بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
سرخط خبرها

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را بیشتر بشناسید

  • کد خبر: ۲۳۱۳۱۱
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را بیشتر بشناسید
نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد فرصت دارند تا با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام خود را در این انتخابات نهایی کنند، اما نامزد‌های این انتخابات از کدام گرایش‌های سیاسی هستند؟

به گزارش شهرآرانیوز، ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران از روز پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شده است و داوطلبان واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور با حضور در وزارت کشور فرآیند ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

تاکنون ۷ نامزد با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام خود را نهایی کرده و پرونده داوطلبی آنها برای احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارسال خواهد شد، در جدول زیر نگاهی به گرایش سیاسی نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم داشت.

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را بیشتر بشناسید

قدرتعلی حشمتیان

وی نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سنقر بوده و در کارنامه‌اش مشاورت وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیده می‌شود.

حشمتیان همچنین از سال ۱۳۹۵ ریاست دوره‌ای خانه احزاب ایران را نیز بر عهده دارد.

عباس مقتدایی

عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان در دوره‌های نهم، یازدهم و دوازدهم است.

در کارنامه مقتدایی نایب رئیسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیده می‌شود.

مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان سیاستمدار اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب مردم‌سالاری است که سابقه نمایندگی مجلس در دوره‌های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

او همچنین مدیر مسئولی روزنامه مردم‌سالاری ارگان رسانه‌ای حزب متبوعش را نیز بر عهده دارد.

محمدرضا صباغیان

صباغیان از نامزد‌های این دوره انتخابات ریاست جمهوری با گرایش سیاسی مستقل از که سابقه سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مجالس دهم، یازدهم و دوازدهم را بر عهده دارد.

عضویت در شورای اسلامی شهر بافق، شهردار بافق و مدیرکلی پدافند غیرعامل استانداری یزد از جمله سوابق صباغیان است.

سعید جلیلی

سعید جلیلی هم‌اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

جلیلی سابقه حضور در مناصب مختلف در وزارت امور خارجه و هم‌چنین دفتر مقام معظم رهبری را دارد با اینحال سابقه اصلی او به سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ باز می‌گردد که او در این مقطع دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

جلیلی همچنین سابقه سه دوره حضور در انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ را دارد.

علی لاریجانی

علی لاریجانی هم‌اکنون مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در سوابق لاریجانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست سازمان صداوسیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی و همچنین سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی در مجالس هشتم، نهم و دهم دیده می‌شود.

لاریجانی در سال ۱۴۰۰ نیز داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفت.

محمود احمدی بیغش

احمدی بیغش نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی در مجالس هشتم و یازدهم بوده که در انتخابات مجلس دوازدهم صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفت.

در کارنامه احمدی بیغش همچنین استانداری خراسان شمالی در دولت دهم نیز دیده می‌شود. وی از منظر سیاسی، فردی نزدیک به جریان رئیس دولت‌های نهم و دهم قلمداد می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->