بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
سرخط خبرها

بایدن برای نخستین بار ترامپ را «مجرم محکوم» نامید

  • کد خبر: ۲۳۱۸۸۹
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
بایدن برای نخستین بار ترامپ را «مجرم محکوم» نامید
رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار دونالد ترامپ را مجرم محکومی نامید که تهدیدی بزرگ برای آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار دونالد ترامپ را «مجرم محکومی» نامید که در صورت پیروزی در انتخابات و راه یابی دوباره به کاخ سفید، تهدیدی بزرگتر برای آمریکا محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ پس از محکومیت هفته گذشته در دادگاه پرداخت حق السکوت، تبدیل به نخستین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شد که به دلیل ارتکاب جرمی، گناهکار شناخته شده است.

بایدن در جمع گروه کوچکی از اهداکنندگان کمک‌های مالی در کانکتیکت، افزود: برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، رئیس جمهور سابق که یک مجرم محکوم است، بار دیگر به دنبال راه یابی به کاخ سفید است. اما به همان اندازه که نگران کننده است، حمله همه جانبه دونالد ترامپ بسیار آسیب زننده است و در سیستم قضایی آمریکا در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد اینکه بگوییم سیستم قضایی متقلب و فاسد است، زیرا ترامپ و دوستانش نتیجه دادگاه را دوست ندارند، اظهاراتی خطرناک و بی اساس است.

براساس این گزارش، جو بایدن در حالی این اظهارات را بیان کرد که وی و کمپین وی به دنبال استفاده از محکومیت ترامپ برای متقاعدکردن رای دهندگان در این باره است که ترامپ فرد مناسبی برای ریاست جمهوری نیست.

سخنگوی کمپین ترامپ نیز در شبکه فاکس نیوز گفت: برای کمپین بایدن شرم آور است که ترامپ را یک مجرم محکوم بخواند. ترامپ نسبت به این حکم و مراحل قانونی آن از زمان محکومیت درخواست تجدیدنظر می‌دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ پس از محکومیت در دادگاه حق السکوت در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که حبس خانگی را خواهد پذیرفت، اما پذیرش این موضوع برای مردم آمریکا دشوار خواهد بود.

ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز درباره احتمال زندانی شدنش اظهار داشت من مطمئن نیستم که مردم آمریکا این موضوع را تحمل کنند. من فکر می‌کنم پذیرش این موضوع برای مردم دشوار خواهد بود. می‌دانید، در نقطه‌ای خاص، آستانه تحملی وجود دارد.

بایدن تصریح کرد ترامپ در کمپین روشن کرده که او به دنبال چیزی به جز انتقام جویی نیست. حالا پس از محکومیت در این دادگاه آشکار است که وی درباره حفظ آزادی اش نگران است.

روز پنچ شنبه ۳۰ ماه مه سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ را در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ۱۲ عضو هیئت منصفه پس از یک روز مشورت، در تمامی ۳۴ مورد جعل سوابق مالی او را مجرم اعلام کرد و قاضی دادگاه نیز قرار است حکم نهایی را در ۱۱ ماه جولای قرائت کند و ممکن است ترامپ به جریمه مالی، حکم تعلیق و یا حتی زندان محکوم شود.

با این حال این حکم قطعی نیست و وکلای ترامپ تلاش خواهند کرد در دادگاه استیناف، حکم را باطل کنند و این پروسه ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

در همین حال، نتایج نظرسنجی‌های جدید رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد پس از محکومیت ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت، ۱۰ درصد جمهوری خواهان اعلام کردند که در انتخابات پیش رو، به احتمال کمتر به ترامپ رای می‌دهند.

این نظرسنجی دو روزه ساعاتی پس از اعلام رای دادگاه منهتن نیویورک درباره پرداخت حق السکوت توسط ترامپ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و محکومیت ترامپ در این پرونده، انجام و در آن مشخص شد که ۵۶ درصد از جمهوری خواهان ثبت نام کرده اظهار کردند که این حکم، تاثیری در رای آنها ندارد و ۳۵ درصد ابراز کردند که احتمال حمایت آنها از ترامپ بیشتر شده است.

دونالد ترامپ، پس از محکومیت در دادگاه پرداخت حق السکوت، با حالتی خشمگین متعهد به ادامه مبارزه در این مسیر شد.

ترامپ همچنین در مقابل خبرنگاران افزود: هیچ اطلاعی در مورد پرداخت این رقم حق السکوت نداشته و ۱۳۰ هزار دلار به عنوان دستمزد مایکل کوهن بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را دارد، افزود: «حکم واقعی در ۵ نوامبر در روز انتخابات خواهد بود». او قاضی دادگاه را یک فرد جنجالی توصیف کرد و گفت که «این نبرد هنوز پایان نیافته است».

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در اولین واکنش عمومی پس از صدور رای محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت، انتقادات به این حکم را خطرناک و غیرمسئولانه خواند.

وی افزود: «صندوق رأی تنها راهی است که می‌توان ترامپ را از کاخ سفید دور نگه داشت». کمپین انتخاباتی بایدن نیز گفت: هیچ کس فراتر از قانون نیست.

پس از آنکه ترامپ در تمام ۳۴ فقره اتهامی خود در پرونده پرداخت حق السکوت گناهکار شناخته شد، طرفداران وی، در پست‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها خواستار به راه افتادن شورش و انتقام سخت شدند.

بر این اساس، برخی از هواداران ترامپ خواستار حمله به هیئت منصفه، اعدام قاضی پرونده خوآن مرکان و یا جنگ مدنی آشکار و شورش مسلحانه شدند.

این در حالی است که تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از ۵ ماه باقی مانده و این بدان معناست که از حالا تا زمان برگزاری انتخابات، چیز‌های زیادی می‌تواند تغییر کند و برخی نظریه پردازان جمهوری خواه معتقدند که خبر محکومیت ترامپ تا آن زمان تاثیر اندکی بر تفکر رای دهندگان دارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->