کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد
سرخط خبرها

نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد

  • کد خبر: ۲۳۱۳۱۴
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد
فاطمه پیمان، نماینده افغان تبار سنای استرالیا، پس از آنکه در سخنرانی خود در سنای این کشور اسرائیل را به نسل کشی در غزه متهم کرد از کمیته روابط خارجی پارلمان استرالیا استعفا داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فاطمه پیمان، نخستین نماینده افغان تبار در سنای استرالیا که در سال ۲۰۲۲ وارد مجلس سنا این کشور شد، در جریان سخنرانی خود در سنا به شدت از اسرائیل انتقاد و اقدامات این رژیم در غزه را محکوم کرد.

خانم پیمان ضمن آنکه رژیم صهیونسیتی را در غزه به نسل کشی متهم کرد، از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات این رژیم را محکوم کنند.

این اظهارنظر‌ها همراه با واکنش‌های متفاوتی چه از سوی موافقان و چه از سمت مخالفان شد.

موافقان او در پارلمان به دلیل اظهارنظر‌های او، وی را سناتوری برجسته عنوان کردند. در مقابل مخالفانش ضمن رد این اظهارات از او خواستند که از این رویکرد خود عقب نشینی کند.

خانم پیمان در ۱۵ ماه می‌نیز در یک سخنرانی در حضور خبرنگاران در پارلمان فدرال استرالیا گفت: «وجدان من برای مدت بسیار طولانی ناآرام بوده است و باید آن را چنان‌که هست توصیف کنم.»

او افزود: «این یک نسل‌کشی است و ما باید از تظاهر به خلاف آن دست برداریم. ابهام، سردرگمی اخلاقی و نامصمم بودن قلب این ملت را نشانه می‌گیرد.»

خانم پیمان چند روز پیش نیز در واکنش به حملات رژیم اسراییل در رفح در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که استرالیا باید خواستار پایان «این نسل‌کشی» شود، هرگونه تجارت با اسراییل را متوقف کند و فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

رژیم صهیونیستی شب یکشنبه حملات هوایی مرگبار خود را به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح انجام داد که منجر به شهادت ۴۵ تن که بیشتر آنان، زن، کودک و افراد سالمند بودند شد.

همچنین در این حملات نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

این حمله محکومیت‌های گسترده بین المللی را به همراه داشت. به طوری که شورای امنیت سازمان ملل به درخواست الجزایر جلسه مشورتی اضطراری پشت در‌های بسته را برگزار کرد. با این حال ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را تشدید.

به طوری که بر اثر تشدید این حملات در جنوب شهر غزه ۲۱ نفر جان باختند و ۶۴ نفر زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، این حمله را یک «اشتباه استراتژیک» خواند، اما در عین حال قول داد که عملیات در رفح ادامه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->