آغاز رای گیری در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند
سرخط خبرها

نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد

  • کد خبر: ۲۳۱۷۳۲
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد
سلطانی از چهره‌های مهاجران اهل سنت در مشهد گفت: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد و مرز ایشان مرز ایران و افغانستان نیست.

حفیظ‌الله سلطانی، از چهره‌های مهاجران افغانستانی اهل تسنن در مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز خاطرنشان کرد: افغانستان در سال ۵۷ مورد آماج قرار گرفت و نهضت امام خمینی (ره) در همان سال در ایران به پیروزی رسید. امام خمینی (ره) با یک فصل الباب که اسلام مرز ندارد، تمام مسائل را به امت‌های اسلامی مشخص کرد که مرز امام خمینی (ره) مرز افغانستان و مرز ایران نیست.

او در ادامه گفت: در واقع امام خمینی (ره) نشان دادند که تمام مرز‌های اسلامی یکی است و این بهترین اندیشه‌ای بود که ایشان به مردم مسلمان جهان مخابره کردند. مردم آنجا متوجه شدند که نگاه حضرت امام (ره) به امت اسلامی چگونه است.

این چهره مهاجران افغانستانی در مشهد افزود: ما تقریبا کمتر یک ماه پس از آنکه ندای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در هرات شنیدیم، مردم هرات به خیابان آمدند و ۲۴ هزار شهید را به نهضت‌ها و انقلاب‌های اسلامی هدیه کردند. من فکر می‌کنم که این نتیجه همان پیام ایشان بود.

سلطانی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) یک مسیر و یک آرمان بود که به لطف خدا مردم افغانستان به آن پیام و آرمان واقف بودند. یکی دیگر از پیام‌های امام مرحوم وحدت محوری بوده است و شیعه و سنی این پیام را قبول داشتند.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) یک مسلمان واقعی بود. شیعه و سنی امام را فردی مهم و اندیشمند می‌دانند و از اندیشه‌های ایشان درس گرفتند.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->