۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند! مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تظاهرات صهیونیست‌های افراطی علیه بررسی لغو معافیت آن‌ها از سربازی در دادگاه عالی + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۱۷۲۳
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
تظاهرات صهیونیست‌های افراطی علیه بررسی لغو معافیت آن‌ها از سربازی در دادگاه عالی + فیلم
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند شمار زیادی از صهیونیست‌های مذهبی علیه بررسی لغو قانون معافیت آن‌ها از سربازی در دادگاه عالی، تظاهرات کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، معترضان امروز با تجمع در مقابل دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و همچنین در شهر تل‌آویو اقدام به بستن خیابان کردند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قرار است امروز یکشنبه درخواستی برای لغو قانون معافیت صهیونیست‌های افراطی موسوم به "حریدیم" از سربازی در ارتش این رژیم را بررسی کند. این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که کابینه بنیامین نتانیاهو در ماه می گذشته، قانونی را تصویب کرد که براساس آن، این گروه از صهیونیست‌ها همچنان از رفتن به سربازی، معاف خواهند بود.

پیش‌تر، انجمن‌های غیردولتی به همراه برخی مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی، درخواست‌هایی را برای لغو قانون معافیت مذکور مطرح کرده بودند. این انجمن‌ها خواستار قطع کمک‌های دولتی به مدارس محل تحصیل این افراد تا زمان تصویب قانون سربازی جدید در رژیم صهیونیستی شده بودند.

جلسه امروز دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، دومین جلسه برای بررسی قانون معافیت حریدیم از سربازی است. در جلسه قبل که در مارس گذشته برگزار شد، دادگاه دستور موقتی را مبنی بر عدم معافیت صهیونیست‌های حریدیم از سربازی و تعلیق تأمین بودجه مراکز دینی آن‌ها در صورت عدم معرفی مشمولان به ارتش این رژیم صادر کرد.

یهودیان افراطی که حدود ۱۳ درصد از صهیونیست‌های ساکن در سرزمین اشغالی فلسطین را تشکیل می‌دهند، از رفتن به سربازی معاف هستند. این در حالی است که سایر ساکنان بالای ۱۸ سال فلسطین اشغالی موظف به معرفی خودشان به ارتش رژیم صهیونیستی برای رفتن به سربازی هستند.

موضوع معافیت صهیونیست‌های حریدیم از سربازی در طول دهه‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی همواره موضوع مناقشه گروه‌های سیاسی صهیونیست بوده است؛ اما نرفتن این افراد به سربازی هم‌زمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و ناکامی ارتش اشغالگر در این منطقه، باعث تشدید بحث‌وجدل در این باره شده است. به طوری که احزاب سکولار رژیم صهیونیستی از این افراطیون خواسته‌اند در مسئولیت هزینه‌های جنگ مذکور، مشارکت داشته باشند.

احزاب افراطی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که معافیت مذکور برای هوادارانش لغو شود، از کابینه نتانیاهو خارج خواهند شد و این امر به معنی سرنگونی کابینه کنونی خواهد بود. از این رو، نتانیاهو در تلاش برای دستیابی به توافقی با احزاب مذکور است.

از سوی دیگر، برخی دیگر از وزرای کابینه کنونی رژیم صهیونیستی، از جمله «بنی گانتس» عضو کابینه جنگی، «یواو گالانت» وزیر جنگ و «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون این رژیم خواستار لغو این معافیت هستند.

بنی گانتس تهدید کرده است در صورتی که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قانونی را مبنی بر حفظ معافیت صهیونیست های افراطی از سربازی تصویب کند، از کابینه جنگی استعفا خواهد کرد. گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز اعلام کرده است قانون کنونی سربازی و معافیت افراطیون صهیونیست از سربازی را تأیید نمی کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->