اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است
سرخط خبرها

رسانه های رژیم صهیونیستی : اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل قرار می گیرد

  • کد خبر: ۲۳۰۹۰۰
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
رسانه های رژیم صهیونیستی : اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل قرار می گیرد
رسانه های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب از احتمال قرار گرفتن رژیم تل آویو در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز،  کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع اعلام کرد که احتمالا آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اسرائیل را در فهرست طرف هایی قرار دهد که دست به کشتار کودکان می زنند.

براساس این گزارش، احتمالا حکم سازمان ملل در این باره در روزهای آینده صادر شود.

این شبکه تاکید کرد که قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر کشتار کودکان غزه، به معنی اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل خواهد بود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی ۲۶ می (۶ خرداد) اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را به شدت محکوم و بر درخواست خود برای برقراری آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا تاکید کرد.

ساعاتی پیش نیز استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که گوترش حملات هوایی ۲۶ ماه مه به چادر آوارگان در رفح را به شدت محکوم می کند. او از تصاویر کشته ها و مجروحان از جمله بسیاری از کودکان کوچک غمگین شده است. همانطور که دبیرکل قبلاً گفته است، وحشت و رنج باید فوراً متوقف شود.

دوجاریک تصریح کرد:دبیر کل سازمان ملل برای بیش از ۳۶ هزار فلسطینی و حدود یک هزار و ۵۰۰ اسرائیلی که در خشونت های بی امان از جمله اقدامات وحشتناک تروریستی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تداوم حمله ویرانگر اسرائیل به غزه، شلیک بی رویه راکت به سمت اسرائیل کشته شده اند، متاسف است. فاجعه انسانی در غزه اکنون با چشم انداز قحطی ساخته دست بشر تشدید شده است.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: دبیرکل بر خواست خود برای آتش بس و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها تاکید می کند. او دستورات اخیر دادگاه لاهه را یادآور می شود که لازم الاجرا بوده و باید به آنها عمل شود.

دوجاریک تاکید کرد: مقامات اسرائیلی باید اجازه، تسهیل و امکان ارسال فوری، ایمن و بدون مانع کمک های بشردوستانه به نیازمندان را بدهند و تمام گذرگاه ها باید مطابق با قطعنامه ۲۷۲۰ (۲۰۲۳) شورای امنیت باز باشد. سازمان‌های بشردوستانه باید دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع برای دسترسی به غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه، مطابق با قطعنامه ۲۷۱۲ (۲۰۲۳) شورای امنیت داشته باشند.

او تاکید کرد: ما باید به سرعت برای بازگرداندن امنیت، عزت و امید به مردم آسیب دیده تلاش کنیم. این امر مستلزم تلاش های فوری برای حمایت و تقویت دولت جدید فلسطین و نهادهای آن، از جمله آماده سازی تشکیلات خودگردان فلسطین برای بر عهده گرفتن مجدد مسئولیت های خود در غزه است. همچنین باید با گام های ملموس و غیرقابل برگشت برای ایجاد افق سیاسی پیش برویم.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: ویرانی ها و بدبختی های هفت ماه گذشته نیاز مطلق اسرائیلی ها، فلسطینی ها، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی گسترده تر برای انجام گام های فوری جهت ورود مجدد به مسیر دستیابی به راه کار دو کشوری را تقویت می کند. سازمان ملل به حمایت از همه این تلاش ها ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی ۶ خردادماه چادر اسکان آوارگان در اردوگاه الخیام در شمال غرب رفح را بمباران کرد که در نتیجه آن ۴۰ فلسطینی از جمله چندین کودک و زن شهید و شمار زیاد دیگری نیز زخمی شدند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->