقه قبل از شروع به پخت فرنی است. این کار باعث می‌شود تا مواد با محیط هم دما شده و هنگام پخت بهتر ترکیب شوند. همچنین حدود نیم ساعت قبل از پخت فرنی، باید بستنی را از فریزر خارج کنید تا بستنی نرم شود.

مرحله دوم: پودر ژلاتین را در آب ولرم حل کنید

حالا پودر ژلاتین را در آب ولرم حل کرده و سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری آب شود. این روش باعث می‌شود تا محلول ژلاتین حالت شفاف پیدا کند.

مرحله سوم: توت فرنگی‌ها را پوره کنید

قبل از پوره کردن توت فرنگی‌ها، برگ اضافی آنها را گرفته، با یکی از روش‌های صحیح شستن توت فرنگی بشویید و خشک نمایید. سپس با استفاده از دستگاه میکسر یا غذاساز توت فرنگی‌ها را کاملا پوره کنید و در ظرفی جداگانه قرار دهید.

مرحله چهارم: شیر را به همراه شکر، آرد برنج و نشاسته روی حرارت قرار دهید.در ادامه در یک قابلمه مناسب شیر سرد را با شکر، آرد برنج و نشاسته خوب ترکیب کنید تا مواد کاملاً در شیر حل شوند. برای این منظور می‌توانید از همزن دستی استفاده کنید تا آرد گلوله نشود. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

هنگام قرار دادن قابلمه روی گاز مرتب ترکیب شیر و آرد‌ها را هم بزنید تا نشاسته ته نگیرد و مواد غلظتی شبیه فرنی پیدا کنند.

مرحله پنجم: پوره توت فرنگی‌ها را به قابلمه اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه فرنی توت فرنگی باید پوره توت فرنگی را به شیر اضافه کنید و به خوبی ترکیب نمایید تا مواد شما کاملاً یکدست شوند. توجه داشته باشید که موقع اضافه کردن پوره توت فرنگی همچنان قابلمه باید روی حرارت ملایم باشد. با استفاده از یک قاشق چوبی مرتب مواد را هم بزنید.

مرحله ششم: وانیل را اضافه کنید

پس از آنکه شیر به نقطه جوش رسید، وانیل را اضافه کنید، هم بزنید و کمی بعد قابلمه فرنی را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم: اجازه دهید فرنی توت فرنگی کاملاً خنک شود

پس از برداشتن ظرف فرنی از روی حرارت اجازه دهید تا فرنی شما کاملاً خنک شود. در طی این زمان گاهی مایه فرنی را هم بزنید تا کمی خودش را بگیرد و سفت‌تر شود.

مرحله هشتم: بستنی را اضافه کنید

بعد از اینکه فرنی کاملاً از دما افتاد و خنک شد، بستنی را به آن اضافه کنید و کاملاً هم بزنید.

مرحله نهم: ژلاتین بن ماری شده را با مواد ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه فرنی توت فرنگی باید ژلاتین بن ماری شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزیند تا بافت مایه فرنی کاملاً یکنواخت و یکدست شود.

مرحله دهم: فرنی را داخل قالب سیلیکونی بریزید

شما می‌توانید از انواع قالب‌های سیلیکونی کوچک و بزرگ برای درست کردن فرنی قالبی مجلسی استفاده کنید.

مرحله آخر: قالب فرنی را داخل یخچال قرار دهید

فرنی را در قالب‌های سیلیکونی بریزید. صبر کنید فرنی در دمای محیط خنک شود سپس قالب‌های فرنی را داخل یخچال به مدت ۳ تا ۴ ساعت بگذارید تا کاملاً فرنی‌ها سفت شوند. برای اینکه فرنی به راحتی از قالب جدا شود، می‌توانید بعد از نگهداری در یخچال به مدت نیم ساعت قالب‌ها را داخل فریزر قرار دهید.در نهایت فرنی‌ها را از قالب خارج کرده و درون ظرف سرو قرار دهید. حالا با استفاده از پودر نارگیل، پودر یا خلال پسته، فرنی‌های آماده شده را تزیین کنید. نوش جان!

مارمالاد توت فرنگی 

مواد لازم برای تهیه مارمالاد توت فرنگی:

توت فرنگی ۱ کیلوگرم

شکر ۱ کیلوگرم

ورق ژلاتین ۲ عدد

مراحل طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را آماده کنید

ابتدا، توت فرنگی‌ها را در کاسه بزرگی بریزید و در مقدار زیادی آب خنک غوطه‌ور کنید. اجازه بدهید برای مدت چند دقیقه در آب خنک باقی بمانند. در این فاصله، به آرامی و با کمک دست آنها را زیر و رو کرده و سطح‌شان را شست‌وشو دهید. سپس، میوه‌ها را در آبکش بریزید.

این کار را چند بار تکرار کنید تا کاملا پاکیزه شده و همه آلودگی‌های احتمالی از روی آنها تمیز شوند. مدتی صبر کنید تا آب اضافی آن کاملا تخلیه شود. حالا، کلاهک و بخش‌های زده و له شده توت فرنگی‌ها را با کمک چاقو جدا کنید و به ابعاد دلخواه برش دهید.

در صورت تمایل، در این مرحله به‌جای خرد کردن می‌توانید توت فرنگی‌ها را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پوره کنید. با این روش، زمان کمتری برای درست کردن مارمالاد صرف می‌شود و نتیجه کار هم کاملا یکدست خواهد بود.

مرحله دوم: شکر را اضافه کنید

حالا، توت فرنگی‌های خرد شده یا پوره شده را به‌صورت لایه لایه در قابلمه مناسبی بریزید. روی هر یک از لایه‌های توت فرنگی را با مقداری از شکر بپوشانید. سپس، لایه بعدی توت فرنگی را اضافه کرده و این روند را تکرار کنید تا شکر و توت فرنگی‌ها تمام شوند. لایه آخر باید شکر باشد.

مرحله سوم: شکر و توت فرنگی را استراحت دهید

حالا، درب قابلمه را ببندید و آن را به مدت یک شبانه روز در یخچال قرار دهید. با انجام این کار، مثل روش درست کردن مربای توت فرنگی، توت فرنگی کاملا آب می‌اندازد. بنابراین، در هنگام پخت دیگر نیازی نیست به این ترکیب آب اضافه کنید. به این ترتیب، مارمالاد شما رنگ و طعم دلپذیرتری خواهد داشت. خوب است بدانید، این روش در واقع همان طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی رزا منتظمی است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

مرحله چهارم: ترکیب توت فرنگی و شکر را روی شعله قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی باید قابلمه را از یخچال خارج کنید و روی شعله ملایم قرار دهید. پس از چند دقیقه، مواد داخل در قابلمه شروع به جوشیدن می‌کنند. این‌جاست که باید یک ملاقه، کفگیر یا ابزار مناسب دیگری را بردارید و کف ایجاد شده بر سطح قابلمه را جدا کنید. لازم است این کار را هر چند دقیقه یک‌بار تکرار کنید. در غیر این‌صورت، رنگ مارمالاد توت فرنگی کدر می‌شود.

مرحله پنجم: ورق ژلاتین را آماده کنید

برای آماده‌سازی ورق ژلاتین، لازم است آن را در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را با آب سرد بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا نرم و قابل استفاده شود.

مرحله ششم: ژلاتین را اضافه کنید

وقتی ترکیب توت فرنگی و شکر قوام آمد، نوبت به اضافه کردن ورق ژلاتین می‌رسد. ژلاتین‌های نرم شده را از آب خارج کنید و داخل قابلمه در حال جوش بریزید. این ترکیب را حدود ۳ تا ۴ دقیقه و تا جایی هم بزنید که همه مواد کاملا با هم مخلوط و یک‌پارچه شوند. در نهایت، شعله را خاموش کنید.برای آن‌که مارمالاد خوش‌رنگ‌تری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم درب قابلمه را نبندید و آن را در مکان مناسبی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله آخر: مارمالاد توت فرنگی را در ظروف مناسبی بریزید

حالا که طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی را یاد گرفتید و همه مراحل را با دقت پشت سر گذاشتید، وقت آن است که این خوراکی خوشمزه با توت فرنگی را در ظروف مناسبی نگهداری کنید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم از بطری‌های شیشه‌ای یا بانکه استفاده کنید.

پیش از هر چیز، لازم است از تمیز بودن و خشک بودن بانکه یا بطری مطمئن شوید. در غیر این‌صورت، مارمالاد خوش آب و رنگی که با زحمت درست کرده‌اید خیلی زود کپک می‌زند. در نهایت، درب ظروف را با دقت ببندید تا هوا واردشان نشود. مارمالاد توت فرنگی را در یخچال نگهداری کنید.

مربا توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه مربا توت فرنگی:

توت فرنگی ۱ کیلوگرم

شکر ۸۰۰ تا ۹۰۰ گرم

آبلیمو نصف قاشق چای‌خوری

هل، وانیل و گلاب به مقدار دلخواه

طرز تهیه مربا توت فرنگی

برای درست کردن و پختن مربای توت فرنگی، بعد از شستن توت فرنگی‌ها، آنها را همراه با شکر به مدت ۱ شبانه‌روز در یک قابلمه استراحت دهید. پختن مربای توت فرنگی به حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. در ضمن بهتر است مربا توت فرنگی را بعد از پختن زیاد نجوشانید.

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را آماده کنید

ابتدا کلاهک توت فرنگی‌ها را جدا کنید و سپس بشویید. اگر دوست دارید مربا توت فرنگی درسته داشته باشید توت فرنگی‌ها را خرد نکنید و همان‌طور درسته نگه دارید. اگر هم مربا توت فرنگی خرد شده دوست دارید آنها را به اندازه دلخواه خرد کنید یا از وسط نصف کنید.

بهتر است برای مربای توت فرنگی درسته از توت فرنگی‌های کوچک و برای مربای توت فرنگی خرد شده از توت فرنگی‌های درشت استفاده کنید. توت فرنگی‌ها را در یک قابلمه بریزید و لا به لای آنها شکر بپاشید.

نکته: میزان شکر در مربای توت فرنگی برای یک کیلوگرم ۸۰۰ گرم است، اما اگر مربای شیرین‌تر می‌پسندید به ازای یک کیلوگرم توت فرنگی ۹۰۰ گرم شکر اضافه کنید. مخلوط توت فرنگی و شکر را باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی آب بیندازد. قابلمه را روی شعله زیاد گاز بگذارید تا به دمای جوش برسد. مراقب باشید سر نرود.

مرحله دوم: توت فرنگی‌ها را بپزید

وقتی مربا به جوش آمد شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مربای توت فرنگی روی شعله ملایم گاز به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. در این مدت مرتب کف روی مربا را جمع کنید و دور بریزید.

مرحله سوم: گلاب، وانیل و هل را اضافه کنید

اگر دوست دارید مربا طعم هل، وانیل و گلاب داشته باشد در ۱۰ دقیقه پایانی یک قاشق غذاخوری گلاب یا عرق هل و نوک قاشق چای‌خوری وانیل به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: به مربای توت فرنگی آبلیمو اضافه کنید

اگر خواستید از مربای توت فرنگی، شربت توت فرنگی هم بگیرید بعد از ۳۰ دقیقه با ملاقه شربت را جمع کنید و در یک شیشه تمیز بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس به مربا آبلیمو بزنید. مربا را هم بزنید تا کاملا آبلیمو به خورد مربا برود. اجازه دهید مربا حسابی خنک شود و سپس در ظروف شیشه‌ای درب‌دار تمیز، خشک و بدون بو بریزید. درب شیشه مربا را محکم ببندید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نکات مهم طرز تهیه مربا توت فرنگی خوشرنگ خانگی

 اگر بعد از ۲۴ ساعت توت فرنگی و شکر هنوز آب ننداخته بود و شکر در آن حل نشده بود، قابلمه را به مدت ۵ الی ۶ دقیقه روی شعله ملایم گاز حرارت بدهید و صبر کنید خنک شود و دوباره در یخچال بگذارید و ۲۴ ساعت دیگر صبر کنید (یا شب تا صبح) و سپس مربا را بپزید.

اگر می‌خواهید مربای توت فرنگی شما کپک نزند حتما اجازه دهید توت فرنگی‌ها بعد از شسته شدن کاملا خشک شوند.

برای این‌که مربا توت فرنگی خوشرنگ‌تری داشته باشید بهتر است از قابلمه مسی، روحی یا لعابی برای درست کردن مربا استفاده کنید.

حین درست شدن مربای توت فرنگی به هیچ‌وجه درب قابلمه را نگذارید، چون هم مربا بد رنگ و کدر می‌شود و هم روی گاز سر می‌رود.

یکی از مشکلات انواع مربای خانگی شکرک زدن مربا است. اگر مربا را با شعله زیاد گاز پخته باشید حتما شکرک خواهد زد، چون آب آن سریع تبخیر شده است. اگر مربای شما شکرک زد دوباره کمی آب جوش به آن اضافه کنید و دوباره مربا را روی شعله ملایم گاز بپزید.

اگر به مربای در حال پخت آبلیمو اضافه کنید احتمال شکرک زدن آن کم می‌شود.

در صورتی که مربا شکرک زد می‌توانید این شکرک را به راحتی برطرف کنید. کمی آب جوش و یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه به مربا اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز کمی بجوشد.

مربای توت فرنگی را بیشتر از ۳۰ دقیقه نپزید، چون کدر و تیره می‌شود و توت فرنگی‌ها له می‌شوند.

میلک شیک توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه شیک توت فرنگی:

توت فرنگی: ۱۰ عدد متوسط

موز: ۱ عدد

شیر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی: ۲ اسکوپ

مراحل طرز تهیه شیک توت فرنگی با بستنی

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی، توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را نگینی خرد کنید یا از طول برش بزنید. موز را هم پوست بگیرید و حلقه حلقه برش بزنید. توت فرنگی و موز‌های خرد شده را در یک پاکت بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

مرحله دوم: مواد میلک شیک را با هم میکس کنید

بعد از یخ زدن میوه‌ها، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط‌کن بریزید. شیر و بستنی را هم به موز و توت فرنگی یخ‌زده اضافه کنید. همه مواد را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در مخلوط‌کن میکس کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: شیک توت فرنگی را سرو کنید

در آخر، بعد از آماده شدن میلک شیک توت فرنگی آن را در لیوان سرو بریزید و روی لبه لیوان را با برش‌های موز و توت فرنگی، تزیین و به صورت تازه میل کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->