حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا زمان و محل حضور سعید جلیلی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات بهادری جهرمی پاسخ روحانی را داد | خودتان را به فراموشی نزنید گانتس: نمی‌توان حماس را نابود کرد عیدی دولت به بازنشستگان در تیر ماه ۱۴۰۳ رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو ما را به سمت پایان صهیونیسم می‌برد سازمان ملل درباره تشدید تنش میان اسرائیل و حزب الله هشدار داد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با نیرو‌های مسلح ایران (۵ تیر ۱۴۰۳) پسر حمید نوری به اشتباه قاضی‌زاده هاشمی واکنش نشان داد (۵ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاخ سفید می‌گوید که حمله رفح عبور از خط قرمز بایدن نبوده است!

  • کد خبر: ۲۳۰۹۹۹
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کاخ سفید می‌گوید که حمله رفح عبور از خط قرمز بایدن نبوده است!
کاخ سفید در میان تمامی محکومیت‌ها نسبت به حمله وحشیانه ارتش صهیونیستی به چادر‌های آوارگان فلسطینی در رفح اعلام کرد که «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سیاست خود را در قبال اسرائیل پس از حمله مرگباری که منجر به کشته شدن بیش از ۴۵ فلسطینی شد، تغییر نمی‌دهد و این نشان می‌دهد که این حادثه هنوز از خط قرمزی که موجب تغییر در حمایت آمریکا شود، عبور نکرده است!»

به گزارش شهرآرانیوز؛ جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که ایالات متحده به دنبال پاسخی از سوی تل‌آویو پس از تحقیقاتش در مورد این «حادثه دلخراش» است.

کربی گفت: در نتیجه حملات روز یکشنبه، من هیچ تغییری در سیاست نمی‌بینم که بخواهم درباره آن صحبت کنم. این اتفاق افتاده است. اسرائیلی‌ها درباره آن تحقیق خواهند کرد. ما علاقه زیادی به آنچه آنها در آن تحقیق پیدا می‌کنند خواهیم داشت و خواهیم دید که در نهایت چه خواهد شد.

این واضح‌ترین نشانه بود که بایدن هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که بخواهد ارسال تسلیحات یا کمک‌های دیگر به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند، علیرغم اینکه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در اوایل این ماه گفت که اجازه نمی‌دهد از برخی سلاح‌های آمریکایی در یک حمله بزرگ استفاده شود.

کربی از تل‌آویو خواست تا اقدامات احتیاطی برای محافظت از جان غیرنظامیان اتخاذ کند و هشدار داد که «خطر انزوای اسرائیل در میان متحدان سنتی خود وجود دارد»، اما او تاکید کرد که هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر آغاز یک کارزار نظامی که بایدن را وادار کند کمک‌های تسلیحاتی خود را متوقف کند وجود ندارد.

تانک‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه برای اولین بار در جنگ هفت ماهه علیه غزه در مرکز رفح مشاهده شدند که نشان‌دهنده مرحله جدیدی از تهاجم این رژیم است.

ارتش صهیونیستی روز یکشنبه به یک اردوگاه آوارگان در جنوب شهر غزه حمله هوایی کرد که ده‌ها کشته برجای گذاشت و خشم جهانی را برانگیخت. رژیم صهیونیستی مدعی است که در این حمله دو تن از رهبران حماس را هدف قرار داده است، اما تصاویری که سی‌ان‌ان به دست آورده، اردوگاه را در شعله‌های آتش نشان می‌دهد و تعداد زیادی مرد، زن و کودک دیوانه‌وار در تلاش برای یافتن پناهگاهی از حمله شبانه هستند. اجساد سوخته، از جمله اجساد کودکان، در حال بیرون کشیدن توسط امدادگران دیده می‌شد.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه درباره این حادثه گفت: «کلمه تراژیک حتی شروعی برای توصیف این رخداد نیست.» با این حال، کربی گفت که اقدامات تل‌آویو در جنوب شهر غزه تاکنون به یک عملیات زمینی بزرگ تبدیل نشده است و سناریویی را تعریف نمی‌کند که هزاران سرباز وارد این منطقه شده باشند: «اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است مجبور شویم تصمیمات متفاوتی را از نظر حمایت بگیریم. ما در حال حاضر چنین اتفاقی را ندیده‌ایم. بایدن به طور علنی در مورد هیچ یک از این دو تحول اظهار نظر نکرده است.»

واکنش واشنگتن در تضاد شدید با رهبران اروپا و جا‌های دیگر است که به شدت این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به خشونت در غزه شدند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که از این حملات خشمگین است و خواستار توقف عملیات در رفح شد. اوگفت: در رفح هیچ منطقه امنی برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد. من خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی و آتش‌بس فوری هستم.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی گفته است که تل‌آویو در حال بررسی این احتمال است که حمله یکشنبه ممکن است به طور ناخواسته تسلیحات احتمالی ذخیره شده را در محوطه‌ای در نزدیکی محل حمله منفجر کرده و متعاقبا یک آتش سوزی بزرگ که اردوگاه آوارگان را نابود کرده، رخ داده است.

کربی گفت که «واشنگتن به ارزیابی اسرائیل از این حادثه نگاه خواهد کرد. ما در میدان نیستیم. ما با هواپیما پرواز نمی‌کنیم. ما اهداف را انتخاب نمی‌کنیم. ما اطلاعاتی را ارائه نمی‌دهیم که به هر هدفی که جامعه اسرائیلی به آن ضربه بزند منجر شود. این عملیات آنهاست. نیرو‌های درگیر، توانایی‌هایشان، خلبان‌هایشان، آنها موظفند خودشان این موضوع را بررسی کنند و این کار را انجام خواهند داد، و ما منتظر این گزارش می‌مانیم.»

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت که ایالات متحده نتایج تحقیقات در مورد حمله مرگبار و آتش سوزی متعاقب آن در رفح را از نزدیک «نظارت خواهد کرد» و گفت که یافته‌ها باید «به طور آشکار و شفاف به ما و جهان ارائه شود. به محض مشاهده گزارش‌های مربوط به این حادثه، ما با دولت اسرائیل تماس گرفتیم تا نگرانی عمیق خود را نسبت به آنچه رخ داده است، ابراز کنیم، اطلاعات بیشتری را درخواست کنیم و از آنها بخواهیم تحقیقات کامل را انجام دهند.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->