اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر: ۲۳۱۶۸۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از وجود آمادگی کامل برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در مشهد و خراسان رضوی خبر داد.

امیر فریدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص اقدامات استانداری خراسان رضوی در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی (در صورت فوت، کناره‌گیری یا بیماری بیش از دو ماه و عزل رئیس‌جمهور، یا موجبات دیگری از این گونه، شورای موقت ریاست جمهوری موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود و در این مدت وظایف و اختیارات ریاست جمهوری را جز در امر همه‌پرسی بر عهده دارد.)، با توجه به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان باید در بازه زمانی ۵۰ روزه انتخابات زود هنگام را برگزار کنیم. دستور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۶ خردادماه صادر شد و از روز پنجشنبه هفته گذشته نیز هیئت‌های اجرایی در ۸۴ محل، ۳۴ فرمانداری و ۵۰ بخش مستقل استان با همکاری هیئت نظارت تشکیل و صورت جلسه مربوطه به وزارت کشور ارسال شد.

وی افزود: ستاد انتخابات خراسان رضوی همراه هیئت نظارت تا کنون ۲ جلسه برگزار کرده، دو جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات برگزار شده و جلسات کمیته امنیتی نیز پس از تعطیلات هفته جاری آغاز خواهد شد و تمام تمهیدات لازم با کمک فرمانداران و بخشداران اندیشیده شده، طی دو ۳ روز آینده شعب اخذ رای و اعضای شعب طبق ماده ۴۵ و ۱۷ قانون انتخابات ریاست جهموری تعیین خواهند شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای پیش‌بینی می‌شود البته باید به تایید اعضای هیات اجرایی برسد و پس از آن امار قطعی ارائه خواهد شد، همچنین حدود ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در این ستاد همراهی خواهند کرد.

فریدنیا با اشاره به ماده ۲۱ انتخابات ریاست جمهوری (کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌های انقلابی موظفند که حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی است مدت همکاری کارکنان مذکور جزء ایام مأموریت نامبردگان محسوب خواهد شد.)، گفت: از دستگاه‌های دولتی و موسسات وابسته دولت و نهاد‌های انقلابی نیز انتظار داریم برابر درخواست وزارت کشور امکانات خود را در راستای انتخابات در اختیار کارکنان خود قرار دهند قرار دهند.

وی افزود: بر اساس ماده ۸۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری مجازات تخلف از ماده ۲۱ و تبصره آن ۲ الی ۶ ماه انفصال از خدمت دولتی خواهد بود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در ادامه در خصوص روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبین را فقط در وزارت کشور خواهیم داشت؛ رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تا ۲۱ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و ۲۲ خرداد ماه اسامی نامزد‌ها توسط وزارت کشو منتشر می‌شود، همچنین ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه تبلیغات را خواهیم داشت و ۷ تیرماه سکوت تبلیغاتی حاکم خواهد بود  و در نهایت ۸ تیرماه انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

فریدنیا تاکید کرد: همانند انتخابات گذشته که تمام نخبگان سیاسی و دلسوزان نظام تمام توان خود را گذاشتند که مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کنند در این دوره از تمام احزاب و نخبگان سیاسی خواهشمندیم که از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن، اظهار کرد: زمان زیادی از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی نگذشته است و نیرو‌های ما آماده هستند، سازماندهی مطلوبی انجام شده است. پایش شعب انجام شده و چون همزمان با انتخابات شورا‌ها نیست نسبتا انتخابات سبکی است. با این که حدود ۳۰۰ روز را در مقایسه با روال عادی از دست داده‌ایم، تمام مقررات و تشریفات اداری رعایت شده و تمام نیروی انسانی و عوامل اجرایی آماده به کار هستند و بعد از تعطیلات جلسه‌ای برای آمادگی امنیتی خواهیم داشت. پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات زود هنگام اندیشیده شده است و انشالله مردم در این دوره نیز پاسخ خوبی به دشمنان و یاوه‌گویان خواهند داد. ضمن اینکه تمام بخشداران و فرمانداران اعلام آمادگی کردند و به محض این که سازماندهی نیرو‌های ما در شعب، نهایی شود از اول هفته آینده فرایند آموزش را پیرامون مقررات و آیین‌نامه‌های انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در نهایت تاکید کرد: براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات جمهوری اسلامی، (انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها له یا علیه نامزد‌های ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا‌هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و‌ادارات، و شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌ها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار‌گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود. بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری که هم مجرم هستند و برخورد خواهد شد ماده ۷۳ مقامات اجرایی حق تبلیغ له یا علیه داوطلباتن داشته باشند.) و همچنین ماده ۷۳ این قانون مبنی بر اینکه مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت. تخلف از این قانون جرم‌ محسوب می‌شود؛ از مقامات اجرائی انتطار رعایت قوانین را داریم چرا که در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->